ورزشی

صفر تا صد مردان آهنین؛ خبری از دعوا و حاشیه نبود! / بازگشت ستاره‌های آهنی

صفر تا صد مردان آهنین؛ خبری از دعوا و حاشیه نبود!   بازگشت ستاره‌های آهنی

مسابقات مردان آهنین بعد از یک دهه محاق، با برنامه ریزی‌های کمیته قویترین مردان برگزار شد و دوباره روی آنتن رفت تا طرفداران پرشمار این رشته از تماشای دوباره رقابت قهرمانان ایران لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام یکی از فدراسیون‌های پر سر و صدا و پرحاشیه در تمام این سال‌ها بوده که با توجه به مخاطبین بسیار و ستاره‌های نامتعارف از سایر رشته‌ها متمایز است. این فدراسیون در دوره جدید خود تلاش کرده تا از سبک حیات خلوتی فاصله بگیرد و با گسترش فعالیت هایش بیشتر در چشم باشد.

تعدد مسابقات و رشته‌ها در این فدراسیون عملا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را از سیطره این دو رشته خارج کرده و بدل به یک فدراسیون عریض و طویل شده است. با این وجود از دیرباز تا کنون نام این فدراسیون و این رشته برای مخاطبین عام و عامه مردم با مردان آهنین مترادف است.

یک مسابقه تلویزیونی جذاب که از دهه ۸۰ به ابتکار شبکه ۳ و با همکاری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هر سال در ایام عید روی آنتن تلویزیون می‌رفت و مخاطبان بیشماری داشت. در حقیقت این مسابقه سبب شد تا این رشته از باشگاه‌های محلی و زیرزمینی و دایره توجهات قشر جوان خارج شده و در قاب چشم‌ها بنشیند و البته مخاطبان بیشماری پیدا کند.

همه ساله و بعد از پخش این مسابقه جذاب، شاهد حضور گسترده اقشار مردم در باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام بودیم و این رشته بدل به پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی شده بود. با این وجود بروز حواشی کبود در جریان این مسابقات و اخبار ناخوشایند زد و خورد و درگیری و شایعات عجیب درباره تبانی و بی اخلاقی در این مسابقه سبب شد تا صداوسیما عطای این مسابقه جذاب را به لقایش بخشیده و برای همیشه این شوی تلویزیونی پرمخاطب تعطیل شود.

درست یک دهه پیش و در سال ۹۲ بود که برنامه جذاب مردان آهنین برای همیشه تعطیل شد و اگرچه بعد از رایزنی‌های بسیار یک بار دیگر در سال ۹۷ روی آنتن رفت، اما نه تنها از حجم حواشی آن کاسته نشده، بلکه شایعات و حواشی آن به اندازه‌ای بیشتر شده بود که حتی گفته می‌شد در پشت صحنه شرکت گنندگان و طرفداران با اسلحه سرد به جان هم افتاده اند! اتفاقی که سبب شد این مسابقه جذاب دوباره به محاق برود.

در دوره جدید فعالیت فدراسیون، محمود قراچورلو به عنوان رئیس کمیته قویترین مردان رویکردی متفاوت را در پیش گرفت و تلاش کرد تا این رشته از رکود و تعطیلی خارج کند. وی می‌دانست که این رشته جذابترین و البته پرحاشیه‌ترین کمیته زیر نظر فدراسیون بوده، پس کوشید تا با پرهیز از غوغاسالاری و حواشی کبود و در آرامش این کمیته را دوباره به جایگاه سابق بازگرداند. او در ابتدا بدون سر و صدا مسابقات قویترین مردان ایران را برگزار کرد تا ستاره‌های این رشته در یک رقابت سالم و بدون جنجال با هم مبارزه کنند و این کمیته بدون حواشی سابق فعال شود. اگرچه این رشته در ذات خود با توجه به وضعیت قهرمانانش همیشه با سر و صدا عجین بوده، اما کمیته قویترین مردان گام اول که همان برگزاری مسابقات کشوری بود را با موفقیت پیش برد.

 

صفر تا صد مردان آهنین؛ خبری از دعوا و حاشیه نبود! / بازگشت ستاره‌های آهنی
با این وجود هدف اصلی این کمیته و در راس همه قراچورلو راه اندازی مسابقات تلویزیونی مردان آهنین بود تا قهرمانان این رشته بعد از یک دهه بتوانند دوباره در ویترین قرار گرفته و میهمان خانه‌ها شوند. مسابقه‌ای که بدون تردید برند این رشته محسوب می‌شود و البته بواسطه بی اخلاقی‌ها و اتفاقات رخ داده، بیش از یک دهه بود که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از آن محروم شده بود. این هدف البته با توجه به اتفاقات قبلی بسیار سخت و غیرممکن می‌نمود و در ابتدای راه تقریبا همه عوامل دست اندرکار به ویژه تلویزیون با آن مخالفت کردند، اما تلاش‌های شبانه روزی کمیته قویترین مردان و رایزنی‌های بسیار و البته تعهدات ریز و درشت سبب شد تا بالاخره تابلوی ورود ممنوع از پیش روی این رشته برداشته شده و مسابقه مردان آهنین بعد از یک دهه تعطیلی بار دیگر به قاب تلویزیون راه پیدا کند و میهمان خانه‌های مردم شود.

مسابقه‌ای جذاب که البته با استقبال گسترده‌ای نیز همراه شد و اگرچه در ابتدای و تا دقیقه ۹۰ نیز برخی‌ها با بدبینی و کارشکنی قصد داشتند از روی آنتن رفتن آن جلوگیری کنند، اما در نهایت بدون هیچ مشکل و حاشیه‌ای در یک اتمسفر سالم و دوستانه برگزار شد و روی آنتن رفت تا طرفداران پرشمار این رشته از تماشای دوباره رقابت قهرمانان ایران لذت ببرند.

بعد از این رقابت، فعالیت‌های کمیته قویترین مردان با شدت و حدت بیشتری دنبال شد. غول چراغ جادو دیگر شکسته شده بود و از همین رو قهرمانان این رشته با انگیزه‌ای دوچندان در رقابت‌های پیش رو حضور پیدا می‌کنند. از سوی دیگر برنامه‌های کمیته قویترین مردان نیز پرشتاب‌تر برگزار می‌شود.

بعد از رقابت‌های مردان آهنین برترین‌های این مسابقه به رقابت‌های جهانی قویترین مردان در روسیه اعزام شده و در این رقابت‌ها خوش درخشیدند. جالب اینکه این اعزام برخلاف ادوار پیشین با هزینه کمیته قویترین مردان انجام شد. در این رقابت‌ها تیم اعزامی در دسته آماتور ۳ مدال نقره در سبک وزن کسب کردند. در بخش حرفه ای‌ها نیز داوود قیطاسی قهرمان این مسابقه به مدال برنز رسید. برنز قیطاسی در حالی بدست آمد که او بواسطه نبود برخی از تجهیزات در ایران و مشخصا میله ال اف ام که در آیتم لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نتوانست مدال خوشرنگتری بگیرد.

با این وجود قیطاسی در ۳ آیتم در این مسابقات اول شد.بعد از مسابقات جهانی، قیطاسی به عنوان نماینده ایران در جام قویترین مردان محمود پهلوان در ازبکستان شرکت می‌کند. قویترین مردان برند فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام محسوب می‌شود که حالا بعد از یک دوره فترت و رکورد آرام آرام به جایگاه سابق خود باز می‌گردد تا بار دیگر ستاره‌های این رشته به صدر اخبار بازگردند. اتفاقی که البته مهمترین لازمه آن پرهیز از جنجال، حواشی و بی اخلاقی است که با دقت نظر کمیته قویترین مردان از این رشته رخت بسته تا ستاره‌های آهنی در یک فضای سالم و بدون حاشیه به رقابت با هم بپردازند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا