برترین های کسب و کارعمومی

علت مکش ضعیف جاروبرقی

جاروبرقی وسیله‌ای است که در صورت نگهداری مناسب می‌توانند تا ۷ یا ۸ سال به کار خود ادامه دهد. جاروبرقی خوب ممکن است حتی بیشتر از آن دوام بیاورد، در صورت مراقبت مناسب دستگاه از ۱۲ تا ۱۵ سال استفاده طولانی می‌شود. بیشتر جاروبرقی‌ها با ضمانت همراه هستند، برخی از آن‌ها دارای یک ضمانت محدود برای یک سال و برخی ضمانت‌نامه‌هایی با حداکثر ۵ سال دارند .

اما خیلی از ایرادات جاروبرقی نیاز به تعمیر حرفه‌ای ندارند و خودتان می‌توانید یاد بگیرید چگونه آن را رفع کنید، که به‌نوبه خود می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه شود. در این مقاله به علت کم شدن مکش جاروبرقی پرداخته‌ایم. خودتان به‌راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید، درصورتی‌که راهکارها جواب نداد، باید با کارشناسان تعمیر جاروبرقی ال جی در اصفهان  تماس بگیرید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

مکش ایجادشده توسط موتور، قدرت جاروبرقی را نشان می‌دهد، زیرا خاک را از طریق یک محفظه یا شیلنگ بیرون می‌کشد و سپس زباله‌ها را درون یک کیسه قرار می‌دهد. بعضی از جاروبرقی‌ها در انتها یک نازل دارای یک برس چرخان یا نوار دارند تا به تحریک و ریختن خاک در محفظه کمک کنند. همه این مناطق باید عاری از انسداد باشند و به‌درستی کار کنند تا یک جاروبرقی صد درصد کارآمد باشد؛ اما به‌تدریج ممکن است جاروبرقی مکش خود را از دست دهد و باعث دلخوری شما شود.

اولین جایی که به نظر می‌رسد مشکل دارد، کیسۀ جاروبرقی است. هنگامی‌که کیسه پر شده و یا پاره شده است، باعث از بین رفتن مکش دستگاه خواهد شد. حتی اگر کیف کاملاً سالم به نظر برسد اما باز هم ممکن است علت عدم مکش جاروبرقی باشد، بنابراین باید آن را با یک کیسۀ دیگر جایگزین کنید. به‌این‌ترتیب اگر ایراد برطرف نشد، با اطمینان می‌دانید که مشکل از کیسه نیست. فیلترها را تمیز کنید بیشتر جاروبرقی‌های مدرن دارای دو فیلتر هستند. ممکن است یک فیلتر وجود داشته باشد تا گردوغبار را از موتور دور کند، یا یک فیلتر اولیه و فیلتر اگزوز باشد.

آن‌ها ممکن است یک قاب پلاستیکی در اطراف یک ورق از مواد داشته باشند یا ممکن است یک ظرف جعبه مانند وجود داشته باشد که دارای یک نوع اسفنجی فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا باشد. بیشتر فیلترها قابل شست‌وشو هستند و پس از خشک شدن، می‌توان دوباره آن‌ها را در جای خود قرار گرفت. در صورت آسیب دیدن، باید جایگزین شوند. جریان هوای جاروبرقی از نوک شیلنگ جاروبرقی تا کیسه به‌صورت عمودی شروع می‌شود. یک شیلنگ را به تمام طول بکشید و یک دسته جارو را به آن وارد کنید. این کار هرگونه انسداد در طول مسیر را از بین می‌برد. شیلنگ را از انتهای دیگر بازرسی کنید.

هرگونه ترک، سوراخ یا سروصدا باعث می‌شود که جاروبرقی مکش خود را از دست بدهد. اگر شیلنگ ایراد داشته باشد، باید تعویض شود. در مقابل، یک جاروبرقی قائم را به طرف وارونه بچرخانید و آن را بازرسی کنید. به دنبال تکه‌های کاغذ یا مو باشید که ممکن است مکش را محدود کند. اگر جارو قلم‌موی چرخان دارد، آن را بردارید تا دسترسی بیشتری به دهانه داشته باشید. همچنین اتصالات بین شیلنگ و جاروبرقی را بررسی کنید. اتصال بد یا سست باعث می‌شود جریان هوا به خطر بیفتد و این باعث از بین رفتن مکش می‌شود.

جاروبرقی یکی از کاربردی‌ترین وسیله‌های برقی در منزل به شمار می‌رود و عدم کارکرد صحیح آن در نظافت خانه اختلال ایجاد می‌کند. یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای جاروبرقی‌ها پیش بیاید ضعیف شدن مکش آن است. اگر جاروبرقی دوو شما به اندازه کافی مکش ندارد، موارد زیر را بررسی کنید: نیم سوز شدن موتور دستگاه از جمله مهمترین علل کم شدن مکش جاروبرقی است که اغلب برای جاروهایی با عمر طولانی اتفاق می‌افتد. اشکال در عملکرد پره‌های جاروبرقی نیز می‌تواند منجر به ضعیف شدن مکش دستگاه شود.

پر شدن کیسه جاروبرقی یکی از دلایل عدم مکش دستگاه است و بهتر است کیسه جاروبرقی را به محض پر شدن خالی کنید. اگر مکش جاروبرقی شما ضعیف شده است، فیلتر دستگاه را چک کنید تا کثیف نباشد. گرفتگی در لوله استیل، لوله خرطومی و برس جاروبرقی نیز می‌تواند منجر به عدم مکش درست در جاروبرقی شود. برای پیدا کردن علت مکش ضعیف دستگاه بهتر است غلتک‌های برس جاروبرقی را نیز بررسی نمایید. اگر این موارد را چک کرده و مطمئن هستید تنظیمات دستگاه صحیح بوده و اتصالات جاروبرقی به درستی انجام شده است، برای بررسی مشکل خود با مرکز تماس ۱۶۹۹ تماس بگیرید.

یکی از مشکلات عمده‌ی جاروبرقی‌ها کاهش قدرت مکش جاروبرقی است، همونطور که می‌دونید هر جاروبرقی برای اینکه بتونه فرایند نظافت رو به خوبی انجام بده باید از قدرت مکش بالایی برخوردار باشه و کاهش قدرت مکش باعث میشه که نظافت محیط به خوبی انجام نشه، اونوقت مجبور هستید که چند بار برنامه‌ی نظافت رو تکرار کنید. که نه تنها به موتور جاروبرقی فشار میاره بلکه با یکسره شدن و تکرار کردن برنامه‌های نظافت خودش باعث افزایش مصرف انرژی میشه.

پس با خوندن این مقاله یک گام به حل مشکل نزدیک تر شو، با پیدا کردن علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ، ال جی، بوش، پاناسونیک، ناسیونال، آاگ و … می‌تونید مشکلتون رو در اسرع وقت حل کنید، چون تقریبا نصف راه رو رفتین، یعنی توی مرحله‌ی عیب یابی موفق بودین، برای پیدا کردن این علتها با ما همراه باشید. اما شاید پیش از پرداختن به علت‌های کاهش مکش جاروبرقی، بهتر باشه ساختار مکش جاروبرقی بپردازیم، همونطور که می‌دونید جاروبرقی یکی از لوازم بسیار مفید خانگی هست که برای نظافت سطوح و از بین بردن گرد و غبار استفاده میشه، بنابراین پیش از اینکه بخواهیم در مورد مشکلات جاروبرقی توضیح بدیم آشنایی با طرز کار جاروبرقی می‌تونه کمک موثری برای شما باشه.

جاروبرقی ها هم مثل سایر لوازم خانگی برندهای مختلفی دارن. اما اصول کار این مدل‌ها در تمامی موارد تقریبا یکسان هستند و فقط از لحاظ اسامی متفاوت هستن، فشار هوا یکی از ابزارهای اصلی کار با جاروبرقی هست و اگه تنظیم نباشه مشکلات فراوانی رو بوجود میاره. طرز مکش جاروبرقی مشابه عملکرد شما هنگام استفاده از نی، وقتِ نوشیدن هست، جاروبرقی دارای یک موتور هست که وقتی اون رو روشن می‌کنید، فن داخل موتور به حرکت درمیاد و فشار هوای داخل جاروبرقی رو کم می‌کنه و یک نوع حالت خلاء در جاروبرقی ایجاد می‌کنه، در نتیجه فشار هوای بیرون به این خلا نیرو وارد می‌کنه و مکش جاروبرقی اتفاق میفته.

برس پارویی اولین قطعه ای است که با زباله های روی زمین در ارتباط است پس بسیار سریع بوسیله پرزها و موی حیوانات دچار گرفتگی می شود. هر نوع گرفتگی در قسمت برس می تواند علت زیاد شدن صدای جارو برقی باشد. غیر از انسداد اگر برس جارو برقی شکستگی یا آسیب دیدگی داشته باشد علاوه بر ایجاد صدای بلند جاروبرقی و غیر معمول، موقع جارو کشیدن لرزش یا ویبره رفتن آن را مشاهده می‌کنید. راه حل مشکلات برس سعی کنید گرفتگی و کثیفی روی برس را از بین ببرید تا ایراد رفع شود. اگر برس شکسته در چنین مواقعی حتما باید برس قدیمی را با یک نمونه جدید تعویض کنید تا صدای دستگاه به وضعیت عادی خود بازگردد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا