اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا نوشیدن قهوه برای افرادی که دچار آسم هستند، مضر است؟

فواید خاص قهوه

قهوه و خستگی و افسردگی

مشاهده شده است که کافئین سرعت پردازش اطلاعات در مغز را تا 10 درصد افزایش می‌دهد.

مصرف منظم یک فنجان قهوه بعد از ناهار، به  برطرف شدن احساس خواب آلودگی و گیجی بعد از غذا کمک می‌کند.

همچنین مشاهده شده است که قهوه زمان عکس‌العمل را کاهش می‌دهد و در نتیجه موجب افزایش سطح هوشیاری، دقت، تمرکز، قدرت و کاهش شدت افسردگی و اضطراب می‌گردد.

قهوه و پایین بودن سطح متابولیسم بدن

خواص قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی: مصرف کافئین باعث افزایش موقت سطح سوخت و ساز بدن و افزایش میزان تجزیه چربی‌ها می‌گردد.

برخی مطالعات نشان دادهاند که با افزایش مصرف قهوه، این اثرات تشدید می‌شوند.

با اینکه قهوه سوختن انرژی را در بدن به میزان کمی افزایش می‌دهد، شایداستفاده از مقادیر مناسب آن بتواند در رژیم‌های لاغری مفید باشد. باید توجه داشت که مصرف قهوه نباید از 6 فنجان در روز تجاوز کند.

– مصرف حداکثر 6 فنجان قهوه در روز به تحریک سیستم ایمنی و همچنین تمرکز ذهنی کمک می‌کند.

قهوه و آسم

خواص قهوه گانودرما برای تیروئید: سال‌هاست که خاصیت قهوه در برطرف شدن حملات آسمی شناخته شده است.

بسیاری از افراد نیز دریافته‌اند که مصرف منظم قهوه به تعدیل حملات آسمی در آنان کمک می‌کند.

این تئوری توسط دو مطالعه تحقیقاتی علمی بزرگ که در کشورهای آمریکا و ایتالیا صورت گرفت، تائید شده است.

محققین در این مطالعات مشاهده کردند که مصرف 3  فنجان قهوه و یا  بیشتر در هر روز باعث کاهش تعداد حمله‌های آسمی می‌شود.

مطالعه بر روی افرادی که به دنبال فعالیت ورزشی دچار حملات آسمی می‌شوند نیز نشان داده است که مصرف 6 فنجان قهوه موجب بهبود عملکرد ریوی آنان می‌شود.

البته تحقیقات در این رابطه برای بدست آوردن نتایج قطعی‌تر همچنان ادامه دارد و یافته‌های موجود توسط تمام پزشکان تایید نشده است.

قهوه و سطح پایین انرژی در بدن

خواص قهوه گانودرما برای پسوریازیس: قهوه علاوه بر کافئین، حاوی ویتامین B3 یا نیاسین است.

این ویتامین برای تولید انرژی در سلول‌ها ضروری است به‌طوری که با افزایش مقدار انرژی دریافتی، نیاز فرد به ویتامین B3 نیز افزایش می‌یابد.

یک فنجان قهوه تهیه شده از پودر دانه قهوه، تامین کننده 1 میلی‌گرم نیاسین است.

مقدار توصیه شده دریافت روزانه این ویتامین برای زنان 13 میلی‌گرم و برای مردان 17 میلی‌گرم است.

یک فنجان قهوه تهیه شده از پودر قهوه حاوی 115 میلی‌گرم کافئین است.

در حالیکه یک فنجان قهوه فوری حاوی 65 میلی‌گرم کافئین است، به عبارتی مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه دم کرده دو برابر یک فنجان قهوه فوری است و یک فنجان قهوه دکافئینه تنها حاوی 3 میلی‌گرم کافئین است.

دکتر لادن گیاهی؛متخصص تغذیه

زندگي آنلاين/ يکي از بيماريهاي التهابي آسم ميباشد که سرفه،خس خس و تنگي نفس ۳ نشانه آن هستند.در ميان مردم ميتوان افرادي با بيماري آسم را ديد که اسپره آسم همراه شان هست و در مواقعي که نشانه ها بروز ميکنند از آن استفاده مينمايند.روش هايي وجود دارند که ميتوان با استفاده از آن ها با بيماري التهابي آسم مبارزه کرد و يکي از اين روش ها مصرف قهوه ميباشد. تحقيقات نشان مي‌دهند قهوه در بهبود حملات آسمي هم موثر است. اين مقاله را بخوانيد تا از خواص قهوه آگاه شويد. از قهوه به‌طور سنتي براي تحريک سطح هوشياري استفاده مي‌شود. در طب چيني از قهوه براي درمان آسم، يرقان و سردرد نيز استفاده مي‌کنند. قهوه خاصيت مليني دارد و غالبا براي درمان يبوست از آن استفاده مي‌شود. قهوه و خستگي و افسردگي مشاهده شده است که کافئين سرعت پردازش اطلاعات در مغز را تا ۱۰ درصد افزايش مي‌دهد. مصرف منظم يک فنجان قهوه بعد از ناهار، به برطرف شدن احساس خواب آلودگي و گيجي بعد از غذا کمک مي‌کند. همچنين مشاهده شده است که قهوه زمان عکس‌العمل را کاهش مي‌دهد و در نتيجه موجب افزايش سطح هوشياري، دقت، تمرکز، قدرت و کاهش شدت افسردگي و اضطراب مي‌گردد. قهوه و پايين بودن سطح متابوليسم بدن مصرف کافئين باعث افزايش موقت سطح سوخت و ساز بدن و افزايش ميزان تجزيه چربي‌ها مي‌گردد. برخي مطالعات نشان دادهاند که با افزايش مصرف قهوه، اين اثرات تشديد مي‌شوند. با اينکه قهوه سوختن انرژي را در بدن به ميزان کمي افزايش مي‌دهد، شايداستفاده از مقادير مناسب آن بتواند در رژيم‌هاي لاغري مفيد باشد. بايد توجه داشت که مصرف قهوه نبايد از ۶ فنجان در روز تجاوز کند. – مصرف حداکثر ۶ فنجان قهوه در روز به تحريک سيستم ايمني و همچنين تمرکز ذهني کمک مي‌کند. قهوه و آسم سال‌هاست که خاصيت قهوه در برطرف شدن حملات آسمي شناخته شده است. بسياري از افراد نيز دريافته‌اند که مصرف منظم قهوه به تعديل حملات آسمي در آنان کمک مي‌کند. اين تئوري توسط دو مطالعه تحقيقاتي علمي بزرگ که در کشورهاي آمريکا و ايتاليا صورت گرفت، تائيد شده است. محققين در اين مطالعات مشاهده کردند که مصرف ۳ فنجان قهوه و يا بيشتر در هر روز باعث کاهش تعداد حمله‌هاي آسمي مي‌شود. مطالعه بر روي افرادي که به دنبال فعاليت ورزشي دچار حملات آسمي مي‌شوند نيز نشان داده است که مصرف ۶ فنجان قهوه موجب بهبود عملکرد ريوي آنان مي‌شود. البته تحقيقات در اين رابطه براي بدست آوردن نتايج قطعي‌تر همچنان ادامه دارد و يافته‌هاي موجود توسط تمام پزشکان تاييد نشده است. قهوه و سطح پايين انرژي در بدن قهوه علاوه بر کافئين، حاوي ويتامين B۳ يا نياسين است. اين ويتامين براي توليد انرژي در سلول‌ها ضروري است به‌طوري که با افزايش مقدار انرژي دريافتي، نياز فرد به ويتامين B۳ نيز افزايش مي‌يابد. يک فنجان قهوه تهيه شده از پودر دانه قهوه، تامين کننده ۱ ميلي‌گرم نياسين است. مقدار توصيه شده دريافت روزانه اين ويتامين براي زنان ۱۳ ميلي‌گرم و براي مردان ۱۷ ميلي‌گرم است. يک فنجان قهوه تهيه شده از پودر قهوه حاوي ۱۱۵ ميلي‌گرم کافئين است. در حاليکه يک فنجان قهوه فوري حاوي ۶۵ ميلي‌گرم کافئين است، به عبارتي مقدار کافئين موجود در يک فنجان قهوه دم کرده دو برابر يک فنجان قهوه فوري است و يک فنجان قهوه دکافئينه تنها حاوي ۳ ميلي‌گرم کافئين است

دکمه بازگشت به بالا