اجتماعی

طرح «زراعت چوب» تأمین کننده خوراک حداقل ۵۰ کارخانه در خوزستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جمال موسویان عصر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: طرح زراعت چوب در دولت سیزدهم آغاز شده و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نقاط مختلف در حال اجرا است.

وی در ادامه سهم خوزستان از طرح زراعت چوب را تولید و کاشت سالانه ۳۰ میلیون اصله درخت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در مدت چهار سال باید ۱۲۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نقاط مختلف استان کشت شود.

موسویان ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و توصیه‌های استاندار خوزستان، قرار است که سالانه ۸۰ میلیون اصله درخت اکالیپتوس کاشته خواهد شد و ۲۹۰ هکتار زمین زیر کشت این گونه می‌رود که این امر زمینه اشتغال ۵۸۰ هزار نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان عنوان کرد: با اجرای طرح مذکور خوراک حداقل ۵۰ کارخانه تولید چوب، کاغذ، ام دی اف و همچنین اسانس در استان فراهم خواهد شد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای تأمین آب طرح زراعت چوب گفت: کارگروهی به صورت مشترک با سازمان آب و برق خوزستان برای تأمین آب تشکیل و جلسه‌های هفتگی به صورت منظم برگزار می‌شوند و بر این اساس به‌جز سال‌های اول تا سوم، نیاز آبی اراضی کمتر می‌شود.

موسویان با بیان اینکه آبیاری اراضی زیر کشت برای طرح زراعت چوب به صورت تحت فشار و قطره‌ای انجام خواهد شد، اظهار کرد: برای تأمین آب مورد نیاز برای طرح مذکور، آب‌های نامتعارف، فاضلاب شهری، زهاب‌های نیشکر و… را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا