بین الملل

فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی

پس از برخورد یک کشتی کانتینری با پل بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، شماری از افراد به داخل رودخانه سقوط کردند.

به گزارش دانا نیوز، در پی برخورد یک کشتی کانتینری به نام «دالی» با پل «فرانسیس اسکات کی» در ایالت مریلند آمریکا، شماری از خودورها و افراد به داخل رودخانه پاتپسکو سقوط کردند.

این حادثه بامداد سه‌شنبه به وقت محلی روی داد و بخش‌های زیادی از این پل ۱۰ کیلومتری پس از برخورد کشتی فرو ریخت.

در تصاویر منتشر شده نیز نشان داده می‌شود که چطور خودروهایی که روی این پل بودند به درون رودخانه سقوط کردند.

در ابتدای حادثه، اداره آتش‌نشانی بالتیمور اعلام کرد ۲۰ نفر به داخل رودخانه سقوط کرده‌اند اما پس از مدتی آمار خود را اصلاح و تعداد آن‌ها را هفت نفر اعلام کرد.

«جیمز والاس» رئیس اداره آتش‌نشانی بالتیمور می‌گوید: «تاکنون ۲ نفر نجات پیدا کرده‌اند که یکی از آن‌ها در اوضاع بسیار وخیمی است».

فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی

فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی

فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی

نیروهای امدادی همچنان در حال جستجو برای نجات افراد دیگر هستند. خدمه کشتی نیز در آن حضور دارند و با گارد ساحلی در ارتباط هستند.

«ریچارد ورلی» رئیس پلیس بالتیمور می‌گوید «قطعا نشانه‌ای مبنی بر اینکه این حادثه عمدی و یا مرتبط با تروریسم است، وجود ندارد».

شبکه ای‌بی‌سی خبر داده این کشتی پس از اینکه بندر را ترک کرد، دچار از دست دادن نیروی پیشران شد و خدمه آن به مقام‌های مریلند درباره حادثه احتمالی هشدار داده بودند.

«وس مور» فرماندار مریلند نیز در پی این حادثه و عملیات جستجو و نجات، اعلام وضع فوق‌العاده کرده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرده اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا