برترین های کسب و کارعمومی

چرا سرعت پرینتر کند است؟

اغلب، زمانیکه از استفاده می‌کنیم، سرعت آن برای‌مان زیاد مهم نیست. اما اگر در شرکت، دفتر و … باشیم و بخواهیم زودتر اسناد و … چاپ شوند، کندی سرعت چاپگر حسابی کلافه کننده است! با ما در همراه باشید تا با 12 دلیل کندی سرعت چاپگر آشنا شوید.اگر به طور مداوم از پرینتر استفاده می‌کنید و حجم کارتان زیاد است، بی‌شک مدت زمانیکه چاپگر، صرف پرینت گرفتن می‌کند، برای‌تان مهم است. در این قسمت به بررسی عوامل متعددی که موجب کندی سرعت چاپگر شده، می‌پردازیم:

دلیل کند شدن سرعت پرینتر چیست؟ (دیر پرینت گرفتن پرینتر) - تهران پرینترز

1.پرینتر اشتباهی خریده‌اید!

چه نوع چاپگری دارید؟ مدت زمان بیشتری نسبت به ، صرف چاپ اسناد می‌کنند. اگر کارتان زیاد است و نیاز به یک چاپگر با سرعت بیشتر دارید، یک پرینتر لیزری بخرید تا در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید. شاید هم چاپگر لیزری‌تان قدیمی شده و دیگر جوابگوی نیازتان نیست و باید سراغ دستگاهی با سرعت بیشتر بروید. کیفیت ساخت دستگاه کپی شارپ بسیار بالا است و کمتر دچار مشکل و خرابی می شود.

2.نوع چاپ خود را اشتباه انتخاب کرده‌اید!

اگر می‌خواهید تصاویر سیاه و سفید را پرینت بگیرید، نیازی به چاپ با کیفیت ندارید و می‌توانید نوع چاپ را به حالت عادی یا استاندارد تغییر دهید.

3.کاغذ را در اندازه مناسب انتخاب نکرده‌اید!

4.حافظه پرینتر پر شده‌است!

پر شدن بافر یا حافظه چاپگر، نیز موجب کندی سرعت پرینتر می‌شود، برای حل آن، حافظه‌ی دستگاه را خالی کنید.

5.حجم فایل زیاد است.

ممکن است، فایلی که پرینت می‌گیرید، حجم بالایی داشته باشد. اگر حجم آن بالاست، کندی سرعت، امری طبیعی است.پایین بودن ظرفیت RAM رایانه نیز موجب کاهش سرعت پردازش اطلاعات می‌شود.

6.درایور را به روزرسانی نکرده‌اید!

استفاده از درایورهای از رده خارج شده و منسوخ نیز موجب کندی سرعت چاپگر می‌شود، برای به روزرسانی آن به سایت شرکت سازنده مراجعه کنید.

7.کامپیوتر ویروسی شده‌است!

حواستان باشد، ویروسی شدن رایانه نیز موجب کند شدن سرعت پرینتر می‌گردد. پیشنهاد می‌شود، روی تمام سیستم‌های شرکت، آنتی ویروس نصب کنید تا در صورت ویروسی شدن رایانه،آنتی ویروس به سرعت فایل‌های آلوده را شناسایی کند.

8.اتصالات چاپگر مشکل دارد!

اگر سرعت پرینتر شما کند است، کابل‌ها و اتصالات آن را بررسی کنید. اگر اتصال‌ها کارآمد نباشند، سرعت چاپگر کاهش می‌یابد. در صورتیکه اتصالات مشکل دارند، آنها را عوض کنید.

9.پرینتر شما به شبکه وصل است!

اگر چاپگرتان، از پرینترهای تحت شبکه است، کندی سرعت آن طبیعی است

10.فیش پرینترنامناسب است!

نامناسب بودن فیش چاپگر با پورت USB نیز از جمله دلایل کندی سرعت پرینتر است. به طور مثال پورت USB شما 2 یا 1.1 است اما پرینتر نیاز به پورت با ورژن 3 دارد.یکی از روش‌های موثر در کاهش کندی سرعت پرینتر، کاستن تعداد فایل‌ها و دستورات چاپی است.

و اما در آخر…

در این مقاله سعی کردیم، هر آنچه لازم است درباره کندی سرعت پرینترها بدانید، در اختیارتان بگذاریم. چنانچه قصد خرید انواع مانیتور، پرینتر، اسکنر، انواع کاغذ، ویدیو پروژکتور، فکس و … دارید، می‌توانید از طریق اقدام کنید.

دلایل کند شدن پرینتر

عوامل مختلفی در سرعت چاپ پرینتر تاثیرگذار بوده و موجب افزایش یا کاهش آن می شوند. پیش از هر چیز، باید هنگام خرید دستگاه کپی کونیکا مینولتا یا هر برند دیگری، به سرعت آن دقت کنید؛ پرینترها بسته به مدل و برند، سرعت های مختلفی را ارائه می دهند.

مشکلات کابل اتصال (پارگی، پیچ خوردگی و …) پایین بودن سرعت لپ تاپ یا کامپیوتر (به دلیل ویروسی شدن و …) خرابی کاغذکش، عملکرد نادرست مین برد پرینتر کونیکا مینولتا، خرابی برد پاور و پراکندگی دستورات چاپ، بخشی از مهم ترین دلایل کند شدن پرینتر کونیکا مینولتا و سایر برندها هستند.

تعویض کابل های اتصال

در صورتی که کابل اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ ایراد داشته باشد، سرعت چاپ کاهش پیدا می کند. در این شرایط باید چک کنید که پرینتر شما نیاز به چه ورژنی از پورت فیش پرینتر دارد و ورژن USB را متناسب با همان ورژن انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید، با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا تماس بگیرید.

ویروس کشی کامپیوتر یکی از راهکار های حل مشکل کند شدن پرینتر

یکی از دلایلی که باعث افت سرعت چاپ پرینتر، به خصوص در لحظات اولیه آغاز پرینت می‌شود، پایین بودن سرعت پردازش کامپیوتری است که دستورات پرینت را صادر می کند. در این شرایط، اطلاعات با سرعت کمتری به بافر پرینتر منتقل می شوند و به دنبال آن، سرعت چاپ کاهش پیدا می کند. این مشکل معمولا ناشی از ویروسی شدن سیستم است و با ویروس کشی کامپیوتر، می توان به برطرف شدن آن امیدوار بود.

تعمیر قطعات پرینتر

مشکل گیر کردن کاغذ در کاغذ کش، مسائل مرتبط با درام و فیوزینگ پرینتر و مشکلات سخت افزاری دیگر می‌توانند بر کند شدن سرعت پرینتر تاثیرگذار باشند. بهتر است برای عیب یابی و تعمیر قطعات پرینتر یا تعویض آنها در صورت نیاز، از یک تعمیرکار مجرب و ماهر کمک بگیرید.

منظم کردن دستورات پرینت

گاهی کند شدن ناشی از پراکنده بودن دستورات چاپ است. اگر چندین فایل در انتظار پرینت دارید، بهتر است همه آنها را در یک فایل و پشت سر هم بچینید تا پرینتر اصطلاحا فریب بخورد. به طور مثال سرعت چاپ یک فایل 100 صفحه ای بیشتر از چاپ چندین فایل است که مجموعا 100 صفحه می ‌شوند. با خرید دستگاه کپی توشیبا می‌توانید کارهای خود را ساده‌تر کرده و به گردش کار بهتر آن کمک کنید

دلایل کند شدن پرینتر

تاخیر در پرینت گرفتن دلایل مختلفی دارد که در این بخش برای شما دوستان عزیز دلایل کند شدن پرینتر را شرح می دهیم .

– ممکن است حجم فایلی که می خواهید از آن پرینت بگیرید بالا باشد به همین دلیل تاخیر در پرینت گرفتن شما رخ می دهد و این امر طبیعی است .
– یکی از دلایل کند شدن پرینتر پایین بودن پردازش سیستم کامپیوتر شما است . پردازش پایین سیستم باعث می شود فایل های مشخص شده برای پرینت با سرعت کمتری به بافر پرینتر انتقال یابد .
– ممکن است حالت پرینت گرفتن شما روی A5 باشد اما پرینت شما A4 است ، باید حالت پرینت گرفتن را تغییر دهد تا مشکل تاخیر در پرینت گرفتن شما حل شود .
– یکی دیگر از دلایل کند شدن پرینتر نا مناسب بودن فیش پرینتر است ، مثلا اگر ورژن پورت USB شما 2 یا 1.1 باشد اما پرینتر شما نیاز به پورت با ورژن 3 داشته باشد باعث کند شدن پرینتر می شود .

– حتما بررسی کنید که درایور پرینتر شما به درستی نصب شده باشد .
– یکی از دلایل تاخیر در پرینت ویروسی بودن سیستم کامپیوتر شماست . باید مطمئن شوید که سیستم شما ویروسی نیست برای پیدا کردن راه تشخیص ویروسی شدن سیستم می توانید به مقاله شناسایی ویروس در کامپیوتر مراجعه کنید و به حذف ویروس در سیستم خود بپردازید .
– در صورتی که از پرینتر های تحت شبکه استفاده می کنید این تاخیر در پرینت تا حدودی امری طبیعی است .
– یکی دیگر از دلایل تاخیر در پرینت گرفتن کم بودن رم سیستم شماست . زیرا کم بودن رم روی سرعت و پردازش تاثیر مستقیمی دارد ، بهتر است از سیستم هایی با رم های بالاتر استفاده کنید .
– پر شدن بافر پرینتر یکی دیگر از دلایل تاخیر در پرینت گرفتن است . بهتر است بافر یا همان حافظه پرینتر خود را با توجه به مراحل زیر خالی کنید :- یکی دیگر از دلایل کند شدن پرینتر در پرینتر های جوهر افشان تعداد بالای پرینت است ، مثلا اگر تعداد پرینت شما 100 به بالا باشد قدرت مکش جوهر کم می شود و باعث تاخیر در پرینت گرفتن می شود .

 

دکمه بازگشت به بالا