بهترین فیلم های ترسناک هندی

بسیاری از علاقمندان دنیای سینما، بالیوود را با مجموعه‌ای از آثار سینمایی می‌شناسند که با ترکیب فضای ملودرام، حرکات موزون و موسیقی شنیدنی، راوی داستان‌هایی عاشقانه و سراسر احساس است. اما سینمای هند در زمینه ساخت آثار ترسناک هم تلاش‌هایی داشته است، هرچند که باز هم عامل احساسات باعث شده است که شاهد تفاوت‌هایی میان آثار ترسناک هندی با نمونه‌های ژاپنی یا آمریکایی باشیم. باتوجه به نکات برجسته سینمای بالیوود، طبیعی است که در طول سال‌ها شاهد ارائه آثار ترسناک انگشت شماری باشیم که یک سروگردن از دیگر آثار این حوزه بالاتر بوده و تاحدی توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. به‌نظر می‌آید دراین میان کمدی‌های ترسناک موفق‌تر از نمونه‌های دیگر هستند .

که تاریکی این ژانر را با لحظاتی مفرح و خنده‌دار در هم آمیخته و توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. درنتیجه اگر بخواهیم به فهرستی از ترسناک‌ترین آثار سینمای هند اشاره کنیم که جزو نمونه‌های برجسته و موفق این حوزه باشند، تنها با چند مورد مشخص رو‌به‌رو می‌شویم. درمجموع سینمای هند در زمینه ساخت آثار سینمایی ژانر وحشت، هنوز راهی دراز پیش رو دارد. بااین‌حال مرور معدود آثار سینمایی ساخته شده در این حوزه خالی از لطف نخواهد بود، چراکه شاید نگاه ما را به صنعت فیلمسازی هند اندکی تغییر دهد. درادامه این مطلب با زومجی همراه باشید تا نگاهی به برجسته‌ترین آثار سینمای بالیوود در حوزه ترس و وحشت داشته باشیم. ۲۰. فیلم معما

  • ژانر: درام، کمدی، خیال‌انگیز
  • کارگردان: آمول پالکار
  • بازیگران: شاهرخ خان، رانی موکرجی و آنوپام کهیر
  • سال انتشار: ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات ۶/۴

فیلم معما بیشتر از آنکه اثری ترسناک باشد، افسانه‌ای غم‌انگیز است که با داستان پردازی استادانه و به تصویر کشیدن عناصر ماوراءالطبیعه به‌شکلی کاملا متفاوت، سزاوار داشتن جایگاهی در این فهرست است. دراین فیلم که براساس داستان کوتاه راجستانی ساخته شده است، با زنی جوان به نام لاچی آشنا می‌شویم که پس از ازدواج با مردی از خانواده‌ای ثروتمند درانتظار تجربه زندگی جدید و مهیج است. اما وقتی بالاخره به خانه جدیدش می‌رسد، متوجه می‌شود شوهر بی‌احساس و حریصش قرار است برای انجام کاری به سفری طولانی برود.

دراینجا است که یک جن که در صحرا لاچی را دیده و عاشقش شده است، به شکل شوهرش درآمده و به نزد او بازمی‌گردد. زن جوان که از همه جا بی‌خبر است، از زندگی عاشقانه‌اش لذت می‌برد. فیلم معما در زمان اکران با چنان موفقیتی رو‌به‌رو شد که به‌عنوان فیلم برگزیده هند راهی جوایز اسکار آن سال شد. منتقدان هم از این اثر استقبال کرده و برخی اشاره کردند تازمانی که ادبیات هند به‌این اندازه غنی است که می‌تواند منبع الهام آن‌ها برای خلق آثاری سرگرم‌کننده باشد، نیازی به کپی کردن از آثار هالیوودی نیست.

  • ژانر: رازآلود، ترسناک، عاشقانه
  • کارگردان: ویکرام بات
  • بازیگران: راجنیش دوگال و آدا شارما
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • میانگین امتیازات ۶/۴

فیلم ۱۹۲۰، درامی ترسناک و قابل‌توجه است که بعید است فهرستی از فیلم‌های ترسناک بالیوود را جست‌وجو کنید و در آن اسم این فیلم را مشاهده نکنید.داستان این فیلم در مورد معمار مشهوری است که تصمیم می‌گیرد با دختری از طبقه‌ی متفاوت ازدواج کند، امری که با مخالفت خانواده او رو‌به‌رو می‌شود. به‌همین خاطر آرجون از هویت خود به‌عنوان یک هندو فاصله گرفته و تصمیم می‌گیرد برای مدتی از خانواده‌اش دور شود. خوشبختانه همزمان فرصت بازسازی عمارتی قدیمی و باشکوه نصیب آرجون می‌شود، هرچند حتما حدس زدید که این عمارت قدیمی تسخیر شده است و قرار نیست این زوج روزگار خوشی را در آن‌جا سپری کنند.

نام فیلم به سالی که این اتفاق در آن رخ داده است اشاره دارد. همچنین فیلم ۱۹۲۰ به‌خاطر صحنه‌های پیچیده و لوکیشن زیبایش که جذابیتی خاص به داستان فیلم اضافه کرده، به شهرت رسیده است. اگر جزو طرفداران آثار ژانر ترسناک باشید، حتما متوجه شباهت‌ صحنه‌هایی از فیلم با آثار معروف این حوزه همچون فیلم جنگیر و جنگیری امیلی رز خواهید شد. از سوی دیگر موسیقی متن فیلم از دیگر نکات قوت آن است. جذابیت این فیلم ترسناک به‌اندازه‌ای بود که شاهد ساخت نسخه‌های دیگری از آن هم بودیم که متأسفانه هیچ کدام نتوانستند موفقیت فیلم اصلی را تکرار کنند. ۱۸. فیلم روح

  • ژانر: رازآلود، ترسناک
  • کارگردان: رام گوپال ورما
  • بازیگران: آجای دوگن، اورمیلا ماتوندکار و نانا پاتیکار
  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • میانگین امتیازات ۶/۴

فیلم روح در مورد زوجی است که موفق به اجاره آپارتمانی باکیفیت آن هم با قیمتی بسیار پایین می‌شوند، امری که باید همان ابتدا زنگ خطر را برای‌شان به صدا درمی‌آورد. اوضاع زوج جوان خوب است تااینکه ویشال متوجه می‌شود دلیل قیمت پایین این آپارتمان مرگ زنی است که پس از کشتن پسرش، خودش هم دست به خودکشی زده است. این امر باعث نگرانی ویشال می‌شود، اما درنهایت تصمیم می‌گیرد این موضوع را از همسرش مخفی نگه دارد.

مشخص است که اسرار همیشه پنهان نمی‌ماند و همسرش سواتی هم بالاخره به مسئله خودکشی پی برده و رفته رفته شاهد تغییر رفتارهای او هستیم. ویشال هم اگرچه درابتدا از پزشکان کمک می‌گیرد، اما درنهایت متوجه می‌شود که چیزی شوم و تاریک در این مسئله نقش دارد. برخلاف اکثر فیلم‌های بالیوود و از جمله فیلم‌های ترسناک سینمای هند، در فیلم روح حتی یک ترانه هم وجود ندارد. بااین‌حال موفقیت این فیلم در گیشه به‌اندازه‌ای بود که شاهد ساخت یک دنباله و یک بازسازی از آن بودیم که البته هیچ کدام نتوانستند لحن وهم‌آلود فیلم اصلی را تکرار کنند. ۱۷. فیلم بولبل

  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود
  • کارگردان: آنویت دات
  • بازیگران: تریپتی دیمری، آویناش تیوری و راهول بس
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات ۶/۶

در فیلم بولبل با مسئله ناخوشایند ازدواج کودکان مواجه هستیم. تریپتی دیمری در نقش همسر یک ارباب میانسال بازی می‌کند که به‌عنوان یک عروس کم سن ‌وسال پا به خانه شوهرش گذاشته است. زندگی در عمارت اربابی به او فرصت می‌دهد تا بیشتر با سیاست‌های ظالمانه این خانواده آشنا شود که زندگی روستاییان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. از طرف دیگر پای موجودی فراطبیعی هم به‌میان می‌آید که به‌دنبال شکار مخفیانه مردان این جامعه روستایی است. ۱۶. فیلم پری (فرشته)

  • ژانر: ترسناک، رازآلود، خیال‌انگیز
  • کارگردان: پروزیت روی
  • بازیگران: انوشکا شرما، راجات کاپور و پارامبراتا چاترجی
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • میانگین امتیازات ۶/۶

طرح داستانی فیلم ترسناک پری حول محور یک عفریت اهریمنی و همینطور یک فرقه شیطانی است که در تلاش برای حفظ تداوم نسل خونی شیطان هستند.ما در این فیلم با زنی جوان به رکسان آشنا می‌شویم که قربانی یک آیین شیطانی شده است. همچون بسیاری دیگر از فیلم‌های ترسناک؛ انسانی نیک سرشت به‌دنبال نجات دادن او از این حضور اهریمنی است، درحالی‌که از ارتباط واقعی زن با عفریته شیطانی بی‌خبر است. پری به‌خاطر اجرای قوی بازیگران و خط داستانی متفاوتش مورد تحسین قرار گرفت، بازگویی جذاب که ژانر آثار ترسناک را ازطریق ارائه حال‌وهوایی تازه و بدیع معنا بخشید. از سوی دیگر شخصیت عفریته (Ifrit) در این فیلم به‌اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که شاهد تثبیت حضور آن در ژانر آثار ترسناک بالیوودی هستیم. ۱۵. فیلم راز

  • ژانر: ترسناک، درام، موزیکال
  • کارگردان: ویکرام بات
  • بازیگران: دینو مورئا، بیپاشا باسو و مالینی شارما
  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • میانگین امتیازات ۶/۶

فیلم راز را باید یکی از نمادین‌ترین آثار ترسناک کارنامه هنری ویکرام بات دانست. کارگردانی که طلایه‌دار ساخت آثار ژانر وحشت بالیوددی است و تاکنون شمار زیادی از آثار جذاب سینمای هند در این حوزه را به نام خود ثبت کرده است. فیلم راز نمایش‌دهنده نوعی کمال و حس وحشت از نوع بالیوودی است. حضور شبحی مرموز، داستان‌های تاریک پس‌زمینه و تداعی محیطی وحشتناک با عناصری همچون صداپردازی عالی و طراحی صحنه تأثیرگذار که دست به‌دست هم داده و فضایی شاخص و برجسته را خلق کرده‌اند را می‌توان از جمله دلایل نمادین بودن این اثر دانست.

در این فیلم هم باز با زوجی جوان آشنا می‌شویم که ازدواج‌شان با مشکلاتی همراه است. آن‌ها برای حل‌وفصل کردن اختلافات و احیای عشق کمرنگ شده‌شان، برای تعطیلات به خانه‌ای خارج از شهر می‌روند. اما آن‌ها نمی‌دانند که روحی ترسناک و انتقام‌جو برای ملاقات با آن‌ها لحظه‌شماری می‌کند. بسیاری از صحنه‌های این فیلم تابه‌امروز نمادین بودن خود را حفظ کرده‌اند، از جمله زمزمه‌های نام سانجانا در گوش شخصیت بیپاشا باسو یا آثار پنجه مانند متمایزی که شبح این سو و آن سوی خانه از خود به جا می‌گذارد.۱۳. فیلم دختر

  • ژانر: درام، ترسناک، روانشناختی
  • کارگردان: ویشال فوریا
  • بازیگران: میتا واشیشت، نوشرات باروچا و پالاوی آجای
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • میانگین امتیازات ۶/۷

فیلم دختر در مورد زن و شوهری است که برای فرار از دست طلبکاران به روستایی دورافتاده نقل مکان می‌کنند. شوهر برای فراهم کردن مقدمات پرداخت بدهی خود، همسر باردارش را ترک می‌کند. هرچند او نمی‌داند این دهکده درگیر فعالیت‌ها و فضای وحشتناکی ناشی از نیروهای ماوراءالطبیعه است. وحشت‌هایی که نه‌تنها همسرش، که حتی فرزند متولد نشده‌اش را هم تهدید می‌کنند. در سال‌های اخیر کیفیت فیلم های هندی ژانر وحشت رشد قابل توجهی داشته‌اند و امروزه به جرات می‌توان گفت در این ژانر بالیوود شانه به شانه با سینمای آمریکا حرکت می‌کند و برای گفتن دارد

در همین راستا در این مطلب تعدادی از بهترین فیلم های ترسناک بالیوود را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید بیشتر با بهترین فیلم های هندی ترسناک آشنا شوید و نیز، برای دانلود فیلم هندی دوبله ترسناک ، تا انتهای این مطلب با همراه باشید. برای آشنایی با هندی و نیز می‌توانید به مطالب دیگر مراجعه کنید. همه می‌دانیم که بهترین ‌های ترسناک متعلق به هالیوود و سینمای آمریکا هستند. برای انتقال ترس و فضای ملتهب حاکم بر آثار ژانر وحشت، مخاطب باید از اعتقادات و باورهای دینی، خرافات رایج مردم هر منطقه و مرموزترین اتفاقات تاریخی یک کشور داشته باشد.

کلام پایانی

ژانر وحشت و فیلم‌های ترسناک مخاطبان بسیار زیادی دارند و سینمای هند با الهام و استفاده از داستان‌های واقعی، اتفاقات ماورایی و باورها و خرافات مردم محلی توانسته‌اند پیشرفت زیادی در این ژانر بکنند. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر علاقمندان به این ژانر، در این مطلب لیستی از بهترین فیلم های ترسناک هندی را برایتان تهیه کرده‌ایم. اگر دوست دارید با لیست فیلم هندی ترسناک دوبله فارسی و زبان اصلی آشنا شوید، حتما آثار موجود در این فهرست را تماشا کنید. برای آشنایی با و های هندی نیز می‌توانید به مقالات دیگر ما سری بزنید.

دکمه بازگشت به بالا