برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین ژل های شست و شو برای بانوان

آناتومی و شرایط زیست شیمی ناحیه تناسلی بانوان زمین تا آسمان با نواحی دیگر بدن متفاوت است و از ژل شستشو صورت ویتابلا نمیتوان برای پاکسازی این ناحیه استفاده کرد. این بخش حاوی باکتری‌های طبیعی فراوانی است که هر لحظه با تغییر شرایط دما، PH و رطوبت تغییر ماهیت و روی دیگر خود را نشان می‌دهند! بیش‌ترین درگیری‌هایی که در ناحیه واژن و به صورت سطحی گزارش می‌شود، به بیماری‌های قارچی مربوط است. البته که محیط اسیدی واژن تا حد زیادی از رشد ذرات میکروبی جلوگیری می‌کند. اما محیط ناحیه تناسلی ناحیه‌ خاصی است که به سبب موقعیت آناتومیک کم‌تر مورد توجه و رسیدگی بهداشتی افراد قرار می‌گیرد.

آشنایی با سیستم خود مراقبتی ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی دقیقا مشابه با سایر ارگان‌های بدن با استفاده از تعدیل جمعیت میکروبی ناحیه می‌تواند از سد بیماری‌ها عبور کند. اولین عامل خود مراقبتی واژن PH آن است. محیط واژن اسیدی و در محدوده 3/8 تا 5/4 قرار دارد. تحقیقات نشان داده اکثر بانوان تا قبل از سی سالگی حداقل یک بار به عفونت قارچی کاندیدا آلبیکنس مبتلا می‌شوند.

اکثر این مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی ناشی از بی‌توجهی نسبت به محیط نظیر حضور در استخر، روابط جنسی و عدم رعایت بهداشت فردی است. حتی اگر در محیط خاصی هم قرار نگرفته باشید باز هم ممکن است به دلیل اضطراب به عفونت‌های واژنی مبتلا شوید؛ چون استرس همواره باعث سرکوب ایمنی بدن می‌شود. مادامی که سیستم ایمنی ناحیه تناسلی بتواند بر عوامل فرصت‌طلب غلبه کند عفونت راهی برای ورود پیدا نمی‌کند. اما این موضوع دائمی نیست!

تاثیر ژل شستشوی بانوان بر سلامت ناحیه واژن

تا چندی پیش استفاده ژل بهداشتی بانوان ویتابلا و سایر محصولات مراقبتی برای سطح واژن به این اندازه متداول نبود. در وهله اول به سبب آسیب‌پذیری این ناحیه، مقاومت زیادی برای شستشوی روزانه واژن وجود داشت.

بعد از عبور از سد اول، اکنون سد دیگری برای استفاده از ژل بهداشتی دوشیزگان و بانوان وجود داشت. اکثر بانوان از صابون و سایر شوینده‌هایی که برای پوست بدن استفاده می‌شد جهت بهداشت واژن استفاده می‌کردند. این در حالی است که صابون و شامپو PH بالایی دارند و خاصیت خودمراقبتی واژن را خنثی می‌کنند!

یکی از مهم‌ترین کاربرد ژل شستشوی بانوان از محصولات ویتابلا حفظ PH ناحیه تناسلی است. همین موضوع فضایی آنتی باکتریال را فراهم و از ایجاد بوی ناخوشایند ناحیه واژن بر اثر تهاجم میکروبی جلوگیری می‌کند. برخی از مزایا و تاثیرات مثبتی که استفاده از ژل بهداشتی بانوان به همراه دارد عبارتند از:

پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تناسلی

اگر به سبب موقعیت شغلی خود فرصت کافی جهت رسیدگی مداوم به ناحیه تناسلی را ندارید، به صورت متناوب از این ژل‌ها استفاده کنید. با هر بار استفاده از رشد و جانشینی عوامل میکروبی جلوگیری کرده‌اید.

حفظ رطوبت طبیعی ناحیه واژن

همان طور که گفته شد رطوبت و دمای این ناحیه از عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری‌ها هستند. با مصرف اصولی از ژل شستشوی بانوان میزان رطوبت ناحیه تعدیل می‌شود. بنابراین به واسطه مصرف محصولات بهداشتی یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز آلودگی حذف خواهد شد!

خاصیت ترمیمی و ضد التهابی ژل شستشوی بانوان

سرخی، التهاب، خارش و حساسیت‌های دوره‌ای از مشکلاتی هستند که معمولا بانوان بسته به سبک زندگی خود با آن‌ها رو به رو خواهند شد. در فرمولاسیون این محصولات از مواد نرم‌کننده و ضدالتهاب استفاده شده و با هر بار استفاده می‌توانید تاثیرات التیامی آن را مشاهده کنید.

فاکتورهای مهم در خرید بهترین مارک ژل شستشوی بانوان ایده‌آل

برای خرید ژل شستشوی مناسب فقط کافی است اطلاعات خود را در زمینه بهداشت و سلامت ناحیه تناسلی بدن بالا ببرید. با توجه به نکات گفته شده محصولی که خریداری می‌کنید باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

  1. PH محصول: اسیدیته محصولی که خریداری می‌کنید باید به PH ناحیه تناسلی نزدیک و بین 4 تا 5/5 باشد. این فاکتور روی برچسب اغلب محصولات مراقبتی نظیر ژل شستشوی بانوان دیده می‌شود.
  2. عطر و اسانس: محصولی که برای ناحیه تناسلی استفاده می‌شود باید عاری از هرگونه اسانس و بوی مصنوعی باشد. بر خلاف محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، ژل بهداشتی باید بدون بو یا با بویی ملایم باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث آلرژی و حساسیت پوستی در ناحیه شود.

برنامه هفتگی مصرف ژل شستشوی بانوان

پیش از خرید محصول می‌توانید ابتدا از پزشک خود مشورت بگیرید و سپس از ژل استفاده کنید. ژل شستشوی بانوان را می‌توانید قبل از مقاربت، بعد از مقاربت، در صورت بروز التهاب، خارش، ترشحات ناحیه و … استفاده کنید. اما در میزان استفاده از ژل باید دقت کافی به خرج دهید!

تمام محصولات شوینده با هر PH و اسیدیته به مرور زمان منجر به خشکی و حساسیت پوستی می‌شوند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند محصولات بهداشتی را به صورت متناوب و هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

کافی است مقداری از ژل شستشو را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از مدتی آبکشی کنیداستفاده از ژل بهداشتی بانوان برای حفظ تمیزی ناحیه ژنیتال روز به روز بیشتر از قبل جا می‌افتد و تعداد افرادی که به دنبال بهترین برندها و بهترین برندها در این زمینه هستند هم افزایش پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال شناسایی بهترین برندهای ژل بهداشتی بانوان و محصولات پرفروش آن‌ها هستید، این مقاله برای شخص شما نوشته شده است.

انواع ژل بهداشتی هیدرودرم

یکی از برندهایی که می‌توانید روی کیفیت و تنوع محصولات آن حساب باز کنید، هیدرودرم است. این برند ایرانی در زمینه تولید انواع ژل بهداشتی بانوان توانسته بسیار موفق عمل کرده و بعضی از متنوع‌ترین محصولات را وارد بازار کند. برخی از پرفروش‌ترین محصولات هیدرودرم شامل موارد زیر می‌شود:

ژل بهداشتی بسیار ملایم مخصوص شستشوی پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید که مستعد سوزش، خارش و التهاب است، استفاده از ژل بسیار ملایم هیدرودرم را به شما توصیه می‌کنیم. این محصول بدون الکل، پارابن و مواد صابونی است و به همین دلیل برای انواع پوست‌های حساس ایده‌آل محسوب می‌شود. ویژگی مثبت دیگر از این برند سازگار بودن آن با pH پوست است که از بروز مشکلات پوستی جلوگیری خواهد کرد.

ژل بهداشتی مرطوب کننده مخصوص شستشوی بانوان هیدرودرم

اگر ناحیه ژنیتال شما دچار خشکی مخاط است و به همین دلیل مستعد عفونت و خارش می‌شود، بهتر است از ژل بهداشتی بانوان مرطوب کننده هیدرودرم کمک بگیرید. این ژل نیز بدون صابون، الکل و پارابن بوده و با افزایش رطوبت منجر به کاهش خشکی در ناحیه ژنیتال خواهد شد.

ژل بهداشتی دوران یائسگی بانوان هیدرودرم

یائسگی دورانی است پر از تغییرات جسمی و روحی و یکی از این تغییرات، ایجاد خشکی در ناحیه ژنیتال است. برای جلوگیری و رفع این مشکل می‌توانید از یکی از محصولات خوب برند هیدرودرم، ژل بهداشتی بانوان برای دوران یائسگی، استفاده کنید. این محصول pH سازگار با پوست بدن داشته و مانع از خشکی بدن خواهد شد.

ژل بهداشتی بانوان سروینا

سروینا یکی دیگر از برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست از جمله ژل بهداشتی بانوان است. بعضی از معروف‌ترین محصولات این برند شامل مواردی می‌شود که در ادامه معرفی می‌کنیم.

ژل بهداشتی مخصوص دوشیزگان سروینا

یک ژل مراقبتی با کیفیت خوب و حجم 150 میل که بوی نامطبوع در ناحیه ژنیتال را برطرف کرده، دارای فرمولاسیون ضد عفونی کننده است و در عین حال مانع از خشک شدن این ناحیه حساس خواهد شد. در ساختار این ژل بهداشتی بانوان از عصاره گل سرخ، بید سفید و مینا استفاده شده است تا پوست رطوبت‌رسانی شده و مشکلات ناشی از خشکی پوست ایجاد نشود.

ژل بهداشتی بانوان سروینا

این محصول که با رنگ سبز از دیگر محصولات برند سروینا متمایز می‌شود، برای تنظیم pH ناحیه ژنیتال طراحی شده و خاصیت ضد قارچ دارد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید مانع از بروز عفونت، التهاب و خارش شوید. این محصول همچنین می‌تواند بوی نامطبوع بدن را از بین ببرد.

ژل بهداشتی بانوان (مخصوص بانوان یائسه) سروینا

با ترکیبی از عصاره بابونه، بید سفید و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم، برند سروینا یک شوینده بسیار عالی برای بانوانی تولید کند که یائسه شده‌اند. ژل بهداشتی بانوان سروینا مخصوص بانوان یائسه با داشتن فرمولاسیون خاص خود می‌تواند pH واژن را تنظیم کرده و از طریق رطوبت رسانی مانع از خشکی و بروز عفونت‌های موضعی شود.

فوم بهداشتی بانوان سی گل

برند سی گل سال‌هاست در زمینه تولید محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست فعالیت می‌کند و بارها امتحان خود را به خوبی پس داده است. اگر به جای ژل بهداشتی بانوان به دنبال محصولی با ترکیب ملایم‌تر هستید، فوم بهداشتی سی گل را به شما توصیه می‌کنیم.

برند سی گل در ساخت این محصول از فرمولاسیونی بسیار ملایم استفاده کرده که منجر به از بین بردن التهاب و خارش در ناحیه ژنیتال خواهد شد. همچنین با استفاده از این فوم می‌توانید pH این ناحیه را تنظیم کرده و مانع از رشد باکتری و ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد.

ژل بهداشتی بانوان آردن

اگر از طرفداران برند آردن هستید، خوب است بدانید که این برند در زمینه تولید ژل بهداشتی بانوان هم فعالیت کرده و محصول پرطرفدار «درای ریلیف اتوپی» را برای بانوان بالای 12 سال وارد بازار محصولات بهداشتی و مراقبتی کرده است.

ژل روزانه درای ریلیف اتوپی آردن، برای استفاده روزانه طراحی شده و با تقویت سد دفاعی پوست منجر به رفع التهاب، خارش، سوزش و خشکی ناحیه ژنیتال خواهد شد. همچنین با استفاده از این ژل می‌توانید بوی نامطبوع بدن را از بین برده و پاکیزگی کامل را تجربه کنید.

ژل بهداشتی بانوان آی پلاس

خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، می‌دانند که استفاده از هر محصولی برایشان مفید نخواهد بود و ژل بهداشتی مخصوص پوست‌های خشک و حساس باید ملایمت بیشتری نسبت به ژل‌های دیگر داشته باشد. به همین دلیل هم برند آی پلاس انتخاب بسیاری از خانم‌ها برای خرید ژل بهداشتی بانوان خواهد بود. این ژل با فرمولاسیون بسیار ملایم خود، خشکی مخاط را کاهش داده، عملکرد ضد قارچ و باکتری داشته و یک گزینه ایده‌آل برای استفاده روزانه است. این ژل همچنین بدون الکل، پارابن و مواد صابونی است و به همین دلیل هم مانع از بروز حساسیت در ناحیه ژنیتال خواهد شد.

ژل بهداشتی پروبیوتیک بانوان یائسه حاوی عصاره سنتلا ژنو

یکی دیگر از برندهای تولید کننده ژل بهداشتی بانوان ژنو است و پرفروش‌ترین محصول آن نیز ژل بهداشتی پروبیوتیک مخصوص بانوان یائسه که در فرمولاسیون خود از عصاره سنتلا و تمشک وحشی استفاده کرده است.

این محصول محبوب از طریق ترکیبات تمشک وحشی با باکتری‌های عفونت‌زا در ناحیه ژنیتال مقابله کرده و از طریق عصاره سنتلا باعث رطوبت رسانی این منطقه و جلوگیری از خشکی آن خواهد شد. ترکیبات پروبیوتیک موجود در فرمولاسیون این محصول خشکی پوست را کاهش داده و مانع از بروز مشکلات رایج دوران یائسگی مثل خارش و التهاب خواهد شد. ناحیه واژینال را می توان حساس ترین نقطه در بدن بانوان دانست و همین امر باعث شده است که کارشناسان و متخصصان به طور مرتب توصیه به مراقبت درست از این ناحیه داشته باشند. عدم مراقبت صحیح از ناحیه واژینال عموما باعث بروز بیماری ها و عفونت های مختلف و حتی بسیار خطرناکی می گردد. استفاده از ژل شستشوی بانوان یکی از بهترین گزینه ها برای مراقبت روتین این ناحیه حساس می باشد.

ژل بهداشتی بانوان چه کاری انجام می دهد؟

این عموما حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی می باشند که ناحیه تناسلی را ضد عفونی می کنند و از رشد و نمو میکرو ارگانیسم های بیماری زا در این ناحیه جلوگیری می کنند.
علاوه بر این اسیدیته آن ها باید با ناحیه تناسلی در تعادل باشد. PH ناحیه تناسلی اسیدی تر از پوست بدن می باشد و به همین خاطر نمی توان از هر شوینده ای برای شست و شوی این ناحیه استفاده کرد.
در فرمولاسیون ژل بهداشتی بانوان از ترکیبات ضد التهابی چون عصاره بابونه، آلوئه ورا، گل همیشه بهار، آلانتوئین و … استفاده می شود که به کاهش التهابات ناحیه واژینال کمک می کنند. از خارش، سوزش، درد و قرمزی در این ناحیه ممانعت به عمل می آورند.

رطوبت رسانی نیز امری مهم می باشد. ترکیبات رطوبت رسان باید بتوانند این ناحیه در حد متعادلی مرطوب نگه دارند و از خشکی ناحیه مخاطی جلوگیری کنند.

دکمه بازگشت به بالا