ورزشی

پیشکسوت استقلال: روزه سکوت بازی جدید نکونام و خطیر است/غیبت سرمربی در نشست‌های خبری راه حل نیست

در گفتگو با آنا

پیشکسوت استقلال: روزه سکوت بازی جدید نکونام و خطیر است غیبت سرمربی در نشست‌های خبری راه حل نیست

بازیکن سابق استقلال گفت: روزه سکوتی که نکونام و خطیر گرفته‌اند،‌ بازی جدیدشان است. وگرنه نیازی به سکوت نیست.

رضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره صدرنشینی استقلال پیش از بازی با مس رفسنجان در جام حذفی اظهار کرد: استقلال از لحاظ نتیجه و امتیازی در شرایط بسیار خوبی است ولی صدرنشینی ملاک بر اینکه تیم کاملی می‌بینیم نیست. جواد نکونام روی ساختار دفاعی تیمش وقت بیشتری گذاشته تا گل کمتر بخورد ولی در برنامه‌های هجومی خبری از زیبایی‌های فوتبال و ایجاد موقعیت‌های متعدد و متنوع نیست. در نیم فصل دوم دروازه‌ها تنگ‌تر و کوچک‌تر می‌شود و طبیعتاً گلزنی سخت‌تر خواهد شد. جام حذفی هم سختی‌های خودش را دارد ولی استقلال پرافتخارترین است و می‌تواند رکوردش را دست نیافتنی‌تر کند.

نکونام حواشی را کنار بگذارد

وی ادامه داد: استقلال تمامی بازی‌های خانگی را برده که البته برخی از آنها به لطف بخت و اقبال بوده، با این حال رکورد خوبی است ولی در بازی‌های خارج از خانه به تساوی رضایت می‌دهد و جای نگرانی دارد چون در هفته‌های آخر که رقابت فشرده‌تر می‌شود نیاز به امتیازات به شدت حس خواهد شد. مساوی برابر تیم‌هایی که امکان برتری مقابل آنها وجود دارد می‌تواند خیلی خطرناک باشد و امیدوارم بعد از این شاهد سوختن امتیازات خارج از خانه نباشیم. نکونام باید در تمرینات به همراه کمک‌هایش روی نیمه جلوی زمین تیمش بیشتر کار کند چون هواداران فهیم استقلال از بازی‌های تیم لذت نمی‌برند و تنها چون در صدر هستند اعتراضی نمی‌کنند. فوتبالی که پرسپولیس برابر ذوب‌آهن ارائه کرد و موقعیت‌های زیادی خلق کرد مورد پسند تماشاگر است و استقلال هم ظرفیت لازم را برای ارائه چنین فوتبالی دارد. نکونام حواشی را کنار بگذارد و به تیمش که بازیکنان خوبی با استطاعت قهرمانی دارد بیشتر بپردازد.

آتشی زیر خاکستر است

بازیکن سابق استقلال در مورد سکوت سرمربی و مدیرعامل استقلال در خصوص اختلافاتی که بین آنها شکل گرفته، عنوان کرد: یک تیم مطرح که در رقابت‌های باشگاهی حضور دارد و با نتایجش نیمی از جامعه خوشحال یا ناراحت می‌شوند، مگر چقدر باید حرف و حدیث داشته باشد? همه عوامل هم مدعی هستند برای مردم در تلاش و زحمت هستند. خیلی ساده و روان می‌توان این فوتبال را پیگیری کرد ولی آن قدر حرف و حدیث ساخته‌اند که الان روزه سکوت گرفته‌اند. این روزه نشان می‌دهد که آتشی زیر خاکستر است. اتفاقاً باید در یک محفل خصوصی و نه رسانه‌ای این مشکل را حل کرد. نکونام و خطیر که ادعای بین‌المللی بودن دارند تمامی مشکلات را رسانه‌ای کردند. چرا از مردم مایه می‌گذارید؟ به صورت خصوصی و در تنهایی مشکلات را حل کنید. نیازی نیست مردم در جریان مشکلات قرار بگیرند و دلواپس تیم‌شان شوند. 

نکونام و خطیر یکی دو جام بیاورند بعد ادعا کنند

رجبی تصریح کرد: روزه سکوتی که نکونام و خطیر گرفته‌اند،‌ بازی جدیدشان است. وگرنه چه نیازی به سکوت است. اینکه نکونام در نشست‌های خبری و بعد از بازی شرکت نمی‌کند که راه‌حل نیست. مگر قرار است فقط در مورد اختلاف با مدیرعامل حرف بزند. فکر می‌کنم این اختلافات از همان اول خیلی بچه‌گانه بوده است. وقتی علیرضا دبیر برای آشتی دادن میانجی می‌شود پس خانه از پای‌بست ویران است. واقعاً خنده دارد، مگر یک فوتبالی می‌رود بین دو تا کشتی‌گیر واسطه آشتی شود. نمی‌دانم در باشگاه استقلال چه خبر است. نکونام و خطیر یکی دو جام بیاورند بعد این همه ادعا کنند. اگر جای قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده بودند چه می‌کردند. با این وضعیت باید مجسمه طلای آنها را ساخت. اتفاقی نیفتاده که این همه ذهن هواداران و پیشکسوتان را خسته می‌کنید. 

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا