فرهنگ و هنر

ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به گیلان از ابتدای تابستان

دانا نیوز/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۴۲ نفر گردشگر از مرز زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند.

ولی جهانی در گفت‌وگو با دانا نیوز با اشاره به جاذبه‌های گردشگری گیلان اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۴۲ نفر گردشگر از مرز زمینی و هوایی وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های تاریخی و گردشگری در ایام تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران  بسیاری است، افزود: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از ۸ میلیون نفر شب گردشگر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به استقبال کم نظیر سرمایه گذاران در بخش گردشگری استان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های متنوع در نقاط مختلف گیلان باعث شناسایی و رونق فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شده است.

جهانی با بیان اینکه در استان ۱۵۶ بومگردی فعال داریم که همواره مورد استقبال گردشگران است، تصریح کرد: علاوه بر این ۳۵۵۴ تاسیسات گردشگری فعال داریم که ۳۸۲ مورد آنها بین راهی هستند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا