حوادث

طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات ناشی از سیل در شهرستان کنارک خبرداد و گفت:‌ این سازمان حل مشکلات و مواردی را که منجر به جاری شدن سیل در این شهرستان می‌شود، پیگیری و رفع خواهد کرد.

علی نصیری در گفت‌وگو با دانا نیوز، با اشاره به اعزام تیمی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای امدادرسانی در سیل کنارک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: از تهران تیمی متشکل از چند آتش‌نشان، مسئولان سازمان آب و برق، گروه‌های دوام و … برای کمک به استان های سیل زده در کنارک اعزام شدند و در مجموع ۱۲ روز در آنجا مشغول به خدمت بودند. 

وی افزود: بر اساس گفته‌های تیم اعزامی، در روز اولی که تیم ما از تهران به کنارک رفتند، خانه و زندگی هموطنان ما در کاملا در آب بود. به طوری که روز اولی که به آنجا رسیدند؛ از صبح زود تا ۱۱ شب در آب و مشغول تخلیه آب از خانه‌ها بودند.

نصیری گفت: علاوه بر حجم کار که بسیار زیاد بود، شرایط آب و هوایی نیز خیلی سخت بود اما این تیم همه تلاش خود را کردند تا زودتر این عزیزان به حالت عادی زندگی بازگردند. متاسفانه نوع شهرسازی این مناطق مشکلات اساسی دارد؛ یعنی خانه‌ها پائین‌تر از سطح خیابان‌هاست و همین موضوع سبب می‌شود که با کوچکترین بارشی، آب وارد خانه‌ها شود و خانه ها زیر آب برود. همین موضوع نیز سبب شد که همکاران ما بعضا از یک خانه چندین بار عملیات تخلیه آب را انجام بدهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات این منطقه فرهنگی است. به عنوان مثال افراد محلی زباله‌های خود را به جای دیگری منتقل نمی‌کردند و آن را در محل زندگی خود می‌سوزاندند.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که کانال‌های آب در این منطقه لای‌روبی نشده بود؛ افزود: در این منطقه به جای اینکه شبکه آب‌های سطحی ایجاد کنند؛ پس از هر بارش، ده سانت خاک روی آب‌ها می‌پاشند.به این معنا که سطح خانه‌ها به خاطر این خاکریزی ها از سطح سایر معابر بسیار پائین‌تر است.

نصیری با بیان اینکه تصمیم بر آن شد تا متخصصانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به این موضوع رسیدگی کرده و طرحی را برای حل مشکل آب‌های سطحی اجرایی کنند، ادامه داد: در این منطقه طراحی شبکه انجام شد؛ همچنین کانال مرکزی نیز ایجاد شد اما برای ادامه این روند باید در کمیسیون ماده پنج، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که کرسی سطح شهر را بالا ببرند. در این مناطق، کمک فنی و مهندسی نیاز است. همچنین شهرداری‌ها باید پای کار بیایند.

وی افزود: ما به عنوان سازمان مدیریت بحران می‌خواهیم مشکلات آبی منطقه کنارک را حل کنیم و انشالله این برنامه‌ریزی‌ها به زودی آغاز می‌شود. 

انتهای پیام  

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا