برترین های کسب و کارعمومی

اسکراب بدن چیست؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که احساس کنید قسمت هایی از پوست نرمی خود را از دست داده و کدرتر از حد معمول به نظر می رسند. دلیل این امر در بیشتر موارد عدم لایه برداری طولانی مدت پوست است. تجمع سلول های مرده و به دام افتادن آلاینده ها در لایه شاخی پوست به مرور زمان بر زیبایی و سلامت پوست شما تاثیر می گذارد، اما خبر خوب این است که راه حل این مشکل بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. لایه برداری اولیه پوست یک راه حل جادویی است. برای این کار کافی است یک اسکراب بدن با کیفیت انتخاب کنید و آن را در برنامه هفتگی حمام خود قرار دهید.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب ها لایه بردارهای فیزیکی ملایمی هستند که برای حذف سلول های مرده پوست طراحی شده اند. این محصول اغلب بر اساس آسیاب کردن مواد طبیعی مانند نمک، شکر، قهوه یا دانه های میوه مانند زردآلو، گردو و زیتون ایجاد و تولید می شود. این مواد ساینده به پوست نفوذ کرده و سلول های مرده را به آرامی از بین می برند. نتیجه این عملکرد روشن شدن رنگ پوست و افزایش لطافت بدن شماست.

اهمیت استفاده از اسکراب بدن

پوست بزرگترین و سطحی ترین اندام بدن ما و اولین خط دفاعی در برابر آسیب های فیزیکی و بیولوژیکی است. بافت پوست از اندام های داخلی و جواهرات ما در برابر خطرات محیطی و شوک های مکانیکی محافظت می کند. جالب است بدانید ماهیت ساختاری پوست با عملکردهای عملکردی آن کاملاً سازگار است.

بافت پوست ساختاری چند لایه و پویا است که دائماً در حال جایگزینی است. سلول های بافت پوست توانایی خود را برای رشد و تولید مثل در طول زندگی حفظ می کنند. در نتیجه لایه هایی از پوست از زیر جایگزین شده و لایه های قدیمی و قدیمی روی سطح آن قرار می گیرد.

اسکراب بدن

بالاترین لایه بافت پوست لایه شاخی است که از سلول های پیر و مرده تشکیل شده است. این لایه اغلب نقش محافظتی دارد و میکروب ها و عوامل بیماری زا را دور نگه می دارد. اما زمانی که میزان سلول های مرده در این قسمت افزایش یابد، عملکرد این بافت ها مختل می شود.

در این صورت پوست شما بیش از حد معمول رنگ پریده می شود و تنفس سخت می شود. اینجاست که اهمیت برداشتن پوست مشخص می شود.

جالب است بدانید که پوست ما به طور خودکار دارای یک سیستم لایه برداری بسیار هوشمند است. اما با افزایش سن، عملکرد این سیستم به تدریج ضعیف می شود. به همین دلیل است که در جوانی و میانسالی استفاده از لایه بردارهای فیزیکی مانند اسکراب بدن می تواند کمک کننده باشد.

در مورد فواید اسکراب بدن بیشتر بدانید

استفاده از اسکراب بدن به عنوان یک راه حل آسان برای حذف سلول های مرده شناخته می شود. اگرچه این محصول ساده و کاربردی می تواند فواید بسیار بیشتری برای پوست و بدن شما داشته باشد:

سلول های مرده را از بین می برد و به پوست نرمی باورنکردنی می بخشد.

با از بین بردن ناخالصی های به دام افتاده در لایه شاخی پوست شما را شفاف تر از همیشه می کند.

با تقویت عمل مویرگی باعث تقویت خون در قسمت های مختلف و بهبود جذب مواد مغذی می شود.

به از بین بردن موهای زائد کمک می کند و از ایجاد آکنه زیر پوستی جلوگیری می کند.

بازسازی و جایگزینی لایه های پوست را تسریع می کند.

اگر پوست شما در اطراف زانو، آرنج یا مچ پا خشک و زبر است، اسکراب بهترین راه حل برای شما است.

نحوه استفاده از اسکراب بدن

اسکراب بدن یک محصول بسیار کاربردی است که می تواند سلامت و زیبایی پوست شما را بهبود بخشد. همچنین استفاده از اسکراب بسیار ساده است و زمان زیادی را نمی گیرد. برای استفاده صحیح از اسکراب بدن و استفاده حداکثری از عملکرد آن، می توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:

در آب گرم حمام کنید

لایه برداری معمولا آخرین مرحله در روتین حمام شماست. برای آن بهتر است با آب گرم بشویید و اجازه دهید بخار آب گرم پوست را نرم و لطیف کند. این مورد نقش بسیار موثری در بهبود عملکرد ساینده ساینده ایفا می کند.

پوست را با صابون بشویید

قبل از رفتن به اسکراب بدن، پوست خود را با شامپو یا صابون معمولی بشویید. این کار آلودگی ها را از سطح پاک می کند و پوست را برای لایه برداری آماده می کند.

اسکراب را روی پوست خود ماساژ دهید

پس از شستشوی کامل بدن طبق روال معمول، می توانید به شستشوی بدن خود ادامه دهید. در این مرحله اسکراب را بردارید و با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید. بهتر است این کار را از قسمت بالایی بدن شروع کنید و قدم به قدم پیش بروید.

اسکراب پوست بدن

اسکراب را با حرکات دایره ای روی سینه، بازوها، بالاتنه و در نهایت روی پاها ماساژ دهید. پشت و کمر را فراموش نکنید.

در صورت تمایل می توانید از برس یا دستکش تمیز کننده استفاده کنید با این کار دست ها و انگشتان از ساییدگی بیش از حد محافظت می شوند

شما نباید اسکراب را روی هر قسمت از بدن خود بیش از 30 تا 60 ثانیه ماساژ دهید. زیرا ساییدگی و پارگی بیش از حد پوست می تواند با التهاب، حساسیت و خاراندن پوست همراه باشد.

فشار بیش از حد به پوست در هنگام لایه برداری اثر لایه برداری را افزایش نمی دهد. در عوض به پوست آسیب می رساند و حساسیت آن را تحریک می کند. توصیه می‌شود هنگام لایه‌برداری، فشار ملایم و ثابتی به پوست وارد کنید تا از فواید کامل اسکراب بدن بهره ببرید.

دهان خود را کاملا بشویید.

پس از لایه برداری کل بدن، پوست خود را با آب گرم بشویید و تمام سلول های مرده و پوست اضافی را پاک کنید. هنگامی که پوست خود را می شویید، آن را به آرامی روی بدن خود ماساژ دهید تا کاملا شسته شود. بهترین زمان برای اصلاح موهای بدن همین الان است. بعد از لایه برداری، موهای آکنه زیر پوست قرار می گیرند. در نتیجه احتمال آسیب های پوستی ناشی از اصلاح کاهش می یابد.

خشک کردن پوست را فراموش نکنید

پس از اصلاح و اصلاح، پوست شما بهتر از همیشه احساس می شود و نیاز به مراقبت دارد. بنابراین بهتر است از یک حوله نرم برای خشک کردن بدن استفاده کنید.

اهمیت هیدراتاسیون را دست کم نگیرید

اسکراب بدن به طور موقت عملکرد سد چربی پوست را مختل می کند و باعث می شود سطح بدن شما خشک یا پوسته پوسته شود. مهم است که رطوبت از دست رفته پوست را با لوسیون های مرطوب کننده بازیابی کنید.

در حالی که بدن شما هنوز کمی مرطوب است و کاملاً خشک نیست، لوسیون یا کرم مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید. در کنار این، لوسیون کاملا جذب پوست می شود و از خشکی یا حساسیت احتمالی جلوگیری می کند.

هر چند وقت یکبار باید از اسکراب بدن استفاده کرد؟

درست است که لایه برداری می تواند عملکرد این اندام را بهبود بخشد، اما لایه برداری روزانه و مداوم غیراصولی و جدی است و سلامت سلول های پوست را به خطر می اندازد. همچنین با تداخل در توانایی پوست برای ترمیم و بازسازی، حساسیت پوست را افزایش می دهد.

استفاده از اسکراب را در برنامه هفتگی خود در نظر بگیرید تا از خاصیت لایه برداری آن بهره ببرید و از آسیب پوست جلوگیری کنید. بسته به نوع پوست و حساسیت شما می توانید هفته ای یک یا دو بار از اسکراب بدن استفاده کنید.

یک اسکراب بدن خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اسکراب های بدن مستقیماً با پوست شما تماس پیدا می کنند و بر سلامت کلی آن تأثیر می گذارند. به همین دلیل ایجاد محصول مورد نظر شما بسیار مهم است. اسکراب بدن با کیفیت بالا اغلب با مواد طبیعی و ارگانیک فرموله می شود و با لایه برداری پوست شما را نیز سالم نگه می دارد.

یک اسکراب ملایم بدن

هنگام انتخاب اسکراب بدن مناسب باید به نکات زیر توجه کنید:

بررسی رفتار پوسته داغ

اسکراب بدن ترکیبی خمیر مانند از ذرات ریز لایه بردار و سایر مواد تقویت کننده است. ذرات لایه بردار موجود در اسکراب نقش مهمی در تعیین میزان استفاده از این محصول دارند. این ذرات بسته به اندازه و نوعشان خواص متفاوتی برای پوست دارند.

ذرات لایه بردار موجود در اسکراب باید از مواد با کیفیتی مانند نمک، شکر یا قهوه تهیه شوند. این ذرات سطحی صاف و تقریبا گرد دارند و در هنگام لایه برداری باعث ایجاد خراش و آسیب به پوست نمی شوند.

اسکراب های شکر نسبت به نمک ساینده و ملایم تر هستند شکر منبع غنی و طبیعی اسید گلیکولیک است و انتخابی عالی برای پوست های خشک است.

صابون نمک قدرت لایه برداری بیشتری دارد و اغلب برای پوست های چرب و خشن آرنج و زانو توصیه می شود. اسکراب نمک بدن شما را سم زدایی می کند و تولید چربی را کنترل می کند.

نمک را پاک کنید

برخی دیگر از اسکراب ها از ذرات میوه خرد شده و مواد طبیعی استفاده می کنند. این ذرات اگر به سادگی له شوند و مالش داده شوند، گزینه بسیار خوبی برای لایه برداری بدن هستند. این مواد ارگانیک از دل طبیعت می آیند و فواید فوق العاده ای برای پوست و بدن شما دارند.

با این حال، توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان جعلی و برندهای ناشناس از این مواد بدون توجه به پارامترهای مورد نیاز استفاده می کنند. در نتیجه ذرات موجود در این اسکراب ها سفت و تهاجمی هستند و می توانند به پوست آسیب برسانند.

انواع دیگری از ذرات لایه بردار وجود دارند که از ترکیبی از مواد شیمیایی ساخته می شوند. این ذرات علاوه بر لایه برداری، خواص ثانویه دیگری نیز دارند که از نظر ترکیب متفاوت هستند. این دسته شامل پاک کننده های سفید کننده پوست، ضد آکنه، پاک کننده های مسدود کننده منافذ و موارد دیگر می باشد.

ترکیب خمیر پاک کننده

مواد تشکیل دهنده لایه بردارهای چسبنده روغن های مغذی، عصاره میوه های طبیعی و مواد فعال پوستی مانند اسید سالیسیلیک، اسید هیالورونیک و اسید گلیکولیک هستند. بهترین راه برای انتخاب ترکیب خمیر اسکراب این است که به نوع پوست و نیازهای خود توجه کنید.

پوست خشک و حساس

خشکی، لایه برداری، التهاب و کم آبی پوست از جمله مشکلاتی است که پوست های خشک و حساس با آن مواجه هستند. اگر پوست خشکی هم دارید، سعی کنید از اسکراب های حاوی هیالورونیک اسید و ترکیبات گیاهی مرطوب کننده مانند خیار، آلوئه ورا و غیره استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر اغلب از آلرژی و التهاب پوست رنج می برید، بهتر است لایه برداری اسید گلیکولیک را انتخاب کنید. این ماده مغذی عوامل التهابی را سرکوب کرده و احتمال حساسیت و قرمزی پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این، سد چربی پوست را تقویت کرده و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد.

پوست چرب مستعد آکنه

ترشح بیش از حد سبوم و فعالیت کنترل نشده غدد چربی از مشکلات شایع پوست چرب است. به همین دلیل است که این افراد اغلب با مشکلاتی مانند: آکنه دردناک و موهای ناخواسته زیر پوست مواجه می شوند.

استفاده از اسکراب حاوی اسید سالیسیلیک بهترین گزینه برای این نوع پوست است. اسید سالیسیلیک با کنترل فعالیت غدد چربی از تولید چربی اضافی و آکنه جلوگیری می کند. علاوه بر این منافذ پوست را به خوبی تمیز می کند.

جابان پلاس یک برند ایرانی باکیفیت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست و استحمام می باشد. از محبوب ترین محصولات این برند است. می توانیم در مورد اسکراب بدن و شکر صحبت کنیم. این محصول با مزایای بسیار خوبی که به مشتریان ارائه می دهد، درصد بالایی از رضایت مشتری را دریافت کرده است.

چبن پلاس قدرت لایه برداری بسیار ملایمی دارد و حساسیت پوستی ایجاد نمی کند.

ترکیبات مغذی این اسکراب سلول های پوست را به خوبی تقویت می کند.

تولید و ترشح سبوم طبیعی پوست را تنظیم می کند.

بوی بسیار مطبوع و ماندگاری طولانی دارد.

پس از از بین بردن سلول های مرده پوست، 1 تا 2 درجه رنگ پوست را روشن می کند.

رطوبت کافی به سلول های پوست می دهد و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند.

قدرت نرم کنندگی فوق العاده ای دارد و لطافت فوق العاده ای به پوست می بخشد.

اسکراب جابن پلاس از عناصر زیر استفاده می کند:

مادر اصل

متشکرم

روغن نارگیل

اسیدهای چرب ضروری

شستشوی بدن جابن پلاس برای چه افرادی مناسب است؟

بافت ملایم جابن پلاس برای انواع پوست مناسب است و آسیب فیزیکی و حساسیتی ایجاد نمی کند. این محصول از مواد اولیه طبیعی و ارگانیک ساخته شده و دارای ساختار شیمیایی ایمن می باشد.

اسکراب بدن Japen Plus در رایحه های مختلفی مانند اسطوخودوس، بلوبری، قهوه، توت فرنگی و غیره موجود است. این محصول در ظروف 450 و 900 گرمی و پلاستیکی موجود می باشد. شما می توانید نسخه های مختلف این محصول را با توجه به نیازهای فردی خود پیکربندی و استفاده کنید.

نتیجه

اگر قصد خرید اسکراب کلینیک دارید میتوانید از فروشگاه موراشین تهیه و استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا