برترین های کسب و کارعمومی

چمن مصنوعی برای فضاهای خالی ویلا

استفاده از انوع کفپوش در دکوراسیون و افزایش زیبایی محیط های مختلف قدمت طولانی دارد. در ساخت کفپوش، از مصالحی مثل آجر، کاشی، واش بتن، سنگ، موزاییک، پیور و … استفاده می شود که در بین آن ها سنگ و موزاییک زیبایی کفپوش ها را دو چندان می کند. شیوه اجرای این نوع کفپوش ها به این صورت است که فواصل مشخصی به عنوان فضای خالی بین قطعات یا به اصطلاح تایل ها ایجاد می شود. یکی از بهترین گزینه ها برای زیباسازی کفپوش های موزاییکی این است که در فواصل موزاییک ها چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک اجرا شود. استفاده از چمن  مصنوعی بین سنگ و موزاییک یکی از بهترین روش های نوآورانه در افزایش زیبایی حیاط خانه، مهد کودک، ویلا یا محیط کار است. با اجرای چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک فضای لطیف تری به دست می آید.  افراد زیادی از این روش با قیمت های مقرون به صرفه برای زیبایی دو چندان آپارتمان خود استفاده می کنند. یکی از پر کاربردترین روش های استفاده از چمن مصنوعی اجرای چمن بین شیارهای سنگ می باشد با این حال افراد زیادی استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک را ترجیح می دهند.

با توجه به افزایش توجه افراد به معماری و دکوارسیون خانه و محل کار، همه سعی در افزایش زیبایی محیط کار و منزل خود دارند.  برای ایجاد جلوه ای زیبا و محیطی امن و آرام برای سایر افراد خانواده و کودکان یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها استفاده از ترکیب سنگ و چمن در حیاط منزل و کنار استخر است. چمن مصنوعی بین سنگی در سایر فضاهای باز مثل روف گاردن، تراس، بالکن و بام سبز  هم مورد توجه طراحان قرار گرفته است. چمن مصنوعی بین موزاییک محیطی بسیار دلنشین و زیبا برای افراد فراهم می کند و در همه فصل های سال این شادابی و زیبایی پایدار می ماند. از طرفی استفاده از چمن مصنوعی در بین سنگ و موزاییک نیازی به صرف زمان و هزینه های پی در پی برای نگهداری چمن طبیعی را ندارد. خریداری و انتخاب چمن مصنوعی بسته به سلیقه و متناسب با نیاز آنان با ارتفاع و تراکم های مختلف وجود دارد که با توجه به محیط مورد نظر می توانید انواع چمن مصنوعی را سفارش دهید. برای اجرای چمن مصنوعی بین سنگ یا موزاییک حداقل فاصله بین سنگ ها یا موزاییک ها از نظر اجرایی تفاوتی ندارد. با این حال پیشنهاد می شود که برای افزایش زیبایی، فاصله بین سنگ یا موزاییک ها بیشتر باشد. بسیاری از طراحان عقیده دارند که این فضای خالی بهتر است کمتر از 10 سانتی متر انتخاب نشود.

مزیت استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ نسبت به چمن طبیعی

در گذشته بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون برای افزایش زیبایی محیط های مختلف از چمن طبیعی استفاده می کردند. این کار علاوه بر هزینه های زیادی که برای خریداران در بر داشت، پروسه سختی هم برای نگهداری داشت که در طولانی مدت باعث دلزدگی می شد. هزینه نگه داری از چمن طبیعی در بین سنگ و موزاییک در مقایسه با هزینه استفاده و نگهداری از بسیار کاهش می یابد. در ادامه به مزیت های عمده و مهم استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ در مقایسه با استفاده از چمن طبیعی می پردازیم.

  • استفاده از چمن طبیعی در محیط های باز و به ویژه شهرها و مکان هایی با شرایط اقلیمی ویژه در اثر گرما و سرمای شدید، یا بارش زیاد یا بسیار کم باران صدمات جبران ناپذیری از جمله خشک و زرد شدن به همراه دارد. از طرفی استفاده از چمن طبیعی این خسارات را برای خریدران ندارد و برای مدت طولانی فضا زیبا و شاداب می ماند. با استفاده و اجرای چمن طبیعی در صورت زرد یا خشک شدن چمن باید به طور کلی چمن های مرده حذف شوند و دوباره کاشت بذر انجام شود. این کار هر بار هزینه های مجزا خواهد داشت.
  • چمن مصنوعی نیاز به صرف زمان و هزینه برای نگهداری، کود دهی، تامین نور، چمن زنی، و … را ندارد.
  • چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی پس از اجرا شدن ریشه نمیزند. به همین دلیل به کف محوطه یا سایر مصالح ساختمانی آسیبی وارد نمی کند.
  • چمن مصنوعی مقاومت بالایی در برابر عوامل فرسایشی مثل آب و هوا و رطوبت هوا و راه رفتن روی چمن، عبور و مرور وسایل نقلیه و … دارد. در صورتی که وزن موزاییک و سنگ و وزن افراد برای ریشه چمن بالا باشد، باعث آسیب های جدی و شدید به بافت گیاه شده و با گذشت زمان همه چمن ها از بین خواهند رفت.

ویژگی چمن مصنوعی بین سنگی چیست؟

استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی به دلیل افزایش مدت زمان استفاده و حس طراوت و زیبایی که ایجاد میکند طرفداران زیادی دارد. برای خرید چمن مصنوعی بین سنگ یا موزاییک باید به ویژگی های مهم آن توجه داشته باشید. برای انتخاب چمن مصنوعی مورد نظر از مشاوران و طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. اگر به عنوان خریدار بیشتر به ظاهر و قیمت چمن مصنوعی توجه دارید، بد نیست به نکاتی که در ادامه گفته می شوند توجه کنید. چمن مصنوعی بین سنگی دارای ویژگی های زیر است:

  • ارتفاع الیاف چمن: برای اجرای چمن مصنوعی ارتفاع الیاف تاثیر چندانی در چگونگی اجرا و استفاده از آن ندارد. با این وجود برخی افراد ارتفاع های متفاوتی را برای محیط مورد نظرشان انتخاب می کنند. به ارتفاع چمن اصطلاحا پایل گفته می شود. بسیاری از خریداران در پروژه های چمن مصنوعی ترجیح می دهند که چمن با ارتفاع بلند را انتخاب کنند. در مقابل به افرادی که نسبت به شستشوی چمن مصنوعی حساس هستند، پیشنهاد می شود که چمن مصنوعی با ارتفاع کم تر انتخاب کنند. ارتفاع کم چمن باعث می شود شستشو و نظافت آن آسان شود. ارتفاع الیاف چمن تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. بالطبع هر چه ارتفاع الیاف افزایش یابد هزینه چمن هم افزایش می یابد.
  • تراکم چمن مصنوعی: تراکم چمن یعنی حاصل ضرب تراکم طولی در تراکم عرضی چمن. الیاف چمن مصنوعی در ردیف های طولی بافته می شوند. تراکم عرضی نیز یعنی تعداد ردیف در یک متر مربع. چند نوع ردیف بافت با اندازه های زیر وجود دارد:
  • ردیف بافت 5.8 اینچ
  • ردیف بافت 16/5 اینچ
  • ردیف بافت 8/3 اینچ
  • ردیف بافت 8/1 اینچ

هر چه تراکم بالاتر باشد، طول عمر چمن نیز افزایش می یابد و از طرف دیگر آشغال گیری آن کم می شود.

  • رنگ چمن: انتخاب چمن مصنوعی برای فضاها دست افراد و طراحان را برای انتخاب رنگ چمن متناسب با محیط کار باز گذاشته است. با توجه به تنوع رنگ چمن، می توانید رنگ متناسب با محیط کار، یا نوع دکوراسیون خود را انتخاب کنید.
  • نرمی یا زبری چمن مصنوعی: چمن مصنوعی دو نوع عمده دارد: زبر و نرم. آن چه در تصور همه ما در مورد چمن وجود دارد، نرمی و لطافت چمن و حس خوب راه رفتن یا نشستن روی آن است. خریداران نیز همیشه به دنبال خرید چمن نرم که نزدیک ترین شباهت به چمن طبیعی را دارد، هستند و به همین دلیل چمن مصنوعی نرم طرفداران بیشتری دارد. چمن هایی که ارتفاع آن ها بیشتر از 25 میلیمتر است، در مقایسه با چمن هایی که به شکل V و W ساخته و عرضه می شوند، لطافت بیشتری دارند. با این وجود کمپانی های ساخت چمن با تولید چمن مصنوعی به شکل V و W مقاومت و طول عمر چمن را افزایش داده اند.
  • ساختار الیاف چمن: چمن های مصنوعی دارای دو نوع الیاف هستند:
    • 1- الیاف فیبریلیت: این نوع الیاف تنوع بالایی در ساختارشان وجود دارد. طول عمر بالا و نرمی قابل توجهی دارند. برای مصارفی مثل مدارس، مهدکودک، زمین های فوتبال، زمین تنیس مناسب هستند.
    • 2-الیاف مونوفیلا منت: این نوع الیاف دارای مدل های U، W و V یا تخت هستند و هر کدام از آن ها به دلیل ویژگی های مختلف استفاده های متنوعی دارند.

نحوه نصب و اجرای چمن مصنوعی بین موازییک و سنگ

سی سی گراس تنها شرکتی است که اقدام به تولید، بسته بندی و عرضه عمده چمن مصنوعی نواری در کشور کرده است. پیش از این مصرف کنندگان و خریداران چمن مصنوعی نواری مسیر دشواری برای خرید و نصب چمن مصنوعی نواری داشتند، چرا که باید یک شرکت معتبر انتخاب کرده، سپس به فراخور مصرف یک مدل چمن مصنوعی انتخاب می کردند و بعد از آن تیم نصب خود شرکت باید اقدام به نصب آن چمن می نمود. اما اکنون این محصول آماده و بسته بندی شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد و دیگر نیازی به تیم نصب حرفه ای هم نیست.

کار نصب چمن مصنوعی بین سنگیه این شرکت به قدری ساده است که خریداران می توانند براحتی خود این محصول را در مکان مورد نظر نصب کنند.

 قیمت چمن مصنوعی بین سنگی

قیمتی که برای چمن مصنوعی تعیین می شود، با توجه به نوع، تراکم، ارتفاع و کیفیت الیاف و ویژگی هایی که در بالا گفته شد متفاوت است. برای اطلاع از قیمت انوع چمن مصنوعی و آشنایی با ویژگی های آن ها از صفحه اصلی سایت سی سی گراس دیدن کنید.

خرید چمن مصنوعی بین سنگی

با توجه به افزایش استقبال طراحان و مالکان برای استفاده از چمن مصنوعی، سایت ها و مراکز فروش زیادی در سراسر ایران دایر شده اند که امکان خرید چمن را آسان کرده اند. برای خرید چمن مصنوعی بین سنگی از کارشناسان خبره سایت سی سی گراس کمک بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. سی سی گراس با سابقه چند ساله در تولید و اجرای چمن مصنوعی ارائه دهنده انواع چمن مصنوعی با کیفیت بالا است. رضایت مشتریان خود گمحیط یه ویژگی غیرقابل حذفه. سبزی طبیعت تو زمستان کمرنگ میشه، اگه دوست داری ویلای شمالت همیشه سبز و زنده باشه میتونی به خرید چمن مصنوعی ویلا فک کنی. شاید با خودت فکر کنی جای سرسبزی مثل شمال که دیگه چمن نیاز نداره، کافیه با اول خونه همراه باشی تا خودت ببینی خرید چمن مصنوعی برا ویلات چه می کنه!

چمن مصنوعی ویلا، ساخته دست انسان

چمن مصنوعی، مشابه چمن طبیعی است اما با الیاف مصنوعی ساخته شده و دارای رشته هایی است که اندازه شو خود شما تعیین میکنی. از جنس پلی اتیلنه (متداول ترین نوع پلاستیک). این الیاف مصنوعی (رشته های چمن) روی یک پس زمینه بافته میشن، اگر رنگ پس زمینه قهوه ای باشه به دلیل شباهت زیاد به خاک، چمن مصنوعی خیلی شبیه و نزدیک به چمن طبیعی میشه.

موقع خرید چمن مصنوعی ویلا، به چیا دقت کنم!

چرا جنس چمن مصنوعی خیلی مهمه؟ اگه ضعیف باشه و چسبش خوب نباشه، چمن ها دونه دونه یا دسته دسته در میان و میریزن. جنس تایل چمن، اندازه چمن، حتی رنگ چمن تراکمش وابسته به جنسه اگه یه نوع ضعیف بخری از چمن های سبز یکدست پرتراکم خبری نیست. موارد زیر و هنگام خرید چمن مصنوعی برای ویلات یادت باشه.

1) رنگ چمن مصنوعی: برخلاف گذشته، این روز ها چمن مصنوعی با رنگ قرمز، آبی و غیره هم ارائه میشه، پس موقع خرید چمن مصنوعی، دیگه فقط با رنگ سبز روبرو نیستیم. رنگ چمن مصنوعی باید طوری باشه که با رنگ دکوراسیون شما همخوانی داشته باشه. اگه قراره رنگ سبز بخرید حتما دقت کنید که رنگ سبز چمن مصنوعی  روشن و بشاش باشه.

2) تراکم چمن مصنوعی: هرچی رشته های چمن در فواصل کمتری از هم قرار گرفته باشن، پرتراکم تره. ماندگاری بالا، مهمترین مزیت یه چمن پرتراکم به حساب میاد. بعلاوه با بالا بودن تراکم، از اونجایی که آشغال ها نمی تونن به عمق چمن نفوذ کنن، پاکسازی و نظافت چمن راحت تر صورت می گیره.

3) ارتفاع یا پایل چمن مصنوعی: یه فاکتور دیگه، ارتفاع چمن مصنوعیه، هرچی ارتفاع بیشتر باشه قیمت چمن مصنوعی هم افزایش پیدا میکنه. عموما ارتفاعِ بیشتر منجر به زیبایی چشمگیر تری میشه اما پاکیزه نگه داشتن چمن های بلند کار راحتی نیست، وقتی چمن بلند میخری باید دائما مراقب آشغال هایی که ممکنه وسط چمن گیر کنن باشی، از طرفی شستشو چنین چمن هایی هم مشکل تره مگر در حالتی که چمن شما دارای تراکم بالاست، تراکم بالا مانع از تجمع آشغال در چمن میشه.

** الیافش نرمه یا زبر؟ خریدار چمن مصنوعی دوست داره چیزی که میخره کاملا نزدیک و مشابه چمن طبیعی باشه، مشخصه بارز چمن طبیعی نرم و لطیف بودنشه بنابراین زمان خرید چمن مصنوعی هم باید دقت کنیم که چیزی که می خریم موقع لمس کردن، کاملا نرم و خوشایند به نظر برسه.

4) بکینگ یا قسمت پشتی چمن مصنوعی: لایه زیرین چمن مصنوعی با نام بکینگ شناخته میشه، مهمترین عاملی است که پایداری و ماندگاری چمن رو رقم میزنه. در صورت عدم وجود یک بکینگ استاندارد، الیاف و رشته های چمن به راحتی از هم جدا شده و از جاشون خارج میشن. در محل هایی که بسیار پر رفت و آمده، مثل زمین بازی ویلا یا ورودی ویلا، بهترین کار خرید نوعی از چمن مصنوعیه که مقاوم ترین بکینگ رو داشته باشه.

5) خاصیت ضد uv چمن مصنوعی: اگه به فکر خرید چمن مصنوعی برای ویلات هستی، حتما به میزان تابش آفتاب دقت کن، اگه تابش مستقیم آفتاب به ویلات زیاده بهتره از چمن مصنوعی استفاده کنی که خاصیت ضد uv داره، این نوع چمن ها به سادگی و بعد از چند ساعت در معرض نور خورشید بودن، پوسیده و رنگ پریده نمیشن.

چمن مصنوعی برا کجای ویلا خوبه؟

1) خرید چمن مصنوعی برای حیاط ویلا

با خرید چمن مصنوعی برا ویلا، اولین مکانی که برای اجراش به ذهنمون میرسه حیاطه. احتمالا دوست داریم کل حیاطمون رو با چمن مصنوعی پر کنیم. اجرا شدش رو در عکس زیر میبینیم. همونطور که مشاهده می کنید برای محوطه سازی با چمن مصنوعی، نیاز نیست حیاط ویلا کاملاً شکیل و از نظر هندسی خیلی خوش فرم باشه، می بینید که فضا هر شکلی هم که باشه میتونیم با چمن مصنوعی طراحیش کنیم. لازم به توضیحه که در حیاط ویلا به دلیل تردد بالا، بهتره از چمن مصنوعی پرتراکم استفاده بشه.

اما ویلا فقط حیاط و محوطه باز بیرون نیست، میتونی جلوی در ورودی رو آراسته به چمن مصنوعی کنی یا حتی تو بالکن طبقه دوم ویلات، چمن مصنوعی بذاری. بیا با هم چند مدل چمن مصنوعی تو ویلا ببینیم که در مکان های مختلف ویلا استفاده شدن.

بیشتر بدانید:

2) استفاده از چمن مصنوعی در بالکن

تصویر زیر، استفاده از چمن مصنوعی تو بالکن ویلا رو نشون میده، هم تمیزه هم قشنگ.

مدل زیر، یه بالکن کوچک ویلاست که با چمن مصنوعی پوشانده شده، حضور گلدون های گل و کاشی ها و المان های آجری (کفپوش های قهوه ای رنگ)، حس قشنگ تری رو رقم زدن.

یا مثلا تصویر زیر رو ببین، یه بالکن کوچیک با چمن مصنوعی که گل های رنگی روش ردیف شدن، انگار نظاره گره یه باغچه قشنگه سبزی. در واقع میشه به عنوان زیر گلدانی هم از چمن مصنوعی استفاده کرد، همون کاری که در عکس زیر میبینیم.

3) استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی ویلای شمال

میشه چمن مصنوعی گذاشت و بعد روش میز و صندلی چید، درست مثل عکس زیر. لازم نیست این صندلی ها حتما تو تراس یا محوطه ویلا باشن، حتی تو حیاط خلوت های خونه یا یه گوشه دنج که مخصوص گپ و گفت های خودمونی هست هم میشه این کار و کرد. منظورمون از گوشه دنج دقیقا تو تصویر زیر پیداست.

چمن مصنوعی در واقع حکم یه کفپوش و داره یا نقش موکت یا فرش رو تو ساختمان ویلا ایفا میکنه که میشه تو هر قسمتی پهنش کرد. تصویر زیر و ببین، وسط نشیمن، یه چمن مصنوعی گرد خوشکل انداختن و چقدر تضاد رنگش با صندلیا و رنگ دیوار ها ستودنیه. برای این که یه هارمونی تو محیط رقم بخوره، قسمت نشیمن صندلی پشت پیانو هم چمن مصنوعی کار شده و خروجی واقعا زیباست.

اگه جنس چمن مصنوعی خیلی اعلا نیست بهتره بجای اینکه چیزی روش قرار بدیم، وسایل رو اطرافش بچینیم مخصوصا اگه وسایلی که داریم سنگین وزن هستند مثل چهارپایه یا گلدان های بزرگی که جاشون توی بالکنه یا حتی مبلمان که اتفاقا با مبلمان، چیدمان زیباتری هم میشه. می تونید دو تصویر زیر و ببینید، وسایل سنگین وزن روی چمن مصنوعی قرار داده نشدن.

لازم نیست چمن مصنوعی برا ویلات تو متراژ بزرگ باشه، تو میدونی مثل عکس زیر اندازه یه پادری خوشگل فقط چمن مصنوعی بخری و یه گلدون گل کنارش بذاری تا زیباییش دو چندان بشه.

یا عکس زیر که نشون دهنده یه چمن مصنوعی با اندازه 50*80 هست، همین قدر کوچیک ولی براندازه و قشنگ. استفاده از چراغ های نفتی کوچک و یه گلدان، باعث شده حس طبیعت تو ویلا جاری باشه.

تصویر زیر یه مدل طراحی اتاق با چمن مصنوعی رو نشون میده. المان های سنتی و تلفیق چمن و کفپوش، نشون دهنده شم هنرمندانه طراحه، این نوع دیزاین باعث شده یه فضای خیلی کوچک، دلباز و دوست داشتنی به نظر برسه.

4) استخر، بهترین جا برای نصب چمن مصنوعی ویلا

قطعاً کنار استخر، تلفیق آب و سبزه همیشه یه شاهکار بوده مخصوصاً اگر فضایی هم به باغچه طبیعی و گل های طبیعی اختصاص داده بشه. بوی خاک نم خورده و نمای آب و چمن، روز آدمو میسازه. نمونه ش تصویر زیر.

بیشتر بخوانید:

بجای سنگ فرش از چمن مصنوعی برای اطراف استخر استفاده کن

استفاده از چمن مصنوعی اطراف استخر به جای سنگفرش، علاوه بر اینکه محیط و لذتبخش تر میکنه باعث میشه شاهد لغزش کمتری باشیم. بعلاوه سنگفرش در تابستون کاملا داغ میشه درحالی که چمن مصنوعی اینطور نیست.

5) چمن مصنوعی و زمین ورزشی

نظرت درباره داشتن یه مینی گلف تو ویلای شمال چیه؟ که به وقته مهمونی ها بیای و بازی کنی یا یه زمین تنیس؟ میدونستی میشه چمن مصنوعی ویلا رو چنین جاهایی هم پیاده کنی؟ مشابه عکس زیر میتونی فقط قسمت مختص ورزش رو چمن مصنوعی کار کنی و اطرافش رو با سنگ های کوچک یا شن پر کنی، این تضاد رنگی که رقم میخوره باعث میشه محیط زیباتر به چشم بیاد. یادت باشه اگه چمن مصنوعی فوتبال میخوای یا در مجموع برای استفاده در محیط های ورزشی دنبال چمن مصنوعی هستی یه چمن پرتراکم با ارتفاع کوتاه بخری.

تصویر زیر مجدداً استفاده از چمن مصنوعی برای محیط ورزشی رو نشون میده. چمن مصنوعی به شکل منحنی اجرا شده یعنی دقیقاً تمام فضایی که بلااستفاده بوده با وجود اینکه شکل منظمی هم نداشته اما به این قشنگی مورد استفاده قرار گرفته. استفاده همزمان از چمن مصنوعی با دو رنگ متفاوت (سبز پررنگ و سبز کمرنگ)، محیط و دل انگیزتر کرده.

6) زمین بازی با چمن مصنوعی

ویلای شمال باشه، فضای باز هم داشته باشی، چی بهتر از اینکه یه فضای بازی کوچک راه بندازی تا بچه ها مشغول باشن و شاد؟ با چمن مصنوعی برا ویلا، هم بچه ها گل آلود نمیشن و هم در صورت افتادن و زمین خوردن، آسیب نمی بینن. تو عکس زیر میبینیم که طراح با بکارگیری دو رنگ متفاوت از چمن مصنوعی باز هم تلاش کرده زیبایی فضا رو چند برابر کنه.

7) با چمن مصنوعی، فضاهای خالی ویلا رو پر کن!

می تونی قسمتی از محوطه ویلا که خالی مونده رو چمن مصنوعی بذاری و روش مبلمان حیاط ویلا بچینی، اگه چنین جایی کنار استخر باشه که دیگه محشره. انتخاب رنگ شاد برای مبلمان ناهار خوری، رنگی که متضاد رنگ چمنه، انتخاب طراح عکس زیره، واقعا رنگ شاد تو طبیعت آدم و به وجد میاره. اگه یه چتر سایبانی هم بالا صندلی ها بود دیگه این عکس چیزی کم نداشت.

8) حیاط خلوت ویلا با چمن مصنوعی

اگه ویلا طوری بود که نتونستین از چمن مصنوعی استفاده کنید میتونید تو حیاط خلوت از این نوع چمن ها بکار ببرید. تصویر زیر، نمونه ای است از کاربرد چمن مصنوعی در حیاط خلوت ویلا با فنس چوبی و مبلمان فضای باز.

9) نقش آفرینی انواع چمن مصنوعی در دیوار ویلا

خرید چمن مصنوعی برای ویلا فقط مختص زمین نیست، دیوارها هم از این قاعده مستثنی نیستن. استفاده از دیواری که با چمن مصنوعی پوشانده شده، یه راه فوق العاده س برای این که حس طبیعت و داخل ویلا زنده نگهداری بدون اینکه نیاز باشه هزینه زیادی بپردازی. نه فقط فضای بیرون، حتی تو دکوراسیون داخلی ویلا هم میشه از این نوع چمن مصنوعی استفاده کرد. تصویر زیر یه نمونه رو به ما نشون میده.

10) سقف ویلا رو چمن مصنوعی بزن

میشه روی سقف ویلا هم از چمن مصنوعی استفاده کرد، حالا که سقف تبدیل به یه محیط سبز و دنج شد، با چیدن مبلمان فضای باز، اونجا رو تبدیل به یه نشیمن سقف باز میکنیم مثل عکس زیر.

عکس زیر نشون میده تزئین سقف با چمن مصنوعی تا چه اندازه میتونه روی زیبایی و لذت بخش کردن محیط اثرگذار باشه.

اصلاً چرا چمن مصنوعی، وقتی میشه چمن طبیعی داشت؟

1) نشاط همیشگی: مزایای استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی بسیاره. نمونه طبیعی چمن واقعا فوق العاده س و طراوت بی رقیبی داره اما هر چیزی تازه و طبیعی باشه، نگهداری و مراقبت میخواد، بویژه تو شمال که شرایط آب و هواییش اجازه نمیده چمن طبیعی به حال خودش رها بشه. از طرفی تو زمستان گیاه ها به خواب میرن و عملا اون محیط سبز و زنده جاشو به یه چیز کسل کننده میده بنابراین عمر چمن های طبیعی واقعا کوتاهه. با خرید چمن مصنوعی برای ویلای شمال میتونی این سرسبزی و نشاط و برای تمام ماه های سال نگهداری و هزینه هایی مثل چمن زنی و آبیاری و به کلی حذف کنی.

2) پایداری: استقامت و مقاومت چمن مصنوعی برا ویلا تحسین برانگیزه، میشه بار ها شست و دوباره سر جاش گذاشت، علاوه بر همه این ها، تراکم چمن مصنوعی خیلی بیشتر از چمن طبیعیه و یکدسته. فک کن دیگه این مشکل و نداری که بجای حیاط ویلات سبزه سبزه و یجاش از چمن خالی شده، یه یکپارچگی و هماهنگیه چشم نوازی تو حیاط ساخته میشه.

3) تنوع: انتخاب چیدمان بر حسب سلیقه هر فرد، یکی دیگه از مزایاس، مثلا میشه تو یه بخش از اتاق بچه چمن طبیعی کاشت؟ یا مثلا فرض کن دوست داری رو جزیره آشپزخانه یه تکه کوچک چمن بذاری و روش یه گلدون نعنا قرار بدی، آیا چمن طبیعی ویلا این امکان و بهت میده؟ قابلیت جابه جایی هم داره و میشه از نشیمن بردش تو اتاق، یا منتقلش کرد به بالکن، در ضمن تنها سبز نیست و با رنگ های دیگه هم ارائه میشه.

ترکیب چمن مصنوعی و سنگ و موزائیک

یکی از محبوب ترین ها ترکیب چمن مصنوعی و سنگه. میشه چمن مصنوعی رو به صورت ترکیبی اجرا کرد، معمولا به جای این که یکدست حیاط ویلا رو سنگفرش کنن سعی میکنن از ترکیب سنگفرش و چمن مصنوعی استفاده کنن، یه راه خوب برای کاهش هزینه و زیباسازی محیط. تصویر زیر، بخش کوچکی از یه ویلا رو نشون میده با نیمکت ها و یه آتشدان قشنگ و حیاطی که از سنگفرش و چمن مصنوعی ساخته شده. ترکیب سنگفرش و چمن مصنوعی رو تو تصویر زیر می بینیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین محل استفاده از سنگ و چمن مصنوعی، ورودی ویلاست. با این کار، یه صحنه چشم نواز خلق کردی که از همون ابتدا حس خوبی به آدم میده. بجز ورودی ویلا، هر مسیری رو میشه با این روش زیباتر کرد، مثل مسیر ورود به آلاچیق یا مسیر استخر. عکس زیر گویای همه چیزه.

چمن مصنوعی تک بافت یا دو بافت؟

تک بافت از یه نظر راحت تره میدونی چی؟ موقع جاروبرقی کشیدن اذیتت نمیکنه و بدون اینکه آشغالا لا به لای چمن ها گیر کرده باشن میتونی راحت تمیزشون کنی ولی تو چمن مصنوعی دو بافت اینطوری نیست و معمولاً آشغالا تو بافت دوم پنهان میشن و تمیز کردن چمن و دشوار میکنن مخصوصاً اگه چمن مصنوعی رو تو قسمتی مثل نشیمن ویلا انداختی که رفت و آمد زیاده یا یه جایی مثل بالکن که محل خوردن همه خوراکی هاست از بیسکویت و نسکافه تا دسر شکلاتی و تارت توت فرنگی و یه عالمه آجیل و پسته.

نصب چمن مصنوعی تو ویلا کار منه؟

بستگی به مکانی داره که قراره چمن مصنوعی شه، اگر بالکن یا تراس تر و تمیزی از نظر شکل داری مثلاً شکل تراس مستطیل یا مربعه بدون خمیدگی، آره میتونید نصب چمن مصنوعی رو خودتون انجام بدید اما اگه شکل ظاهری تراس پیچیده س یا قراره چمن مصنوعی رو جای خاصی از ویلا استفاده کنی که ظاهرش متفاوته بهتره از متخصصین این حوزه کمک بخوای، چون بسته به جنس چمن مصنوعی، برش و چسباندن اون روی محل، ممکنه خیلی راحت یا عذاب آور باشه.

چیزی از چمن مصنوعی رنگی میدونی؟

چمن طبیعی فقط سبزه اما چمن مصنوعی رو میشه رنگ کرد یعنی میتونیم چمن آبی یا صورتی داشته باشیم و این عجیب اما شدنی است. با توجه به این که چمن مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن هست، قابلیت رنگ آمیزی داره، بنابراین متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی و یا خارجی ویلا، میشه از چمن مصنوعی رنگی استفاده کرد. اگر مایلید حتما چمن مصنوعی سبز رنگ استفاده کنید، بهتره بصورت تلفیقی و همراه با نمونه های رنگی دیگر مورد استفاده قرار بدید. عکس زیر نمونه ای کاربردی از بکارگیری چمن مصنوعی رنگی در حیاط ویلاست.

اطلاع از قیمت چمن مصنوعی

قیمت نهایی چمن مصنوعی به چند فاکتور وابسته س:

1) قیمت خود چمن مصنوعی: هزینه ای که صرف خود چمن مصنوعی میشه با توجه به متراژ، جنس، نوع تراکم و ارتفاع متفاوته. با در نظر گرفتن نوع کاربری، میتونید یه نمونه مقرون به صرفه انتخاب کنید.

2) هزینه نصاب: متناسب با نوع اجرای چمن مصنوعی، هزینه نصاب هم متفاوته به عنوان مثال اگه قراره چمن مصنوعی رو ترکیبی استفاده کنید یعنی از ترکیب سنگ و چمن استفاده کنید هزینه نصب سه برابر حالتیه که به صورت یکپارچه از چمن مصنوعی استفاده میشه (با این حال مشخصه که میزان چمن مصنوعی مورد استفاده در حالت اول بسیار کمتر از حالت دومه)

3) قیمت چسب: چسب مورد استفاده در اجرای چمن مصنوعی ممکنه تک جزئی یا دو جزئی باشه که هزینه و کیفیت هر کدام متفاوت است.

نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی

ماندگاری چمن مصنوعی وابسته به تمیز کردن مداومه، این نوع چمن ها رو بهتره مرتب تمیز کنید. در حالت عادی، با کشیدن جاروبرقی، کاملا تمیز میشن اما اگه فقط قسمتی از چمن کثیف شده یا دچار لکه شده، بهتره یه ترکیب از آب و پاک کننده درست کنید سپس با استفاده از حوله های کاغذی، تمیز کردن و استارت بزنید.

صحبت پایانی

تا حالا به خرید چمن مصنوعی برای ویلات فکر کردی؟ وقتی صاحب میشی، احتمالاً اولین چیزی که دائم ذهنت رو درگیر میکنه خرید وسایل دکوراتیو، مخصوصاً اونایی که وجودشون جلوه خاصی به ویلا میده مثل چمن مصنوعی یا استخر. شاید ساعت فلامینگویی هم یه آپشن لوکس به حساب میاد اما نمایی که برا ویلا می سازه در برابر زیبایی چمن و استخر واقعاً ناچیزه. اگه تصمیم به خرید چمن مصنوعی برا ویلا گرفتی با ما در ارتباط باش، کارشناسان اول خونه یه تیم خوب بهت معرفی میکنن.

منبع: اول خونه

ویای همه چیز است.

 

دکمه بازگشت به بالا