برترین های کسب و کارعمومی

خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس نوکیا

علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام مکالمه

برای متوجه شدن علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام مکالمه و برطرف کردن این مشکل دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها سنسور مجاورتی است؛ اما سنسور مجاورتی چیست؟

یک سنسور در تمام گوشی‌ها وجود دارد که وظیفه خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس را بر عهده می‌گیرد، این سنسور Proximity نام دارد که به آن سنسور مجاورت نیز گفته می‌شود. پس هنگامی که گوشی شما هنگام تماس خاموش نشود باید در پیرامون Proximity Sensor به دنبال راه حل باشید. در ادامه به بررسی راهکار برای حل کردن این مشکل می‌پردازیم.

درست قرار گرفتن محافظ صفحه نمایش

شاید بررسی گلس گوشی برای بعضی افراد خنده‌دار باشد و به ذهن هم نرسد که مشکل می‌تواند از محافظ صفحه باشد اما قبل از هر چیزی به سراغ گلس گوشی خود بروید ممکن است گلس شما روی سنسور Proximity را پوشانده باشد و مانع از عملکرد درست آن شود پس بهتر است قبل از اینکه به فکر تعویض یا تعمیر سنسور باشید یک بار گلس گوشی را برداشته و تست کنید آیا سنسور مورد نظر درست کار می‌کند یا نه سپس راه‌های دیگر را امتحان کنید. این موضوع بیشتر زمانی پیش می‌آید که شما به تازگی گلس گوشی خود را تعویض کرده باشید.

دلیل بروز این مشکل در گوشی های اندرویدی چیست؟

اما به نظر شما چه دلایلی منجر می‌شوند که مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش در گوشی پدیدار شود؟ به بیان دیگر دلایل موثر در وقوع این خرابی کدامند؟ برخی از اصلی ترین دلایلی که می‌توانند در بروز این مشکل موثر باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نصب اپلیکیشن های مخرب و دارای باگ و بد افزار
  • عدم جداسازی شارژر از گوشی بعد از فول شارژ شدن باتری آن
  • استفاده از شارژرهای نامرغوب
  • استفاده از باتری فیک یا جعلی
  • قدیمی بودن باتری و اتمام عمر مفید آن

دلایل فوق تنها بخشی از دلایلی هستند که می‌توانند منجر به بروز مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی شوند. دلایل دیگری هم ممکن است در این راستا تاثیرگذار باشند. خرید انواع گوشی موبایل نوکیا با امکان مشاهده قیمت گوشی نوکیا در مدل‌های مختلف ساده دکمه ای و هوشمند که شامل خدمات گارانتی معتبر است

چطور اطلاعات داخل حافظه گوشی را نجات دهیم؟

اما تصور کنید که مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی برای شما رخ داده است! حالا تکلیف اطلاعاتی که در حافظه دستگاه ذخیره شده بودند چه می‌شود؟ آیا هیچ راهی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید اطلاعات داخلی گوشی را ریکاور کرده یا حداقل از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید؟ برای انجام این کار برنامه (Dr.Fone – Recover) می‌تواند به شما کمک کند، اما نباید مدعی شد که با این برنامه به صورت تضمینی قادر به بازیابی و انتقال تمام دادها های گوشی به کامپیوتر خواهید بود، اما در هر صورت امتحان کردن آن بد نیست! با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به صفحه دانلود برنامه مذکور مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا