استان ها

راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزان پلیس در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان سمنان، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیرامون موضوع راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزان پلیس با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش، سرهنگ حسین پیوندی معاون وظیفه عمومی، سرهنگ علی‌اصغر بصیری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی، معاونان رؤسای ادارات آموزش و پرورش به‌منظور استمرار همکاری و ارتباط دوجانبه، پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت و همراهان گرانقدرش به بیان فضائل اخلاقی و عملکرد جهادی ایشان پرداخت و گفت: شهید رئیسی اثبات کرد که بزرگترین مسائل کشور را می‌توان با انسجام، همدلی و وحدت به نتیجه رساند و ثابت کرد که مردم ایران، لیاقت خدمت مطلوب را دارند؛ چراکه همیشه پای کار نظام بودند و هستند و برای حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب دست از هیچ کوششی برنمی‌دارند و قدرشناسی خود را در مراسم تشییع شهدای خدمت به منصه ظهور گذاشتند.

وی در ادامه با بیان این‌که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون زحمات شهدا است، افزود: به وجود شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم و حرم، شهدای امنیت و سلامت به‌ویژه عرصه خدمت افتخار می‌کنیم که نام و یاد آن‌ها بر تارک تاریخ انقلاب ایران و همه ملت‌های آزاده می‌درخشد.

وزیری در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی و فرآیند اجرای آن به‌صورت تمام‌الکترونیکی برای ۱۷ هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز پایه دهم تا دوازدهم در ۱۷۹ حوزه استان، نظارت نامحسوس پلیس فتا را از مجاهدت‌های خاموش نیروی انتظامی در این زمینه برشمرد که آرامش و امنیت فضا را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزان پلیس را در راستای فعالیت دانش‌آموزخبرنگاران خبرگزاری پانا برشمرد و تأکید کرد: باید به سمت سامانه‌ای‌شدن پیش رویم تا ارتقای رضایت‌ عمومی مردم فراهم شود و آموزش و پرورش آمادگی همکاری تحقق این موضوع در استان را دارد.

ثبت اطلاعات وضعیت متعهدان خدمت آموزش و پرورش در سامانه وظیفه عمومی

معاون وظیفه عمومی ناجا استان سمنان ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش و تعامل و ارتباط تنگاتنگ این مجموعه با نیروی انتظامی بر استمرار ارتباط دوجانبه، تأکید و اظهار کرد: توجه به قوانین معافیت تحصیلی دانش‌آموزان مشمول سربازی، منعی برای ادامه تحصیل این‌دسته از دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند و اطلاعات وضعیت متعهدان خدمت آموزش و پرورش نیز در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود تا در زمان صدور کارت معافیت یا پایان خدمت با مشکلی مواجه نشوند.

پیوندی افزود: دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به‌ویژه پایه دوازدهم در قالب نشست آموزشی با شرایط نظام وظیفه، آشنا می‌شوند و نیاز است در زمینه تشکیل گروه مجازی در پیام‌رسان ایتا یا شاد برای مدیران اجرایی دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی قوانین و مطالب مرتبط با این موضوع، اقدام شود.

گفتنی است، در بخشی از نشست، اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد صورتجلسه نشست، تنظیم و تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور گسترش همکاری بین دو مجموعه، منعقد و در هفته آتی، باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزان پلیس با رونمایی لوگوی تلفیقی مشترک به صورت نمادین در سمنان راه‌اندازی شود.

46

دکمه بازگشت به بالا