جدیدترین اخبار روز دنیا در تک شات

افرادی که قصد دانلود برنامه اندروید برای گوشی هوشمند خود را دارند، احتمالا جایی بهتر از مایکت را پیدا نخواهند کرد؛ یکی از بزرگترین مارکت‌های اپلیکیشن در ایران که ضمن دانلود انواع بازی و تماشای فیلم و سریال، از طریق آن می‌توان جدیدترین نرم افزارهای اندرویدی را هم پیدا کرد. برای استفاده از مایکت و نصب جدیدترین اپلیکیشن های اندرویدی، فقط باید نرم‌افزار آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا دنیایی بی‌انتها از انواع نرم‌‌افزارها پیش روی شما قرار بگیرد.

دسته بندی برنامه های اندرویدی

ده‌ها هزار نرم افزار اندروید آماده دریافت از طریق مایکت هستند؛ این یعنی پیدا کردن اپلیکیشن مورد نیاز از میان انبوه برنامه‌ها، کار دشواری خواهد بود. مایکت با ارائه دسته‌بندی بسیار خوب، به کاربران کمک می‌کند تا خیلی سریع، برنامه دلخواه‌شان را پیدا کرده و آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند.

آب و هوا

اخبار

با اپلیکیشن های مربوط به خبر اندروید، همیشه می‌توانید از جدیدترین رویدادها و مطالب روز باخبر باشید. این نرم‌افزارها که برای استفاده از آنها به اتصال اینترنت هم نیاز خواهید داشت، تمام خبرهای داخلی و خارجی را به صورت لحظه‌ای پوشش داده و کمک می‌کنند تا زودتر از همه، از خبرها مطلع شوید.  “Google News” و «آخرین خبر» از جمله بهترین برنامه‌های این حوزه است.

امور مالی

با پیشرفت فناوری و توسعه گوشی‌های هوشمند، حالا مدیریت امور مالی یا انجام کارهای بانکی، ساده‌تر از همیشه شده و کاربران می‌توانند با استفاده از موبایل خود، کارهای مختلفی مانند پرداخت‌های اینترنتی، خرید آنلاین، جابجایی پول و … را انجام دهند. برنامه اندروید حوزه امور مالی، بسیار گسترده بوده و از همراه‌ بانک‌ها تا نرم‌افزارهای حسابداری شخصی و خرید و فروش ارز دیجیتال را شامل می‌شوند. «» و «اکسکوینو» از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه به حساب می‌آید.

پزشکی و سلامت

اگر توجهی ویژه به سلامتی خود دارید یا می‌خواهید از جدیدترین اخبار و آموزش‌های مرتبط با حوزه سلامت و پزشکی مطلع شوید، نرم افزارهای اندرویدی حوزه سلامت و پزشکی می‌توانند برای شما مفید باشند. شما با استفاده از این برنامه‌ها حتی می‌توانید از کارشناسان حوزه‌های مختلف، مشاوره دریافت کرده یا رژیم غذایی خودتان را کنترل کنید. «کرفس» محبوب‌ترین برنامه برای کنترل رژیم و کالری مصرفی است؛ با «پذیرش 24» هم می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز، از پزشکان و متخصصان وقت بگیرید.

خرید

اگر اهل خرید اینترنتی باشید، حتما می‌دانید که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، یک نسخه موبایلی هم دارند که خرید را لذت‌بخش‌تر می‌کنند؛ به علاوه، با استفاده از برخی از سرویس‌ها و نرم‌افزارها می‌توان قیمت محصولات فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و ارزان‌ترین فروشنده خرید کرد. «» و «ایمالز» دو نرم‌افزار این حوزه با میلیون‌ها کاربر هستند که به کمک آنها می‌توان قیمت فروشگاه‌های دیگر را مقایسه و محصولات را با کمترین قیمت خریداری کرد.

سرگرمی

با دانلود برنامه های فیلم و سریال برای اندروید، می‌توانید تازه‌ترین عناوین تلویزیونی و سینمایی را روی گوشی خود مشاهده کرده و از تماشای آنها نهایت لذت را ببرید؛ در این دسته‌بندی، اپلیکیشن های دیگری در حوزه تلویزیون آنلاین یا پلتفرم‌های اینترنتی نیز وجود دارند که با نصب آنها می‌توان حسابی سرگرم شد. «تلوبیون» با آرشیو کاملی از برنامه‌های تلویزیونی و امکان پخش آنلاین شبکه‌های صداوسیما در کنار «آنتن» با قابلیت پخش زنده مسابقات ورزشی، از جمله محبوب‌ترین نرم‌افزارها در این حوزه به حساب می‌آیند.

شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره تبدیل شده و ارتباط ما با سایر افراد را به‌کلی دگرگون کرده‌اند. کاربران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند لحظه‌های ناب را با سایرین به اشتراک گذاشته یا از طریق تماس تصویری، با دوستان خود در سراسر جهان صحبت کنند. «» و «سروش» دو اپلیکیشن ایرانی محبوب در این زمینه هستند.

صوت و موسیقی

برای افرادی که اهل شنیدن و موسیقی هستند، اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که دسته‌بندی و پخش موسیقی با کیفیتی بالا را ممکن می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با دانلود برنامه های پادکست و رادیو اینترنتی، شنیدن را به تفریحی بی‌انتها تبدیل کنید. “Mi Music” برای گوش کردن به موسیقی و «ایران صدا» برای رادیو اینترنتی، بهترین گزینه در این زمینه هستند.

کتاب

کتاب‌خوانی با گوشی هوشمند، جذابیت‌های خاص خود را دارد و برای کتاب‌دوستان می‌تواند تفریحی بسیار جذاب باشد. با دانلود برنامه اندروید «طاقچه» می‌توانید یکی از بزرگترین کتابخانه‌های آنلاین را روی موبایل خود داشته و کتاب‌ها را با تخفیف‌های ویژه و قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کنید.

مذهبی

اپلیکیشن های مذهبی تنوع بسیار بالایی دارند و از قرآن و مفاتیح تا نرم‌افزارهای حدیث و روایات یا نقشه اماکن متبرکه، همگی در این دسته قرار می‌گیرند. کاربران حتی می‌توانند با نصب تقویم‌های اذان‌گو، در هر لحظه، اطلاعات کاملی در مورد اوقات شرعی نیز داشته باشند. تقویم اذان‌گو «باد صبا» و نرم‌افزار قرآنی «باب‌النعیم» از جمله پرکاربردترین نرم‌افزارهای این حوزه هستند.

آشپزی و رستوران

شما با مراجعه به مایکت می‌توانید اپلیکیشن‌های آموزش آشپزی یا نرم‌افزارهایی که در زمینه راهنمای غذاها و رستوران‌ها هستند را نیز روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. «آشپزی با سرآشپز پاپیون» به عنوان یکی از برنامه های اندرویدی موفق در این زمینه شناخته می‌شود.

آموزشی

اپلیکیشن های آموزشی اندرویدی هم تنوع بسیار بالایی دارند و از آموزش زبان ها تا ورزش‌ها و تخصص‌های مختلف، می‌توانند در خدمت کاربران باشند. به علاوه، اگر فرزند مدرسه‌ای در منزل دارید هم این دسته‌بندی می‌تواند برای شما مفید باشد چرا که در میان آنها، اپلیکیشن‌های گام‌به‌گام هم در دسترس کاربران قرار دارند. «مای درس» به عنوان یکی از بهترین گام‌به‌گام‌ها و «لرنیت» به عنوان یکی از بهترین اپ‌های آموزش زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

تناسب اندام

مایکت برای افرادی که در زمینه ورزش و تناسب اندام نیز فعالیت دارند، گزینه‌های پیشنهادی زیادی دارد که با نصب بر روی گوشی و دنبال کردن تمرینات آنها می‌توان سلامت فیزیکی را تا حد زیادی بهبود بخشید. “Home Workout – No Equipment” یکی از بهترین نرم‌افزارها برای انجام تمرینات ورزشی بدون تجهیزات در خانه به حساب می‌آید.

سبک زندگی

تنوع نرم‌افزارهایی که در دسته سبک زندگی قرار می‌گیرند، بسیار بالاست و از دکوراسیون داخلی تا ایده گرفتن برای محیط خانه یا سفارش خدمات منزل را شامل می‌شود. «پینترست» محبوب‌ترین برنامه دکوراسیون داخلی است و کاربران با استفاده از اپلیکیشن «استاد کار» می‌توانند انواع خدمات را به صورت آنلاین سفارش دهند.

سیر و سفر

سفر کردن بدون دانلود برنامه اندروید مخصوص این کار، سفر را می‌تواند تا حد زیادی سخت کند. اپلیکیشن‌های مسیریاب مانند «نشان» یا «بلد» و نرم‌افزارهای رزرو اتاق و هتل مانند «هومسا» و «اقامت 24» از جمله برنامه‌های هستند که با با استفاده از آنها، خیلی ساده می‌توان برای سفر برنامه‌ریزی کرده و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای خود رقم زد.

شخصی سازی

اگر از ظاهر موبایل خود خسته شده‌اید و می‌خواهید سر و سامانی به آن بدهید، باید سراغ نرم‌افزارهای دسته شخصی سازی بروید. این برنامه‌ها کمک می‌کنند تا با عوض کردن تصویر صفحه، رنگ منوها و همچنین شکل بخش‌های مختلف، ظاهر گوشی را به صورت کامل دگرگون کنید. “Go Luncher” یکی از قدیمی‌ترین و بهترین اپلیکیشن های لانچر برای تغییر شکل ظاهری گوشی با صدها هزار کاربر در مایکت است.

عکس و فیلم

امروزه، گوشی های هوشمند و اپلیکیشن‌های قدرتمند آنها می‌توانند شما را به یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس و فیلم تبدیل کنند. اپلیکیشن «» و «اسنپ سید» از جمله برنامه‌هایی هستند که نیاز شما برای ویرایش تصاویر و ویدیوها را به صورت کامل مرتفع می‌کنند.

کسب و کار

فرقی ندارد که کارجو باشید یا کارفرما؛ اپلیکیشن‌های حوزه کسب و کار در مایکت به شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع، موقعیت شغلی یا کارمند دلخواه‌تان را پیدا کرده و مشغول کسب درآمد شوید! «ای استخدام» و «جاب ویژن» از جمله اپلیکیشن‌های موفق در این حوزه هستند.

ورزشی

اپلیکیشن های ورزشی مایکت هم طرفداران زیادی میان کاربران به گزارش اکوایران، شب گذشته شب هولناک سینمای ایران بود، کارگردان سرشناس و مطرح کشور در سن 84 سالگی به همراه همسر 55 ساله‌اش در ویلای شخصی خود واقع در شهرستان کرج کشته شدند.

مونا مهرجویی – دختر داریوش مهرجویی – در این رابطه گفته، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز گذشته (شنبه، ۲۲مهر) به او که در جهانشهر کرج بود، پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

آن‌طور که ایرنا گزارش داده، دختر مهرجویی حدود ساعت ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد. ابتدا زنگ منزل را می‌زند. کسی جواب نمی‌دهد. با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود. صحنه بعدی در تصور نمی‌گنجد. منا می‌بیند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

حسین فاضلی هریکندی – رییس دادگستری البرز – در این رابطه گفت: با توجه به تماس دختر مقتولان با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد. با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم، در محل قتل حاضر شدند.

گفته می‌شود که به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

تقارن عجیب مصاحبه روزنامه اعتماد و خبر قتل

«سنتور علی‌سنتوری را دزدیدند»، این تیتر صفحه اول امروز روزنامه اعتماد از مصاحبه با همسر مهرجویی است. یعنی دیشب که صفحات روزنامه اعتماد بسته شده بود و احتمالا برای چاپ‌خانه ارسال شده بود، این حادثه باورنکردی در کرج اتفاق افتاد.

وحیده محمدی‌فر در این مصاحبه که همزمان با خبر قتلش در صدر اخبار است گفته: «شب حادثه حدود ساعت ۸ در حالی که خانه در آرامش کامل بود ناگهان متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است. هرچه از او خواستم خودش را معرفی کند هیچی نگفت. موبایلم نزدیکم نبود، ولی سعی کردم سرعت عمل داشته باشم. با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم.

او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. ترسیده بودم تا گفتم الو ۱۱۰ سارق فرار کرد. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد. بعد از فرار سارق با نگهبانی شهرک تماس گرفتم. آنها هم سریع خودشان را به حیاط خانه ما رساندند و شروع به گشتن حیاط و کوچه‌های اطراف کردند، اما کسی را ندیدند. البته مدتی پیش هم یکسری وسایل از جمله سنتور مربوط به فیلم سنتوری را از خانه ما سرقت کردند که در حال حاضر وکیل همسرم پیگیر کارهای قانونی این موضوع است.»

گفته‌های مرحوم محمدی‌فر شباهت زیاد دارد به تصویری (اسکرین شاتی) از پست اینستاگرامی او. خانم محمدی‌فر در آن پست نوشته بود که شخصی با چاقو از پشت در خانه او را تهدید کرده است.

ماجرای ناهمخوانی اسکرین‌های اینستاگرام

خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش به اندازه کافی همه را بهت‌زده کرده است. اما ضدونقیض‌هایی هم درخصوص جزییات وجود داشت که محل شک و بحث شد. یکی از این تضادها مربوط به پست اینستاگرامی خانم محمدی‌فر بود.

مهم‌ترین پست او که مستقیما با قتل خودش و همسرش ارتباط برقرار می‌کند، همانی بود که در آن از تهدید شدن به مرگ نوشته بود. به گزارش اعتماد این پست ۱۵ مهر منتشر شده بود. اما به دلایلی مرحوم محمدی‌فر بعدا این پست را پاک کرد. از آن تنها یک اسکرین شات باقی مانده است که در آن تاریخی وجود ندارد. گویا خبرنگاری که این اسکرین شات را گرفته بود آن زمان تنها به نیت ارسال آن برای همکارانش این کار را کرده بود. متن طولانی بود و تاریخ در این اسکرین جای نگرفت.

مشکل اما جایی ایجاد شد که برخی از رسانه‌ها این اسکرین شات را کنار اسکرین شات دیگری منتشر کردند که در آن تاریخ وجود داشت؛ تاریخ بهمن ماه سال گذشته را نشان می‌داد. تصویر دوم به نحوی بود که بسیاری گمان بردند که این نوشته در ادامه نوشته اول است و همین نکته باعث شد ادعای نشر پست در ۱۵ مهر مخدوش شود. اما کمی که گذشت مشخص شد که هر تصویر مربوط به یک حادثه جداگانه بود. آنی که تاریخ داشت مربوط به سرقتی بود که سال گذشته از خانه مهرجویی انجام شده بود.

منبع: تک شات

دکمه بازگشت به بالا