برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

عوارض احتمالی آر اف فرکشنال

امروزه اغلب زیباجویانی که تمایل دارند پوستی شاداب تر داشته باشند، منافذ باز روی پوستشان بسته شود، میزان چربی پوست و جوشهای پوستشان کاهش یابد و همچنین جای زخم و اسکار روی پوستشان نداشته باشند، از روش آر اف فرکشنال استفاده می نمایند. اما عوارض آر اف فرکشنال صورت چیست؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی معایب آر اف صورت بپردازیم. بههتر است بدانید به طور معمول عوارض آر اف فرکشنال صورت گذرا و کوتاه‌مدت می باشند. به‌طورکلی دستگاه آر اف فرکشنال وابسته به نحوه درمان، احتمال دارد کمی تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش در زیباجو ایجاد کند. بدیهی است که در درمان های زیبایی یا هر نوع درمانی، هیچ روش کاملاً ایمن و بی‌خطری وجود ندارد. انواع درمان ها می توانند عوارض خاص خود را داشته باشد که درجه آن ممکن است کم یا زیاد باشد. البته آر اف فرکشنال کاملا غیرتهاجمی هست و عوارض آر اف فرکشنال صورت نیز دائمی نبوده و به ‌مرور زمان رفع خواهدشد.

آر اف فرکشنال صورت چیست؟

یکی از روش های عالی برای جوانسازی پوست، استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال مدل ونوس ویوا می باشد. دستگاه آر اف فرکشنال ونوس ویوا با استفاده از لیزر ( RF رادیو فرکانسی) بر روی بافت های پوستی اثر می گذارد و با تحریک افزایش اکسیژن رسانی منجر به بازسازی و جوانسازی سلولهای پوستی شما می شود.
از جمله فواید استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال ونوس ویوا:

  •  زیبایی پوست صورت
  • کاهش چین و چروک
  • از بین رفتن آثار زخم و اسکار روی پوست
  • بهبود بافتهای پوستی
  • روشن شدن پوست
  • لیفت صورت و گردن
  • رفع منافذ باز پوست و…

خواهد شد.
عملکرد دستگاه آر اف ونوس ویوا، تاثیر مستقیمی بر روی لایه های سطحی و عمقی پوست دارد. اگر دوست دارید با عوارض آر اف فرکشنال صورت بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

عوارض آر اف فرکشنال صورت چیست؟

آر اف فرکشنال ونوس ویوا روش درمانی کاملا غیر‌تهاجمی محسوب می شود. به همین علت عوارض آر اف فرکشنال صورت بسیار محدودی اند و دوره‌ی ریکاوری یا استراحت بعد از درمان نیز کاملا کوتاه است. تاکنون در کلینیک پوست و مو شکیبا شاهد عوارض دائم و حاد آر اف صورت برای مراجعین خود نبوده‌ایم. در مطالعات بالینی و تحقیقات پزشکی نیز تقریباً هیچ عارضه‌ی جدی یا دائمی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

سایر عوارض آر اف فرکشنال صورت که بروز آنها احتمالی است و همگی موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

  • درد : اولین دستگاه‌هایRF  درد زیادی داشتند و مراجعین را آزار می دادند. در گذشته پزشکان مجبور بودند برای استفاده از دستگاه آر اف از بی‌هوشی استفاده نمایند. اما امروزه اگر از بهترین دستگاه آر اف استفاده شود، درد این روش به حداقل رسیده و در بیشتر موارد نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیز نمی باشد. در برخی از کابردهای RF ممکن است برای راحتی شما و کاهش دردتان، از بی‌حسی موضعی استفاده شود.
  • قرمزی پوست : قرمزی یا گلگون شدن پوست در برخی از زیباجویان دیده می‌شود. این عارضه معمولاً تا ۲۴ ساعت بعد از درمان رفع خواهد شد.
  • تورم : ار اف فرکشنال می‌تواند باعث اِدِم یا تورم پوست مراجعین شود. البته این عارضه در همه‌ی مراجعین دیده نمی‌شود و اگر هم رخ بدهد، حداکثر ۲۴ ساعت پس از درمان بهبود خواهد یافت. اما در موارد بسیار نادر ممکن است تا ۱ هفته ماندگار شود.

عوارض آر اف فرکشنال صورت که در مطلب زیر مطرح کرده‌ایم، کاملا نادر هستند. چنین عوارضی معمولاً ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف می باشند. البته این عوارض هم موقتی هستند اما ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا برطرف شوند.

  • فرورفتگی پوست : تا ۱ ماه طول میکشد.
  • بثورات پوستی : حداکثر تا ۱ هفته.
  • پوسته پوسته شدن : تا ۱ هفته.
  • حساس شدن پوست به لمس : ۲ تا ۳ هفته.
  • زخم سوختگی : تا ۶ ماه و قابل درمان.
  • هایپرپیگمنتیشن (لک های تیره پوستی) : تا ۵ روز.

سایر معایب آر اف فرکشنال صورت :

  • فرورفتگی جزئی
  • خارش و سوزش
  • قرمزی و التهاب پوست
  • احتمال ایجاد گوشت اضافه
  • تورم و خشکی پوست

چگونه به عوارض آر اف فرکشنال صورت مبتلا نشویم؟

همواره برای انجام تمام خدمات زیبایی، یک پزشک با تجربه و واجد شرایط را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که هر دوز متمرکز انرژی، فرکانس رادیویی نیز در صورت نادرست بودن، خطر سوختگی را به همراه دارد. شما می توانید تقریبا به طور کامل ریسک سوختگی و ابتلا به عوارض آر اف فرکشنال صورت را با انتخاب یک پزشک با تجربه از بین ببرید.

همچنین اگر  (استفاده از پماد، ترمیم کننده و …) به خوبی رعایت کنید، نتیجه عالی و بدون عارضه خواهد بود.

موارد منع آر اف فرکشنال

با اینکه آر اف فرکشنال از بهترین روشهای درمان پوست می باشد اما همانند سایر خدمات زیبایی، تمام افراد نمی توانند از آن استفاده کنند، از جمله:

  • مادران باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی
  • افرادی که ایمپلنتهای فلزی در بدنشان وجود دارد.
  • افراد دارای مشکلات قلبی
  • مبتلایان به بیماری های خودایمنی
  • افرادی که داروهایی مانند داروی راکوتان () مصرف می کنند.

از انجام این روش درمانی منع می شوند.

کاربردهای آر اف فرکشنال ونوس ویوا چیست؟

دستگاه آر اف فرکشنال در موارد زیر کاربرد دارد:

  • سفت کردن پوست صورت و گردن: مهمترین کاربرد دستگاه آر اف سفت کردن پوست و درمان شلی و افتادگی پوست می باشد. دستگاه آر اف فرکشنال باعث لیفتینگ طبیعی پوست می شود در واقع با این دستگاه بدون نیاز به عمل جراحی می توان افتادگی پوست، افتادگی پلک و افتادگی ابرو را درمان نمود.
  • درمان چین و چروک و خطوط روی پوست: دستگاه ار اف ونوس ویوا در درمان چروکهای پوستی و از بین بردن چروکهای دور چشم و خطوط اخم یا خط خنده کاملا موثر است. اگر می خواهید چروکهای پوستی را از بین ببرید، از دستگاه آر اف فرکشنال برای درمان چین و چروکها استفاده کنید.
  • از بین بردن شلی ناحیه غبغب: یکی دیگر از کاربردهای مهم دستگاه آر اف فرکشنال، سفت کردن و بالا کشیدن پوست ناحیه غبغب است برای افرادی که افتادگی و شلی غبغب دارند. بعد از استفاده این دستگاه، پوست غبغب و ناحیه فک سفت می شود و ظاهر فرد جذاب تر می شود.
    توصیه می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.
  • درمان جای زخم و اسکار: از دیگر کاربردهای دستگاه ار اف فرکشنال، درمان جای زخم، جای اسکار و آکنه می باشد. این دستگاه سبب درمان اسکارهای عمیق می شود. همچنین ترکهای پوستی را نیز می تواند درمان کند.
  • تنگ کردن منافذ باز پوست: تنگ کردن منافذ پوست و کنترل چربی پوست منجر به کنترل میزان جوش و آکنه روی پوست شما خواهد شد. این دستگاه روی درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و درمان منافذ باز پوست نیز اثر خوبی دارد.
  • درمان تعریق زیاد: از دیگر کاربردهای جالب دستگاه آر اف، درمان تعریق بیش از حد است که باعث می شود غده های تعریق کنترل شوند و زیباجو درگیر تعریق بیش از حد و بوی بد بدن نباشد.
  • روشن و شفاف سازی پوست

هزینه آر اف فرکشنال صورت چقدر است؟

شامل هزینه تهیه سری دستگاه RF و همچنین هزینه جلسات درمانی و دستمزد پزشک می شود. از آنجایی که سری دستگاه روی پوست هر زیباجو به صورت انحصاری استفاده می شود، لازم است که شما سری دستگاه را در ابتدا تهیه کنید.
اما برای تهیه سری این دستگاه، تنها لازم است یک بار هزینه کنید؛ اما هزینه هر جلسه درمانی را باید در ابتدای هر نوبت بپردازید.
توصیه اکید می کنیم که برای درمان مشکلات پوستی با آر اف فرکشنال به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید تا این کار زیر نظر متخصصان زیبایی در کلینیک پوست و مو شکیبا انجام شود.جهت مشاوره تلفنی و رزرو دکتر سگارودی اینجا کلیک کنید

 

سوالات متداول درباره عوارض آر اف فرکشنال صورت:

چه کسانی با خیال راحت و بدون ترس ابتلا به عوارض آر اف فرکشنال این کار را انجام دهند؟

این دستگاه بیشتر توسط افراد بین 30 تا 55 سال انتخاب می شود و نتیجه مثبتی روی افراد دارد. افرادی که مشکلات قلبی و بیماری های خاص ندارند، می توانند ار اف را انجام دهند. معمولا برای تجویز درمان با آر اف فرکشنال ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه می شوید و سوابق پزشکی شما بررسی می شود و سپس اجازه استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال به ما داده می شود.

چند جلسه برای این درمان نیاز است؟

تعداد جلسات موردنیاز برای جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال به نوع پوست شما، میزان آسیبهای پوستی و واکنش بدنتان به این روش بستگی دارد. در افرادی که جای زخم عمیق دارند، باید تعداد جلسات بیشتری روی پوستشان انجام شود. تعداد جلسات درمانی ار اف توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی تعیین خواهد شد. برای مشاهده بهترین نتیجه از ار اف فرکشنال حداقل 3 جلسه را بهتر است زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

روش آر اف فرکشنال نه تنها میزان چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد، بلکه به و اسکارهای روی پوست، روشن و شفاف شدن پوست، و گردن یا برطرف کردن منافذ باز پوست نیز کمک می کند. میکرونیدل و کونتراج، دو نوع آر اف فرکشنال هستند که اثرات بیشتر با کمتری میزان عوارض را نسبت به آر اف معمولی به همراه دارند.

  • در آر اف میکرونیدل، از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود و سوزن تنها تا عمق دو میلی متری پوست وارد می شود تا امواج رادیوفرکانس به داخل پوست نفوذ پیدا کند. در واقع این گونه می توان گفت که این مدل، ترکیبی از آر اف و است که به تولید هر چه بیشتر کلاژن در پوست کمک می کند.
  • در ، از فناوری تک قطبی و دو قطبی استفاده می شود و مشکلات موجود در لایه های سطحی و عمقی پوست برطرف خواهد شد که اثربخشی این مدل نیز بسیار بالا می باشد.

آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی روش آر اف فرکشنال بپردازیم، بهتر است ابتدا با ساختار پوست و لایه های آن آشنایی پیدا کنیم. پوست از سه لایه اپی درم، درم و هیپودرم تشکیل شده که اپی درم همان لایه ای از پوست است که روی سطح بدن دیده می شود،

درم لایه میانی پوست است که سلول های تولید کننده اپی درم و برخی گیرنده های حسی در این قسمت قرار دارند و هیپودرم، قسمت زیرین پوست است که از بافت همبندی و چربی تشکیل شده و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند. روند افزایش سن بر روی تمامی این قسمت ها تاثیر می گذارد و هدف از جوانسازی، احیای هر سه ناحیه می باشد.

روش آر اف فرکشنال با استفاده از امواج RF یا رادیوفرکانسی انجام می شود که دو طول موج کوتاه و بلند دارد و انرژی این دستگاه با استفاده از سوزن به داخل پوست وارد می شود تا روند کلاژن سازی تحریک شود. اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

۱. تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

۲. فعال‌کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

کاربردهای آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

  • سفت کردن و جوانسازی پوست : آر اف فرکشنال باعث حجم‌دهی، سفت کردن و صاف کردن بافت پوستی می‌شود. به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.
  • محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن : عملکرد اساسی آر اف فرکشنال، تحریک کلاژن‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. آر اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاق و لاغر شدن تاثیرات بسیار خوبی دارد.
  • بهبود منافذ پوستی باز : اندازه‌ی منافذ پوستی بعد از ۲ تا ۵ جلسه‌ی درمان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.
  • لاغری موضعی : آر اف فرکشنال یکی از موثرترین روش ها در درمان و حذف چربی های اضافه است که برای تمام نواحی بدن که انباشت چربی دارند، از جمله زیر چانه و غبغب استفاده می شود و حتی به سفت شدن پوست نواحی درمان نیز کمک خواهد کرد.
  • درمان تعریق زیر بغل : یکی از روش هایی که به رفع تعریق بیش از حد زیر بغل کمک می کند، دستگاه آر اف فرکشنال است که در این روش، امواج ساطع شده از دستگاه باعث می شوند تا فعالیت غدد عرق در این ناحیه کنترل شود که می توان برای کنترل تعریق دست ها نیز از این روش استفاده کرد.
  • درمان لک های پوستی : برای رفع لک های پوستی نیز می توان از آر اف فرکشنال استفاده کرد، چرا که انرژی و حرارت ساطع شده از دستگاه باعث می شود تا خون در پوست به گردش در بیاید و بازسازی مجدد پوست اتفاق بیفتد، در نتیجه، کلاژن و الاستین بیشتری تولید می شود و ملانین های اضافی روی پوست که باعث بروز لک شده اند نیز از بین می روند و پوست روشن تر خواهد شد.

با توجه به اثرات درمانی آر اف فرکشنال ، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

  • پوست افتاده یا شل شده،
  • ترک بدن (استرچ مارک)،
  • اسکار و جای زخم آکنه،
  • آکنه‌ی کیستی،
  • منافذ باز پوستی،
  • خطوط و چین و چروک‌های ظریف،
  • مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست.

توصیه و مراقبت ها

پیش از درمان

  • پیش از آر اف نیاز به مراقبت خاصی نیست. سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید.
  • اگر جوانسازی پوست با لیزر دریافت کرده‌اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را کرده‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.
  • توصیه می شود قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانندآسپرین، ژلوفن و نوافن خودداری کنید.
  • در صورتی که در گذشته جراحی هایی مانند یا داشته اید، آن را با پزشک در میان بگذارید.
  • روزی که برای درمان مراجعه می کنید، از آرایش کردن پوست خودداری کنید.

جلسه‌ی درمانی

  • هر جلسه‌ی درمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول درمان ممکن است احساس کنید که پوستتان کمی گرم شده است. این روش درد یا ناراحتی دیگر در طول درمان ندارد.
  • روش آر اف معمولاً به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارد که بسته به شرایط شما می‌تواند از ۳ تا ۱۲ جلسه متغیر باشد.

بعد از درمان

  • بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی می‌توانید به خانه یا محل کار بروید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. از یک روز بعد می‌توانید آرایش کنید.
  • ممکن است تا یک ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی کمی درد داشته باشید.
  • عوارضی مانند قرمزی و تورم تا حداکثر ۳ روز بعد برطرف می‌شوند.
  • بعد از درمان نیاز به مراقبت خاصی نیست ولی نوشیدن فراوان مایعات و استفاده‌ی مداوم از کرم ضد آفتاب فراموش نشود.
  • نتایج آر اف طی ۲ هفته پدیدار می‌شود و تا سه ماه بعد از جلسه درمانی کلاژن سازی ادامه خواهد داشت و نتایج بهتر و بهتر خواهد شد.
  • جهت رفع التهاب می توانید هر هشت ساعت یک بار از پماد زینک استفاده کنید.
  • تا چند روز بعد از آر اف از شستن صورت با آب داغ و شوینده های قوی خودداری شود.
  • رفتن به استخر و سونا تا یک هفته بعد از درمان ممنوع است.
  • توصیه می شود بعد از درمان از کرم های مرطوب کننده استفاده شود.

ایمنی دستگاه آر اف فرکشنال

امواج رادیوفرکانسی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی هستند. این امواج در ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شوند؛ مواردی مثل وای‌فای، امواج رادیو، امواج تلویزیون و مایکروویو. فرکانس امواج رادیویی که در روش آر اف استفاده می‌شوند، بین ۳ کیلوهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز متغیر هستند ولی اکثراً از ۴۵۰ کیلوهرتز بیشتر نمی‌شوند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، امواج آر اف ۱۰۰ میلیون بار آهسته‌تر نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار آهسته‌تر از اشعه‌ی X هستند.

در این جا باید به نکته‌ی بسیار مهمی اشاره کنیم. تکنولوژی آر اف از سوی سازمان‌های نظارت درمان ایمن شناخته می‌شود؛ ولی ایمنی فقط به تکنولوژی بستگی ندارد. دو عامل دیگر که در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی هر روش درمانی (از جمله آر اف) موثرند، عبارت‌اند از:

  • دستگاه مورد استفاده : دستگاه‌های زیادی قابلیت تولید امواج RF را دارند. این که خود دستگاه مورد تایید سازمان FDA باشد (مثل دستگاه آر اف کونتراج) و این که استانداردهای لازم در ساخت و انتخاب مواد اولیه رعایت شده باشد، اهمیت فراوانی دارد. در کلینیک خانه سفید تنها از دستگاه‌های استاندارد و باکیفیتی استفاده می‌کنیم که هم از لحاظ درمانی و هم از لحاظ ایمنی، موثر و کم خطر باشند.
  • اپراتور دستگاه RF : مثل هر روش درمانی و زیبایی دیگری، تجربه و مهارت پزشک یا اپراتور اهمیت زیادی دارد. این عامل مهم هم در میزان اثربخشی درمان و هم در کاهش احتمال عوارض جانبی بسیار موثر است. یکی از برتری‌های کلینیک خانه سفید این است که از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان متخصص در زمینه‌های درمانی و زیبایی پوست و مو بهره می‌برد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی، روش آر اف فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی بسیار وسیعی در مورد این روش زیبایی انجام شده و طبق آن‌ها تمامی کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و کاملاً ایمن و بی‌خطر است.

عوارض لیزر آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یک روش بسیار کم‌تهاجمی است. به همین علت عوارض بسیار محدودی داشته و دوره‌ی ریکاوری یا استراحت بعد از درمان هم نیاز ندارد. تاکنون در کلینیک خانه سفید شاهد عوارض دائم و حاد نبوده‌ایم. در مطالعات بالینی و گزارشات پزشکی نیز تقریباً هیچ عارضه‌ی بلند مدت یا دائمی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

سایر عوارض احتمالی آر اف فرکشنال که همه موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

  • درد : دستگاه‌های ابتدایی روش RF درد زیادی داشتند. تا جایی که در گذشته مجبور بودیم از بی‌هوشی استفاده کنیم. اما امروزه درد این روش به حداقل رسیده و در بیشتر موارد نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست. در برخی از کابردهای RF ممکن است برای راحتی شما و کاهش درد، از بی‌حسی موضعی استفاده کنیم.
  • قرمزی پوست : اریتم یا گلگون شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می‌شود. این عارضه معمولاً تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ناپدید می‌شود.
  • تورم : ار اف فرکشنال می‌تواند می‌تواند باعث اِدِم یا تورم شود. البته این عارضه در همه‌ی مراجعین دیده نمی‌شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت خوب می‌شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.

عوارضی که در زیر مطرح کرده‌ایم، بسیار نادر هستند. این‌ها معمولاً ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف هستند. البته این عوارض هم موقتی هستند ولی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا برطرف شوند.

  • فرورفتگی پوست : تا ماه طول میکشد.
  • بثورات پوستی : حداکثر تا 1 هفته.
  • پوسته پوسته شدن : تا 1 هفته.
  • حساس شدن پوست به لمس : 2 تا 3 هفته.
  • زخم سوختگی : تا 6 ماه و قابل درمان.
  • هایپرپیگمنتیشن (لک های تیره پوستی) : تا 5 روز.

هزینه آر اف فرکشنال

کلینیک خانه‌ی سفید یکی از بهترین و باسابقه‌ترین کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران است. استفاده از بهترین دستگاه‌های آر اف (آر اف فرکشنال و آر اف کونتراج) و بهره‌گیری از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین کادر درمانی پوست و موی ایران، از جمله برتری‌های این مرکز است.

هزینه آر اف فرکشنال شامل دو مورد مهم است :

  • هزینه سری دستگاه : به خاطر ملاحظات بهداشتی، سری دستگاه باید برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده شود. این سری حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و فقط یکبار آن را خریداری خواهید کرد.
  • هزینه جلسات درمانی : هر جلسه‌ی درمانی آر اف فرکشنال حدود 1.000.000 تومان هزینه دارد که شامل هزینه‌های استفاده از دستگاه اصلی و هزینه‌های درمانی مرتبط است.

عواملی که باعث تغییر هزینه جلسات درمانی با لیزر آر اف فرکشنال می شوند عبارت اند از :

  • کلینیک یا مرکز درمانی،
  • میزان تجربه و تخصص پزشک،
  • تعداد جلسات درمان با لیزر،
  • وسعت و تعداد نواحی تحت درمان،
  • ناحیه تحت درمان،
  • نوع دستگاه و قدرت استفاده از دستگاه لیزر.
دکمه بازگشت به بالا