بین الملل

تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در لبنان

به گزارش دانا نیوز فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت آمریکا در لبنان در منطقه عوکر در معرض تیراندازی یک نفر با تابعیت سوری قرار گرفت که نیروهای ارتش مستقر در منطقه به منبع تیراندازی پاسخ دادند و این مساله باعث شد فرد شلیک کننده به سمت سفارت زخمی شود که برای درمان به بیمارستان منتقل شد. در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن ابهامات حادثه در حال انجام است.

فرماندهی ارتش لبنان همچنین تاکید کرد: نیروهای مستقر ما در اطراف سفارت در حال تفتیش محل اطراف حمله هستند و در جهت تامین امنیت منطقه عمل می‌کنند.

سفارت آمریکا در لبنان نیز در بیانیه‌ای گزارش‌ها مبنی بر تیراندازی به نزدیکی سفارت از سمت ورودی آن را تایید کرد و افزود: اخباری رسیده که تیراندازی با سلاح سبک در اطراف سفارت رخ داده است.

این سفارت افزود: مقر و کارمندان سفارت به دلیل مداخله نیروهای امنیتی وابسته به سفارت و ارتش لبنان آسیبی ندیدند.

براساس بیانیه سفارت آمریکا، تحقیقات در جریان است و مقامات سفارت با طرف‌های مجری قانون در لبنان در تماس هستند.

شبکه‌های لبنانی از جمله المیادین پیشتر با اشاره به اینکه «تیراندازی حدود نیم ساعت در مجاورت سفارت آمریکا در عوکر ادامه داشته و صدایش شنیده می‌شد»، از بسته شدن مسیر منتهی به سفارت آمریکا از ضبیبه و عوکر خبر دادند.

کانال LBCI نیز گزارش داد که «ارتش لبنان فرد تیراندازی‌کننده به سفارت آمریکا را دستگیر کرد».

این کانال همچنین افزود: «یکی از محافظان سفارت آمریکا زخمی، یکی از تیراندازان نیز کشته و دیگری دستگیر و زخمی شده، در حالی که جستجو برای یافتن فرد مسلح سوم ادامه دارد.»

 شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد: سه نفر به سفارت تیراندازی کردند و یکی از افراد مسلح به سمت نگهبان سفارت تیراندازی کرد و او را کشت.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا