عمومی

۱۰ دفتر فعال موضوعات راهبردی کشور را پیگیری می‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهروز طهماسب‌کاظمی ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان با بیان اینکه پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش موضوعات پیگیری شده از سوی دفاتر فعال مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اختیار ذی‌نفعاان قرار می‌گرد، افزود: آمار بیانگر آن است که تا به امروز ۱۹ هزار گزارش کارشناسی در این مرکز تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که این مرکز انجام می‌دهد در راستای برنامه‌های شورای برنامه‌ریزی دولت است، اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را تعریف کنیم، باید اظهار کنیم که این مرکز به معنای واقعی کلمه مؤثرترین نهادی است که عملکرد خانه ملت را به تصمیم‌گیری‌های عالمانه نزدیک می‌کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه سه دهه از عمر فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سپری شده است، تصریح کرد: گزارش‌هایی که از سوی این مرکز پیرامون موضوعات مختلف ارائه شده، غالباً با سه رویکرد تحلیل، نظارتی و راهبردی بوده است.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد این مرکز صرفاً در زمینه مشاوره نبوده، بلکه ارائه گزارش‌های راهبردی برای حل مشکلات کشور را به عنوان یک رویکرد جدی دنبال می‌کند، ادامه داد: بی‌تردید گزارش‌های ارائه شده در حوزه مختلف بوده و متناسب با هر حوزه، راه‌حل و راهکار نیز برای برون‌رفت از چالش‌های احتمالی اتخاذ می‌شود.

طهماسب‌کاظمی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا گزارش‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود، با استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها راهکار عملی برای حل آن معضل اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هویتی مستقل دارد، همین امر باعث شده است تا گزارش‌های ارائه شده نیز به واقعیت نزدیک باشد.

وی از راه‌اندازی اندیشکده‌های حکمرانی در استان‌ها به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات کشور خبر داد و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قصد ندارد به صورت عمقی وارد مباحث پژوهشی شده و زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه صرف کند؛ چرا که این مرکز به دنبال نزدیک کردن زبان علم با زبان اجرا است.

دکمه بازگشت به بالا