برترین های کسب و کارعمومی

چرا گرانولا صبحانه ای جذبا در دنیای مدرن امروز است؟

مصرف یک میان وعده جذاب و خوشمزه میشه هیجان انگیز است. اگر قرار باشد در طول روز به سه وعده غذای اصلی خودمان اکتفا کنیم. در دراز مدت با یک سبک زندگی خسته کننده رو به رو هستیم. میان وعده ها جدا از بحث تامین انرژی، تفریحات خوراکی در میانه یک روز طولانی هستند. آنها می آیند تا زندگی روزمره ما را جذاب تر کنند. البته در این بین هر کسی سلیقه خودش را در انتخاب نوع میان وعده دارد. در این بین هستند کسانی که گرانولا را به عنوان یک میان وعده جذاب و دلنشین می پسندند. گرانولا یک سبک غذایی گسترده است. سلیقه ‌ای در ترکیب مواد غذایی خشک و غنی شده. که با مایعاتی هم چون شیر و ماست و… مصرف می شود. این یک تعریف خیلی عام از این میان وعده می باشد. برخی این ترکیب را در جایگاه تنقلاتی مفرح نگاه می کنند. و برخی دیگر پا را فراتر گذاشته، گرانولا را تا مقام یک وعده غذایی کامل و البته سالم و انرژی بخش بالا می برند.

اینکه سلیقه شما در مواجه بودن با گرانولا چطور است و می خواهید آن را به عنوان میان وعده بپذیرد و شاید هم قصد دارید در یک برنامه غذایی جدی آن را دنبال کنید. موضوعی است که قرار است خودتان تصمیم بگیرید اما مطالعه مقالات indeed.com به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مهم در نحوه مصرف شما نیست، مهم در علاقمندی شما به گرانولابل به عنوان تنقلات جذاب با ارزش غذایی بالا است. تا بتوانید به راحتی آنها را جایگزین تنقلات کم بهایی مانند چیپس و پفک و کیک های صنعتی کنید.

گرانولا چیست؟ و در چه دسته مواد غذایی قرار می گیرد؟

گرانولا یک نام با تعریف بزرگی از یک دسته مواد غذایی در تنوع بسیار است. در نگاه عمومی آن را در جمع انواع خوراکی ها با پس زمینه تنقلات و یا اسنک قرار می دهند. قیمت کرانولا نسبت به سایر تنقلات بالاتر است اما ارزش غذایی بیشتری نسبت به آنها دارد. نام این تعریف غذایی را از کلمه گرانول گرفته اند. گرانول (Granol) به معنای دانه است. و غالباً برای هر دانه از انواع غلات اشاره می شود. حال اگر این کلمه انگلیسی را اندکی آب و تاب دهید. و نام جذاب‌ تری همراه با یک تلفظ فانتزی برایش بسازید. می شود گرانولا (Granola). کلمه ‌ای که معنی خاصی ندارد. اما به دانه های خوراکی بامزه و جذابی که از انواع غلات تا آجیل های فرآوری شده تهیه شده اند. اشاره می کند.

گرانولا به شکل قطعاتی خشک و کوچک تهیه می ‌شود و قرار است به عنوان یک وعده صبحانه و یا در مقام یک میان وعده جذاب همراه با افزودنی هایی مانند شیر، ماست، عسل و حتی آب مصرف شود. از آنجا که آن را بر پایه غلات فرآوری شده تهیه می کنند. این خوراکی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است، کاملاً سالم و پرانرژی است. و می‌ تواند به عنوان یک نوع تغذیه جایگزین برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان انتخاب شود. در نظر داشته باشید که کودکان و نوجوانان برای جذابیت خوراکی ها است. که آنها را به عنوان میان وعده می پذیرند. لذا گرایش به مصرف چیپس و پفک و بیسکویت و حتی کیک های صنعتی دارند. اما گرانولا یک ترکیب غذایی خوشمزه و جذاب و البته کاملاً سالم و انرژی بخش است. که در جذب نگاه سختگیرانه کودکان و نوجوانان ما کاملا موفق ظاهر خواهد شد.

مزایای استفاده از گرانولا به عنوان صبحانه چیست؟

1) باعث کاهش وزن می‌شود

این ترکیب پر خاصیت میزان حداقل سطح نمک و کلسترول که دلیل اصلی چاقی هستند را داراست و همچنین به دلیل داشتن میزان فیبر بالا و جذب آهن بیشتر، باعث کاهش اشتها و پایین آوردن هورمون ghrelin ( هورمونی که باعث می‌شود شما احساس گرسنگی داشته باشید) می‌شود.

2) سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

فیبر محلول موجود در گرانولا باعث افزایش کلسترول HDL در بدن و کاهش کلسترول LDL مضر یا بد می‌شود. لذا شما با کاهش سطح کلسترول ناسالم در رگ‌های خونی می‌توانید از تشکیل پلاک، که منجر به فشار خون بالا در شریان‌ها و ورید‌ها می‌شود، جلوگیری و به سلامت بدن خود کمک کنید.

3) به مبارزه با کم خونی کمک می‌کند

کم خونی، مشکلی است که مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند. با این حال، موضوع نگران‌کننده این است که بسیاری قادر به تشخیص علائم اولیه نبوده و از بیماری‌هایی که ممکن است در آینده به آن‌ها دچار شوند، بی اطلاع هستند. این بیماری ناشی از کمبود آهن در خون است که نقش حیاتی در تولید گلبول‌های قرمز دارد و همچنین ممکن است شما را با خستگی، سردرد، اختلال در عملکرد شناختی و افسردگی مواجه کند. اما این ترکیب سوپرغذایی دارای مقدار مناسبی آهن برای مقابله با کم خونی است که می‌توان با تهیه آن در خانه و گنجاندن مواد غذایی غنی از آهن در ترکیبات آن، میزان آهن آن را افزایش داد.

4) کمک به مراقبت از پوست

گرانولا، سرشار از ویتامین E (آلفا توکوفرول) است که این ویتامین مسئول جوانسازی پوست بوده و بسیاری از عملکرد‌های پوستی از جمله محافظت از پوست، پیری زودرس، آفتاب سوختگی و چین و چروک را تقویت می‌کند. گنجاندن این ماده پرخاصیت در رژیم غذایی شما می‌تواند حدود بیست درصد نیاز بدن به ویتامین E را تأمین کند.

5) در بهبود میگرن تأثیرگذار است

یکی از ارزشمندترین فواید آن این است که می‌تواند به افراد مبتلا به میگرن کمک کند. این به این دلیل است که گرانولا حاوی سطوح بالایی منگنز می‌باشد که اثر ضد التهابی بر بدن دارد، گردش خون سالم را تقویت و رگ‌های خونی را تغذیه می‌کند و همچنین خاصیت ارتجاعی رگ‌ها را بهبود می‌بخشد و از اسپاسم عضلانی که منجر به سردرد‌های غیرقابل تحمل می‌شود، جلوگیری می‌کند.

6) مفید برای خانم‌های باردار

این صبحانه مقوی به دلیل سطح تغذیه‌ای بالا، فواید زیادی برای سلامتی دارد. زنان باردار نیز به ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری جهت کمک به عملکرد مؤثر بدن نیاز دارند. لذا، گرانولا که حاوی فولات (منبع طبیعی اسید فولیک) است می‌تواند از بارداری سالم حمایت کرده و با هرگونه ناتوانی مادرزادی در جنین مقابله کند.

طرز تهیه گرانولای عسلی و دارچین

مواد لازم: جو پرک 150 گرم، بادام شیرین 100 گرم، تخمه کدو 50 گرم، تخمه آفتابگردان 50 گرم، روغن دو قاشق غذاخوری، عسل 1/2 لیوان، کشمش 1/4 لیوان، دارچین یک قاشق چای‌خوری.

طرز تهیه: تمام مواد را داخل کاسه بریزید. عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد به‌خوبی باهم ترکیب شوند. برای مخلوط کردن مواد اگر استفاده از قاشق سخت بود، از دست‌هایتان کمک بگیرید. ته سینی را چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید. مواد را داخل قالب یا سینی بریزید و با دست خوب فشرده کنید، سپس در فر با دمای 160 درجه سانتی‌گراد به‌مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید. پس از پخت اجازه دهید گرانولا خوب سرد شود سپس برش بزنید و داخل سلفون یا ظرف در دار بسته‌بندی کنید.

نکته: می‌توانید به جای عسل، از شکر قهوه‌ای یا سفید استفاده کنید. داخل گرانولا می‌توانید از انواع میوه‌های خشک هم استفاده کنید.

پودر گرانولا چیست؟

شما می توانید با پودر کردن گرانولا توسط دستگاه آسیاب خانگی مخلوطی بسیار عالی از پودر گرانولا را بوجود بیاورید و آن را بسیار راحت استفاده کنید. مقاله گرانولا با چی بخوریم می تواند مکمل خوبی برای شما و اطلاعات این بخش باشدالبته از بسیار قدیم تر ما ایرانی ها خودمان قاووت یا قوتو داشتیم که با آسیاب مغز ها و مخلوط کردن آنها به موادی پودر مانند تبدیل شده و میتوان  آنها را خیلی راحت در شیر یا آب مخلوط کرد و میل کرد . پودر گرانولا هم همین مزیت را داشته با این تفاسیر که ممکن است طعم جو دوسرپرک به تنهایی برای برخی باب میل نباشد که پس از مخلوط گشتن با  طعم دهنده های دیگر مانند دارچین و وانیل و سایر مغزها ، بسیار مطلوب و خوش طعم میگردد .

آیا دستور خاصی در میزان مصرف گرانولا وجود دارد؟

انواع گرانولا قابلیت انرژی زایی بالایی دارند. آنها سیرکننده هستند و تعریف یک وعده غذایی کامل را برای میان وعده شما تدارک دیده اند. پس در مصرف آن نباید زیاده ‌روی کنید. اصولا مصرف هر نوع ماده غذایی بستگی به جنسیت، سن و سال، جثه بدنی و میزان فعالیت شما دارد. مثلاً مقدار توصیه شده برای یک ورزشکار که می ‌خواهد با گرانولا انرژی یک فعالیت سنگین بدنی را تامین کند با مقدار توصیه شده یک بانو که در محیط خانه محض تفریحات خوشمزه آن را مصرف می کند، یکسان نمی باشد. البته اگر با گرانولابل همراه شوید مصرف یک فنجان از این محصول برای تامین انرژی یک فعالیت سنگین بدنی کافی است.

انواع روش های مصرف گرانولا :

گرانولا به تنهایی در منزل / محل کار / در ماشین / در مسافرت

گرانولا همراه با ماست میوه ای برای کودکان و دسر مهمانی ها

گرانولا همراه با ماست کم چرب برای کسانی که میخواهند لاغر شوند و رژیم خاصی برای لاغری شکم و پهلو پیروی میکنند

گرانولا همراه با ماست چکیده و پرچرب برای رشد و افرادی که میخواهند وزن گیری در شرایط رژیم درمانی داشته باشند (چاقی سالم)

گرانولا همراه با پودینگ چیابل برای یک دسر تولد یا مهمانی

گرانولا همراه با بستنی

گرانولا یک میانوعده سالم و مغذی با شیر و تکه های موز یا میوه های تازه دلخواه

و . . .

 

دکمه بازگشت به بالا