ورزشی

رکورد تاریخی برای پرسپولیس/ تیم اوسمار خاطره دربی سال ۷۴ را زنده کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس در یک بازی خاطره انگیز و در حالی که با سه گل از میهمان قعر جدولی خود عقب بود، چهار گل زد و با این پیروزی با توجه به توقف استقلال در هفته بیست و هشتم به صدر جدول رفت.

فوتبال ایران جمعه ۴ خرداد شاهد یک پارادوکس بود. هر چقدر بازی در قائمشهر سرد و کسل کننده دنبال شد، بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی همه چیز داشت و در نهایت صدر جدول به تیم تهرانی قرمزپوش رسید. اما این بازی و این کامبک رویایی یک جنبه منفی هم داشت که پشت نتیجه مسابقه مخفی ماند. در تمام تاریخ لیگ برتر و شاید تمام ادوار لیگ در فوتبال ایران به یاد نداریم که پرسپولیس در نیمه اول و در ورزشگاه آزادی پیش چشم هزاران هوادارش از یک تیم شهرستانی سه گل دریافت کرده باشد!

سال ۱۳۷۴ و در دربی تهران در لیگ آزادگان، پرسپولیس در نیمه اول سه گل از استقلال دریافت کرد، اما اولاً که حریف استقلال بود و ضمناً آن بازی در لیگ آزادگان برگزار می‌شد. در لیگ برتر به طور کلی تعداد بازی‌هایی که ۴-۳ تمام شده باشد بیشتر از انگشتان دو دست نیست. ضمن اینکه کمتر به یاد داریم یک تیم در لیگ برتر با سه گل از حریف عقب باشد و بتواند کامبک بزند و بازی را ببرد.

البته تساوی ۳-۳ هم داشتیم، اما پیروزی با این شرایط خیلی نادر بود. این بازی را می‌توان زیباترین بازی فصل لقب داد، اما قطعا تاریخی‌ترین بازی پرسپولیس در لیگ برتر بود.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا