اقتصادی

نمونه‌برداری از ۱۹۳۰ قطعه ماهی انجام شد/۴۰۲ مورد بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردآبی

دانا نیوز/گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از بروز بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی در مزارع پرورش ماهی، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۰۲ مورد بازدید از سطح مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان انجام شد.

هادی بابایی امروز ۱۶ اسفندماه در گفت‌وگو با دانا نیوز درباره پیشگیری از بروز بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (VHS)، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۰۲ مورد بازدید از سطح مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان انجام شده که در این بازدیدها تعداد ۱۹۳۰ قطعه ماهی نمونه‌برداری و ۱۹۶ آزمایش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای فعال سردآبی فعال استان ۲۰۰ عدد است، افزود: پرورش دهندگان ماهی باید برای جلوگیری از ورود بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (VHS) به مزارع خود، نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط مناسب برای وقوع بیماری‌های ویروسی ماهی قزل آلای رنگین کمان پرورشی، استقرار کامل نظام امنیت زیستی(بیوسکیوریتی) لازم است.

بابایی نکات ضروری را شامل، ضدعفونی آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی تا حد امکان، فعال کردن حوضچه ضدعفونی ورودی، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و استفاده از تقویت کننده‌های سیستم ایمنی ماهی بیان کرد.

وی از پرورش دهندگان ماهی خواست برای هرگونه جابجایی بچه ماهی و ماهی بین مزارع مجوز سلامت دامپزشکی را دریافت کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا