بین الملل

مقام مصری: پاسخ قاهره به تل‌آویو به اخراج سفیر محدود نمی‌شود

رئیس هیات کل اطلاع‌رسانی مصر اعلام کرد پاسخ قاهره به رژیم صهیونیستی به اخراج سفیر محدود نمی‌شود.

به گزارش دانا نیوز، ضیاء رشوان، رئیس هیات کل اطلاع‌رسانی مصر خاطرنشان کرد در صورتی که امنیت ملی مصر یا خاک این کشور و یا مسأله فلسطین در معرض تهدید قرار بگیرد، واکنش قاهره به رژیم صهیونیستی به اقدامات نمادین مانند فراخواندن سفیر یا اخراج سفیر محدود نخواهد شد.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وی در ادامه افزود: «مصر ابزار لازم برای دفاع از امنیت خود را دارد و گمان نمی‌کنم که به اقدامات نمادین مانند اخراج سفیر محدود شود، بلکه اقدامات عملی انجام خواهد داد.»

رشوان همچنین تصریح کرد، رژیم صهیونیستی با ارتش، تسلیحات، مهمات و پول آمریکا در برابر نیروهای مقاومت در نوار غزه نتوانسته کاری کند، پس چگونه می‌خواهد این کشور بزرگ‌تر و قدرتمندتر در منطقه را به مقابله با هرگونه تهدید سوق دهد و یا تحریک کند.

این مقام مصری اظهار داشت، رژیم صهیونیستی با هر شیوه و ابزاری به دنبال تحقق سه هدف خود یعنی خاتمه بخشیدن به قدرت مقاومت، آزادی اسرا و امن کردن غزه برای ساکنان اراضی اشغالی است، چه با ریختن خون فلسطینیان چه ایجاد تنش در روابط با مصر.

وی در پایان گفت: «هرگونه احتمال آسیب رساندن به امنیت مصر و خاک آن را نمی‌توان نادیده گرفت و همه ما به قدرت و توانایی رهبری سیاسی و ارتش مصر اطمینان داریم.»

پیشتر همچنین سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن اشاره به وجود تنش در روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قاهره «برگ برنده‌های متعددی در اختیار دارد که از آنها در زمان مناسب استفاده خواهد کرد.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا