ورزشی

مجید جلالی مدیر فنی فدراسیون در فیفا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجید جلالی سرمربی اسبق تیم‌های فوتبال پاس، پیکان، فولاد خوزستان و نساجی مازندران روز ۱۵ آذر به عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال (تکنیکال دایرکتور) فدراسیون فوتبال ایران منصوب شد.

حال مسؤولان فدراسیون فوتبال جلالی را رسماً به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) معرفی کرده اند و او رسماً کار خود را در این پست آغاز کرده است.

اما شاید برای برخی سوال پیش بیاید که تکنیکال دایرکتور در فوتبال به چه معنا است؟ با نگاهی به سایت فیفا متوجه خواهیم شد که مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال یا تکنیکال دایرکتور همان مدیرفنی است.

کسی که در چنین پستی فعالیت خواهد کرد باید موارد زیر را انجام دهد:
* او دستورالعمل‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌ها را برای آموزش و توسعه فنی مربیان فوتبال تدوین می‌کند.
* او به شورای اجرایی در مورد مسائل مربیگری و توسعه فنی به طور کلی مشاوره می‌دهد.
*در صورت لزوم ممکن است او برای نظارت بر مربیان تیم ملی فوتبال فراخوانده شود.
* او مسئول استراتژی، توسعه و هدایت فنی است.
* او مسئول تهیه و اجرای برنامه‌های فنی در تیم‌های پایه، نوجوانان و ملی است و از این طریق مربیان و فوتبالیست‌ها را برای آینده آماده می‌کند.
* وی ملزم به ایجاد ظرفیت مدیریت فنی است که شامل آموزش مربی، آموزش داور، استعدادیابی، تجزیه و تحلیل عملکرد، مطالعات فنی و تحلیل ویدئویی، سلامت و تغذیه، روانشناسی ورزشی، قدرت و آمادگی جسمانی و پزشکی ورزشی می‌شود.

باید دید جلالی چه نوع تفاهم نامه‌ای را با فدراسیون فوتبال برای پیشبرد اهداف تعیین شده در پست جدید خود ترسیم کرده است.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا