حوادث

 لو رفتن محل دپوی چوب های تاغ قاچاق در سمنان

دانا نیوز/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از شناسایی محل دپوی یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ عباس عرب ۲۵ فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام یکی از هموطنان مبنی بر قطع درختان چوب تاغ توسط عده ای سودجو در اطراف شهرستان سمنان، بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۱۲ مسکن آنلاین به همراه کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

 وی به بررسی میدانی پلیس در منطقه اعلامی اشاره کرد و افزود: ماموران در آن اطراف به یک دستگاه پژو پارس مشکی مظنون و با بررسی داخل خودرو مقادیری مواد مخدر و تجهیزات مرتبط با قطع درختان کشف کردند.

 سرهنگ عرب گفت: در ادامه طی گشت زنی ماموران انتظامی در آن اطراف محل دپوی بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ کشف و ضبط شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تصریح کرد: پرونده برای فرد متخلف تشکیل و تحت پیگرد قرار گرفت.
به گزارش دانا نیوز، درختچه کویری تاغ یکی از سازگارترین گونه‌های گیاهی برای مقابله با پیش‌روی کویر است. زغال این درختچه به‌دلیل ماندگاری بالا، قیمت زیادی دارد و به همین دلیل، قاچاق آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تاغ‌زارهای جنوب استان سمنان که عمدتاً از جنگل‌های دست کاشت استان هستند، در ۵۰ سال گذشته، با تلاش منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ایجاد شدند. مساحت تاغ‌زارهای دست‌کاشت استان سمنان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا