بین الملل

قانونگذاران آمریکایی یک بسته کمکی بازبینی شده برای اوکراین پیشنهاد کردند

گروهی دو حزبی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در پی ابهام چند ماهه بر سر تصویب بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری جو بایدن برای اوکراین در این مجلس، در این بسته بازبینی و کمک‌ پیشنهادی جدیدی برای کی‌یف ارائه کردند.

به گزارش دانا نیوز، پایگاه اینترنتی «هیل» گزارش داد یک گروه از نمایندگان دو حزب اصلی در مجلس نمایندگان آمریکا یک بسته بازبینی شده جدید حاوی کمک‌های خارجی و بودجه امنیت مرزی که یک رقم جدید و کاهش یافته نسبت به قبل برای اوکراین پیشنهاد کرده را به امید آنکه سرانجام تصویب شود پیشنهاد داده‌اند.

برایان فیتزپاتریک، یک نماینده جمهوریخواه و جارد گولدن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از همکارانشان خواسته‌اند که به دلیل وضعیت سختی که هم اکنون برای ارتش اوکراین پیش آمده این بسته بازبینی شده را به سرعت تصویب کنند.

نمایندگان جمهوری خواه کنگره چندین ماه است به بسته کمک‌های خارجی جو بایدن شامل تخصیص ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به کی‌یف چراغ سبز نشان نداده و موافقت خود با آن را مشروط به تشدید تدابیر کنترلی برای مقابله با موج ورود مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک کرده‌اند.

بر اساس برآوردها واشنگتن تاکنون بالغ بر ۴۴.۲ میلیارد دلار کمک نظامی برای کی‌یف فرستاده است. در بحبوحه این بن بست که در کنگره بر سر کمکهای جدید برای اوکراین به وجود آمده، دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد که بودجه‌های قبلی اختصاص یافته برای اوکراین رو به اتمام هستند.

پایگاه هیل روز دوشنبه گزارش داد فیتزپاتریک و گولدن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان بعد از بازبینی پیشنهاد کردند حدود ۴۷ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۰ میلیارد دلار برای اسرائیل، پنج میلیارد دلار برای حوزه هند-اقیانوسیه و دو میلیارد دلار برای پشتیبانی از عملیات‌های واحد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده اختصاص پیدا کند. این رسانه ادعا کرد که در این طرح همچنین تمهیداتی در جهت تشدید کنترل‌ها در مرز جنوبی آمریکا  از جمله احیای سیاست «ماندن اجباری در مکزیک» به مدت یک سال در نظر گرفته شده است.

پایگاه هیل نوشت، در این نامه آمده است: «موضع اوکراین در خطر است و مهمات سربازانش رو به اتمام بوده و آنها شروع به عقب‌نشینی از نواحی شرق کرده‌اند که این راه را برای پیشروی بیشتر روسیه هموار می‌کند.»

این دو قانونگذار نتیجه گرفتند: «این وضعیت نتیجه مستقیم بن بست در کنگره آمریکا است.»

آنها همچنین گفتند اوکراین بدون دریافت «سلاح و مهمات آمریکایی احتمالا شکست می‌خورد.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در واکنش به تصرف شهر راهبردی آودیوکا توسط روسیه و عقب‌نشینی ارتش اوکراین از این شهر گفت: «ارتش اوکراین بعد از آنکه سربازانش مجبور شدند به دلیل کاهش ارسال حمایت‌ها در نتیجه انفعال کنگره مهماتشان را جیره‌بندی کنند مجبور به عقب‌نشینی از آودیوکا شد.»

او همچنین اذعان کرد «اطمینانی درباره اینکه اوکراین بدون دریافت کمک نظامی از آمریکا اراضی بیشتری را از دست ندهد وجود ندارد.»

رئیس جمهور آمریکا، اعضای مجلس نمایندگان را به خاطر رفتن به تعطیلات دو هفته‌ای در روز جمعه پس از شکست در تصویب لایحه بودجه اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری که چند روز پیش توسط سنا تصویب شده بود، سرزنش کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا