استان ها

حماس: مواضع اسرائیل با گفته بایدن همخوانی ندارد

حماس: مواضع اسرائیل با گفته بایدن همخوانی ندارد

یکی از رهبران حماس با اشاره به همخوان نبودن موضع‌گیری رژیم صهیونیستی درباره دستیابی به آتش‌بس با اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما با توافقی که بر آتش‌بس در غزه موافق هستیم.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمدان سه شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت افزود: ما پیشنهادی را که از میانجی‌ها دریافت کرده‌ایم، به برادران قطری اطلاع دادیم و در همان زمان نیز موافقت خود را با آن اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد را از میانجی‌ها در ۵ ماه مه(۱۶ اردیبهشت) دریافت کردیم و در ۶ مه(۱۷ اردیبهشت) نیز موافقت خود را با آن اعلام کردیم، اما اسرائیل به آن پاسخی نداده است.

حمدان گفت: گفته های اسرائیل تامین کننده برقراری یک آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل از غزه نیست و این امر با اظهارات رئیس جمهور آمریکا همخوانی ندارد.

وی اظهار کرد: اشغالگران فقط یک مرحله را می خواهد که در آن مرحله اسیران خود را بازپس بگیرند و سپس جنگ را از سر بگیرند.

این عضو ارشد حماس گفت: اشغالگران رنگ اسیران خود را نخواهد دید؛ مگر بر اساس یک قرارداد مبادله عادلانه که از طریق آن اسیران ما از آزادی برخوردار خواهند شد.

حمدان اظهارکرد: با قراردادی که شامل برقراری آتش بس دائم و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه و مبادله اسیران نباشد، موافقت نمی کنیم.

وی تاکید کرد: بدون موضع صریح اسرائیل مبنی بر آمادگی برای توقف دائمی جنگ و خروج از غزه، توافقی حاصل نخواهد شد.

حمدان افزود: نمی توانیم با توافقی موافقت کنیم که برقراری آتش بس نهایی را تضمین نمی کند

او گفت: منتظر موضع صریح اسرائیل در مورد آتش بس دائمی و عقب نشینی از غزه هستیم.

حمدان افزود: اسرائیل باید درخصوص موافقت با موضوع آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل از غزه به طور روشن پاسخ دهد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارائه نکرد، بلکه به پیشنهاد میانجی‌گران اعتراض کرده است.

حمدان در بخش دیگری از کنفرانس خود به وضعیت ناگوار اسیران مرد و زن فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و افزایش تعداد آنها از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل به نقض حقوق، جنایت و اعدام میدانی غیرنظامیان ربوده شده از نوار غزه ادامه می دهد.

حمدان افزود: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) پیدا شدن ۲۲۵ پیکر اسیران فلسطینی را که از نوار غزه ربوده شده بودند، تایید کرده است.

وی بیان کرد: از هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین ۱۴۰۲)، شمار اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند، به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است و از آن تاریخ تاکنون ۱۸ اسیر به شهادت رسیده اند.

عضو ارشد جنبش حماس گفت: شمار اسیران فلسطینی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ به ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر افزایش یافته است و زنان اسیر با انواع شکنجه ها و بدرفتاری ها روبرو هستند.

حمدان اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی که از هفتم اکتبر بازداشت شده اند، همچنان در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند و با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: نظامیان اشغالگر از هفتم اکتبر بیش از چهار هزار نفر از ساکنان نوار غزه را بازداشت کرده اند.

حمدان در پایان اظهار داشت: خواستار اقدام فوری بین المللی برای متوقف کردن تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی هستیم.

دکمه بازگشت به بالا