بین الملل

اولین استعفای ارتش اسرائیل در پی تشدید جنگ‌طلبی نتانیاهو

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز «نتانیاهو نامه‌ای به وزرای حزب لیکود و دولت ارسال کرده و با لحنی عصبانی آن‌ها را سرزنش کرده که چرا مخالفت‌شان را با این توافقِ در حال مذاکره اعلام نکرده‌اند»، این گزارش خبرنگار سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل موریا اسراف ولبرگ است.

در همین خصوص، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم از دیدار روز پنج‌شنبه وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن با خانواده‌های اسرا در غزه خبر داده و گفت این ۶ خانواده اسرائیلی که به موضع کابینه نتانیاهو در تداوم جنگ اعتراض داشتند، از او درباره دیدگاه آمریکا برای پاسخ به حماس و پیشنهادات میانجی‌ها پرسیدند.

خبرنگار شبکه ۱۲ یارون آبراهام فاش کرد که بلینکن به این خانواده‌ها گفته است «باید بپذیریم که مشکلاتی در این روند وجود دارد . ما انتظار داشتیم همه چیز سریعتر پیشرفت کند؛ اما برای شما مهم است که بدانید مذاکرات ادامه دارد،کانال‌های ارتباطی باز هستند و امکان توافق وجود دارد».

اسرائیلی‌های معترض به سیاست تداوم جنگ نتانیاهو

برخلاف این مذاکرات و باوجود گذشت ۱۲۷ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات رژیم صهیونیستی که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های ارتش شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس  مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح ادامه خواهد داد. 

حماس پاسخ خود را به چارچوب پیشنهادی برای توقف جنگ و تبادل اسرا به میانجیگران قطری و مصری ارائه کرده بود. این جنبش با یک توافق در چارچوب دستیابی به آتش‌بس کامل و پایدار در ۳ مرحله که هر مرحله شامل ۴۵ روز شود، موافقت کرده است.

هدف قرارگرفتن سربازان اسرائیلی توسط نیروهای القسام در نبردهای غزه

در میانه فشارهای نتانیاهو به مقامات تل‌آویو برای اعلام مخالفت با آتش‌بس، رسانه‌های عبری امروز از اولین استعفای ارتش در پی ناکامی ۷ اکتبر خبر دادند. شبکه ۱۳ گزارش داد که یک افسر با درجه سرهنگی در سازمان امان، بخش اطلاعات نظامی استعفای خود را به فرماندهانش تسلیم کرده است.

رئیس سابق مساد [سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل] دانی یاتوم طی اظهارنظر درباره تصمیم این افسر تصریح کرد «اعلام استعفای افسری با درجه سرهنگی به هیچ وجه خبری تکان‌دهنده نیست؛ اخبار زمانی تکان‌دهنده‌تر خواهد بود که بالاترین مقامات کنار بروند یا این استعفاها به سطوح سیاسی نیز برسد».

پایان پیام/.

 

 

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا