استان ها

پایان بلاتکلیفی پساب شهری سمنان و مهدی شهر

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان سمنان ، در سال های اخیر یکی از مشکلات و معضلات شهر سمنان بلاتکلیفی پساب سمنان بود و چند بار قراردادهایی بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری سمنان منعقد و به دلیل عدم اجرای به تعهدات خلع ید صورت گرفت تا اینکه با ورود مدیریت شرکت شهرک های صنعتی سمنان این معضل ختم به خیر شد و قرارداد طرح انتقال بخشی از پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان به طول هشت کیلومتر همزمان با انعقاد ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور به امضای مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و آب و فاضلاب استان سمنان رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این آیین گفت: این طرح با خط انتقال هشت کیلومتر و احداث منبع ۱۰ هزار مترمکعبی هدفگذاری شد.

محمدرضا باقری افزود: این شرکت از سال ۱۳۶۴ آغاز به کار کرد و تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴۲۰ لیتر بر ثانیه سهمیه آب در بخش صنعت داشت. با همت بخش‌های مختلف طی ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم ۴۸۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد که با انتقال این آب به صنایع، سهمیه آب صنعت استان سمنان به ۹۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

وی افزود: افزایش سهمیه آب صنایع با چهار طرح آبی با تامین ۴۱۰ لیتر بر ثانیه دنبال می‌شود و برای تامین آب شهرک صنعتی گرمسار و ایوانکی طرح انتقال آب از حبله رود در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: تخصیص پساب به عنوان راهکار تامین آب پایدار برای صنایع در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان با عقد قرارداد در دست پیگیری و اجرا است.

به گفته این مسوول، قرارداد اولیه تخصیص سهمیه پساب منعقد شد و امسال عملیات اجرایی آغاز و پیش‌بینی می‌شود تحقق افزایش ۲ برابری آب صنایع در استان سمنان به عنوان دستاورد ارزشمند دولت سیزدهم تا قبل از پایان کار این دولت تکمیل شود.

وی ادامه داد: برای تامین مالی اجرای طرح‌ها با همراهی بخش‌های مختلف تلاش می‌شود و البته تخصیص اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور نیز مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بیان کرد: پل شهرک صنعتی سمنان بعد از بیش از ۱۵ سال وقفه در تکمیل طرح با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تکمیل شد.

باقری گفت: همکاری و مساعدت بانک‌های عامل استان برای تحقق شعار سال در بخش صنعت ضروری است.

وی افزود: واحدهای صنعتی که از شبکه بانکی استان سمنان تسهیلات دریافت کرده‌اند، حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال اجراست، تاکید کرد: تامین مالی و پرداخت تسهیلات برای این طرح‌های صنعتی هدفمند باشد.

در این آیین منصور کشاورزیان مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز حضور داشت.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا