ورزشی

یک میلیون‌ و ۲۰۰ هزار تکواندوکار در بانک اطلاعاتی ثبت نام کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هادی ساعی عصر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به موفقیت‌های هیأت تکواندو کشور اظهار کرد: این هیأت با وجود حریف‌های برتر از کره که مدعیان مهد تکواندو هستند توانسته در سطح آسیا به رتبه‌های برتری برسد و ورزشکاران ما توانستند مدال طلا را کسب کنند.

وی بیان کرد: کردستان هم در بعد ملی و آسیایی، حائز رتبه قهرمانی است و در بخش بانوان کردستان با قهرمانی خانم «نارینا خیاط» توانست نشان طلای آسیا را کسب کند و فنی‌ترین بازیکن این مسابقات شود.

ساعی افزود: فدراسیون تلاش می‌کند در رده‌های پایه استعدادها را شناسایی و حمایت کند تا قهرمانی کشورمان در عرصه آسیا و بین المللی دور از دسترس نباشد چرا که شانس کاروان ورزشی ما تکواندو و کشتی است.

وی اعلام کرد: کردستان تعداد ۱۷ هزار تکواندوکار دارد که بازهم برای استان کم بوده و لازم است از پتانسیل خوب تکواندوی کردستان بهره گرفته خانواده بزرگ تکواندوی کشور را توسعه بخشید.

رئیس فدراسیون تکواندو بیان کرد: تکواندوی استان خانه تکواندوی مجهز و مستقل ندارد که باید از سوی استان این موضوع رفع شود و در تجهیز هم قطعاً کمک خواهیم کرد تا زمینه اتفاقات خوب در استان میسر شود.

ساعی گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات می‌تواند رنکینگ آنها را افزایش دهد و برای آمادگی برای مسابقات بین‌المللی این رنکینگ مهم و در انتخاب حریف مؤثر واقع می‌شود.

وی اضافه کرد: در مقابل ما اسرائیل برای ورزش خود سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند تا در مقابل ما ببیند و به ورزش ما لطمه بزند که خوشبختانه تاکنون نتوانسته به این هدف خود برسد.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تکواندوکار در بانک اطلاعاتی این فدراسیون در سطح کشور ثبت نام کردند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا