حوادث

توقیف خودروی حامل مواد مخدر در طرح کنترل محور مواصلاتی سوادکوه

دانا نیوز/مازندران جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم موادمخدر تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در طرح کنترل محور مواصلاتی آن شهرستان خبر داد.

به گزارش دانا نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “صدرا عبدی “در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت انتظامی این شهرستان در حین اجرای ماموریت کنترل محور مواصلاتی به یک خودروی سواری مشکوک شدند.

جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ عبدی از کشف ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از این خودرو خبر داد و اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم  و آسیب های اجتماعی از جمله فروپاشی خانواده‌ها برشمرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با سوداگران مرگ همکاری همه جانبه مردم با پلیس الزامی است.

برخورد قاطعانه پلیس با متجاوزان به منابع طبیعی

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با بیان اینکه برخورد قاطع با متجاوزان منابع ملی در دستور کار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تا کنون در غرب استان۱۸۱ مورد خلع ید به مساحت ۴۳ هکتار صورت گرفته است .

سرهنگ “سید محسن جعفری ” به تشریح دستاوردهای مطلوب این یگان در هشت ماه گذشته پرداخت و افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت، ۱۸۹ تن چوب قاچاق از متجاوزان اراضی جنگلی و مرتعی استان کشف شده است.

سرهنگ جعفری با بیان این که در طول هشت ماه گذشته ۴۷۴ فقره پرونده تشکیل و ۳۲۹ نفر دستگیرشدند، تصریح کرد: در این راستا ۱۵۹ دستگاه وسیله نقلیه و تجهیزات نیز توقیف شد.

وی در ادامه افزود: در این راستا ۱۳ مورد اطفای حریق در سطح ۶ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی غرب استان صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به دریافت ۱۱۵۲ فقره گزارش مردمی در این مدت، بر نقش محوری مردم و جوامع محلی در پیشگیری و اطفاء حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط متجاوزین و متخلفین تاکید کرد.

آزادسازی ۲۳ هزار متراز اراضی کشاورزی محمودآباد

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی تقریبی ۲۳ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد، خبر داد.

سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی‌های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ۳۴ مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز و ۵ مورد ساختمان نیمه کاره در ۲۲ هزار ۸۰۰ مترمربع از اراضی ۳ روستای توابع شهرستان محمودآباد تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی، ارزش زمین‌های رها سازی شده در این عملیات را بالغ۵۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای ۷ نفر از سودجویان که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین‌های مذکور کرده بودند، خبر داد.

سردار مفخمی شهرستانی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.

دستگیری زوج سارق و کشف خودروی سرقتی در آمل

جانشین انتظامی شهرستان آمل از دستگیری زوج سارق و کشف خودروی سرقتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین کیانمهر” در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی سواری رنو سرقتی در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر در دستور کار ماموران پاسگاه آغوزبن این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدام عملیاتی از سوی ماموران خودروی مورد نظر متوقف و راننده و سرنشین آن که با مشاهده ماموران پلیس اقدام به فرار کرده بود دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کیانمهر از رانندگان وسایل نقلیه خواست، ضمن رعایت هشدارهای انتظامی از پارک خودرو در مکان‌های تاریک و کوچه‌های خلوت تا جای ممکن خودداری کنند.

دستگیری یکی از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در ساری

جانشین انتظامی شهرستان ساری از دستگیری یکی از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سعید مهدوی” اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قدرت نمایی و حمل سلاح سرد، نزاع و درگیری و ‏ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط یک نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مامورین یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان پس از هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات میدانی متهم را در ورزشگاه سید رسول حسینی مسابقات انتخابی کشتی برای تیم ملی که از جایگاه ویژه ورزشکاران وارد شده بود راشناسایی ودستگیر و همچنین یک قبضه سلاح سرد قمه کشف کردند.

سرهنگ مهدوی با بیان این که متهم از اراذل و اوباش سطح‌دار و پرونده‌های متعدد کیفری داشته را پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد آن را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

پایان شرارت ۳ شرور مسلح

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری ۳ شرور مسلح سابقه داری که پس از تیراندازی و تهدید شهروندان نور و نوشهر متواری شده بودند، خبر داد.

سرهنگ “احمد امینی” در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع نزاع، درگیری و ایجاد ناامنی با سلاح و همچنین ایجاد مزاحمت برای شهروندان از سوی ۳ تن از اراذل و اوباش منطقه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی و با همکاری پلیس اطلاعات استان و شهرستان نوشهر، محل اختفای متهمان که به واسطه تیراندازی و تهدید و همچنین ارعاب شهروندان تحت تعقیب پلیس بوده و در مناطق کوهستانی شهرستان نور و نوشهر متواری بودند را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه ۲ قبضه سلاح شکاری از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: آنها در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شدند.

سرهنگ امینی تاکید کرد: پلیس قاطعانه در برابر مخلان نظم و امنیت عمومی ایستاده است و اجازه جولان به اینگونه افراد را نخواهد داد.

کلاهبرداری اینترنتی با بهانه فروش گوشی آیفون در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری کلاهبرداری اینترنتی که با راه اندازی صفحات اینستاگرامی فروش گوشی تلفن همراه از ۴ شهروند ۷۴ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر قلی پور” با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه ۴ تن از شهروندان بهشهری به پلیس فتا این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۷۴ میلیون ریالی با عنوان فروش گوشی آیفون در صفحه اینستاگرامی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباختگان با شناسایی یک پیج فروش گوشی‌های موبایل آیفون به قیمت بسیار مناسب، مقداری از وجه آن را به حساب کلاهبردار واریز کرده و متهم با مسدود کردن ارتباط، دیگر پاسخگوی آن‌ها نبوده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ قلی پور با اشاره به اعتراف متهم به انجام کلاهبرداری اینترنتی از طریق صفحه اینستاگرامی، شیپور و دیوار، گفت: تاکنون ۲۲ نفر از مالباختگان این پرونده توسط ماموران شناسایی شدند و پرونده در دست بررسی است.

کشف یک تن و ۹۰۰ کیلو جگر مرغ فاسد

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف یک تن و ۹۰۰ کیلو جگر مرغ منجمد که از چرخه مصرف انسانی خارج شده بود در یک کشتارگاه خبر داد.

سرهنگ”عبداله اکبری” در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی وجود جگرهای فاسد مرغ در یک کشتارگاه در شهرستان جویبار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: ماموران اداره اماکن عمومی این فرماندهی پس از هماهنگی قضائی در بازدید از کشتارگاه شناسایی شده، مقدار یک تن و ۹۰۰ کیلو جگر مرغ منجمد که از چرخه مصرف انسانی خارج شده بود، کشف کردند.

سرهنگ اکبری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با هنجارشکنان برخورد قاطع و قانونی شود.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا