عمومی

استان البرز فاقد هنرستان کشاورزی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علیرضا عباسی عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه با واقعیت‌هایی در استان مواجه هستیم که باید به آنها توجه داشته باشیم، گفت: وسعت البرز از مجموع مساحت کشور سه دهم درصد بیشتر نیست، اما چهار درصد جمعیت کشور در این استان سکونت دارند.

وی مطرح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت استان البرز در ۲۰ تا ۳۰ درصد جغرافیای استان متراکم شده‌اند. کرج و فردیس متفاوت از کل استان و کشور هستند و برنامه ریزی ها باید بر اساس این آمار انجام شود کوتاهی‌هایی در بخش آموزشی صورت گرفته است. به عنوان مثال شهرک سپهر که مساحت قابل توجهی از کاربری آموزشی را داراست، تغییر و تحولی اتفاق می‌افتد و به بخش درمان واگذار می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که مسئولین آموزش و پرورش وقت اذعان کردند که به کاربری آموزشی نیازی نداریم. در کرج و فردیس برخی مدارس از نظر مساحت مطلوب هستند، اما تنها یک طبقه ساخته شده و کلاس‌ها فرسوده شده‌اند که این مدارس باید ارتقا یابند. آموزش‌های مهارتی نیز یکی از نیازهای ضروری محسوب می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بحث فنی و حرفه‌ای باید با جدیت پیگیری شود، اما در برخی موارد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. یکی از ظرفیت‌های موجود در استان البرز کشاورزی است و این استان قطب کشاورزی و آموزش کشاورزی محسوب می‌شود اما یک هنرستان کشاورزی هم در البرز نداریم و احداث این هنرستان امری ضروری است.

وی اذعان کرد: در مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اینکه طی چهار سال چهار میلیون مسکن در کشور ساخته شود به تصویب رسید. دو سال از عمر دولت گذشت اما با توجه به آمار بالای متقاضیان مسکن، چهار هزار مسکن در حال ساخت در البرز عدد قابل قبولی نیست. با احترام به گذشتگان و قدردانی از اقدام آنها اکنون نیازمند یک حرکت جهادی در این زمینه هستیم، چراکه مردم با مشکل مسکن مواجه هستند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ فرهنگی متقاضی فاقد مسکن در استان البرز داریم که باید براساس اولویت بندی مسکن به آنها واگذار شود.

شایان ذکر است در این جلسه احداث دو هنرستان کشاورزی در البرز به تصویب شورای آموزش و پرورش استان رسید.

دکمه بازگشت به بالا