فرهنگ و هنر

مساجد باید به کارکردهای اولیه خود بازگردند

دانا نیوز/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: “مساجد” باید به کارکردهای اولیه خود بازگردند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی به مناسبت روز جهانی مسجد، در گفت‌وگو با دانا نیوز، با بیان اینکه مساجد باید محور اصلی حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف باشند، اظهار کرد: مساجد در صدر اسلام محل اصلی رفع مشکلات جامعه اسلامی بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مساجد در صدر اسلام کارکردهای زیادی داشتند و عهده‌دار تمامی امورات جامعه اسلامی شامل امور اجتماعی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… بودند، گفت: برای داشتن مساجد در تراز اسلام باید کارکردهای اولیه مساجد برگردانده شوند.

وی تاکید کرد: امروز مساجد از ماموریتی که بر عهده دارند فاصله گرفته‌اند و باید تلاش کنیم تا کارکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … خود را به دست آورند و مثل دوران صدر اسلام مرکز تحولات اجتماعی باشند.

احمدی با اشاره به نقش مهم مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد:  مساجد باید به کارکردهای اولیه خود بازگردند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه بیش از ۱۳۰۰ مسجد دارد، گفت: مساجد به سه دسته مساجد درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند که در مساجد درجه یک اقامه سه وعده نماز انجام می‌شود و در مساجد درجه دو و یک هم به ترتیب اقامه دو و یک وعده نماز انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه درصد کمی از مساجد استان اقامه نماز سه وعده را دارند، گفت: کمتر از ۱۵ درصد مساجد استان اقامه سه وعده‌ای نماز دارند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا