حوادث

هشدار هواشناسی اصفهان؛ برف و باران در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد درباره فعالیت سامانه بارشی از بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید و تُندباد موقت، مه آلودگی و کاهش دید برای فردا (شنبه) خبر داد.

منطقه اثر این سامانه بارشی شامل آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خمینی شهر، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه و نطنز است.

لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکل‌گیری کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین نسبت به پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه کرده است.

طبق گزارش هواشناسی اصفهان از بعدازظهر جمعه با نزدیک شدن سامانه ناپایدار به استان، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و روز شنبه بارش باران و در مناطق سردسیر برف و گاهی مه آلودگی به ویژه در نیمه غربی و شمالی پیش بینی می‌شود.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا