حوادث

رئیس کل دادگستری سمنان خواستار افزایش سطح امنیت جاده جندق معلمان شد

دانا نیوز/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع سانحه مرگبار رانندگی در جاده جندق معلمان که منجر به جان باختن 9 نفر و مصدوم شدن یک کودک شد؛ مدیران قضایی مربوطه را مکلف کرد با بسیج مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور نسبت به افزایش سطح ایمنی جاده و کاهش تصادفات در روزهای پایانی نوروز امسال، نسبت به حفظ جان مسافران حساس شوند.

محمدجعفر عبدالهی ۱۰ فروردین ماه با بیان این مطلب افزود: موقعیت جغرافیایی استان به نحوی است که در زمره محورهای مواصلاتی پرتردد به ویژه در طول سال محسوب می‌شود و متاسفانه سالانه اتفاقات متعددی در اثر سوانح جاده‌ای منجر به جان باختن و صدمه بدنی بسیاری از هموطنان می‌شود.  

 رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در جلسات مختلف با مدیران قضایی و مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان کاهش نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی جاده‌ها مورد تذکر واقع شده و مطالبه جدی دستگاه قضایی از مسئولان مربوطه افزایش ایمنی در طول جاده‌های استان است.  

 وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه محور جندق معلمان منجر به جان باختن و صدمه دیدن ۱۰ نفر از هموطنان شد و کام مردم را تلخ کرد. جلوگیری از تکرار چنین حوادث احتمالی در روزهای پایانی سفرهای نوروزی سال جاری، وظایف خطیر دستگاه‌های مسئول را دو چندان می‌کند.  

عبدالهی بیان کرد: به مدیران قضایی شهرهای دامغان و امیرآباد دستور داده شد با برگزاری جلسه مشترک با حضور مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان علاوه بر شناسایی و رفع نقاط ضعف، افزایش سطح ایمنی جاده را با اقدامات فوری پیگیری کرده و نسبت به حفظ جان مسافران حساس باشند.  

وی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید قبل از وقوع حوادث انجام شود. لکن ضروری است مواردی از قبیل؛ میزان حضور و اثرگذاری پلیس، خط‌کشی استاندارد و تعیین خطوط موزیکال ایمنی جاده، هشدار سبقت غیرمجاز و رعایت سرعت مجاز، شناسایی نقاطی که امکان برقراری ارتباط تلفنی ندارد و رفع مشکلات مخابراتی، افزایش علائم راهنمایی رانندگی و پایگاه‌های امداد رسانی و ایجاد ایستگاه‌های الزام خیرخواهانه مسافران به استراحت و توقف کوتاه به سرعت اتفاق بیفتد.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: معیارهای هفت گانه افزایش ایمنی راه موضوعی است که منجر به بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها و اصلاح نقاط پرتصادف شده و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و تامین الزامات آن متناسب با نوع جاده مبنای عمل مسئولان مربوطه قرار گیرد و عدم تحقق آن منجر به بروز برخورد قهری دستگاه قضایی خواهد شد.  

عبدالهی در خاتمه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان افزود: امنیت سفر و کاهش نقاط حادثه خیز سراسر استان از سوی دادستان مرکز استان مطالبه خواهد شد و عدم انجام تکالیف از سوی مسئولان مربوطه، پاسخگویی آنان در مراجع قانونی صالح را بوجود می‌آورد.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه خاطر نشان کرد: افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و کاهش نرخ حوادث و تلفات جاده‌ای با اقدامات همزمان مردم و مسئولین حاصل می‌شود. ولی مسئولین موظفند زمینه‌های کیفی سفر امن برای مردم را فراهم آورند و مردم نیز با رعایت قوانین می‌توانند تا حد زیادی از بروز حوادث پیشگیری کنند.  

به گزارش دانا نیوز، تصادف مرگبار دو خودروری سواری در جاده جندق – معلمان در (۹ فروردین ماه)، منجر به بروز حادثه رانندگی دلخراش شد و این حادثه ۹ کشته و یک مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا