اقتصادی

ایران خودرویی‌ها به روز شدند!

با اصلاحات اعمال شده بر روی قیمت‌های ایران خودرو، نرخ جدید محصولات این شرکت اعلام شد.

به گزارش دانا نیوز، پس از صحبت‌هایی که در هفته‌های گذشته درباره اصلاح قیمت بزرگ‌ترین خودروساز ایرانی در گرفته بود، سرانجام قیمت‌های جدید اعلام شدند.

به روز شده روز: ایران خودرو

طبق مصوبه ۱۶خرداد ماه، شورای رقابت با در نظر گرفتن افزودن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت ۲۸ محصول ایران‌خودرو را نسبت به قیمت‌های مصوب فروردین ماه تغییر داد و مقرر شد از ابتدای تیر ماه قیمت‌های جدید مبنا قرار گیرد؛ به دنبال این موضوع ایران‌خودرو لیست جدید قیمت محصولات را پس از اصلاح منتشر کرده که بر اساس آن قیمت دناپلاس نیز اصلاح شده است.

همچنین ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی (دارندگان کارت بازرگانی که چه کارت بازرگانی آنها منقضی، تعلیق یا ابطال می شود) مجاز شد.

در خبری دیگر، بانک مرکزی در راستای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران، اصلاحاتی را در نظام کارمزد تراکنش‌ خرید این شبکه اعمال و شیوه‌نامه جدید را ابلاغ کرده است. بر این اساس از فردا (چهارم تیرماه ۱۴۰۲) به شکل گام به گام و برای پذیرندگان منتخب فاز اول اجرایی خواهد شد.

قرمز روز: بورس روسیه

بر اساس داده های بورس مسکو، بازار سهام روسیه معاملات روز جمعه را منفی به پایان رساند؛ شاخص موکس روسیه با ۰.۷۴ درصد کاهش به ۲۷۹۵.۰۶ واحد رسید و شاخص آر تی اس با ۱.۵۳ درصد کاهش به ۱۰۳۹.۹۹ واحد رسید.

لیر ترکیه نیز در روز گذشته تا ۳.۳ درصد تضعیف شد و به پایین‌ترین حد خود رسید. سقوط لیر یک روز پس از آن که افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی نتوانست بازارها را تضمین کند و رئیس‌جمهور، طیب اردوغان سیاست‌های غیرمتعارف دیرینه خود را کنار گذاشته، رخ داده است.

دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) اعلام کرد که بدهی خالص بخش عمومی بریتانیا در ماه مه به بالاترین سطح خود در بیش از ۶ دهه گذشته رسید و اکنون از تولید اقتصادی سالانه این کشور فراتر رفته است. انتشار این مورد درحالی است که استقراض دولت از انتظارات پیشی گرفته است.

کاهشی روز: بورس ایران

شاخص کل بورس امروز با ۱۱ هزار و ۲۸۱ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۶۲ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۳۱۷۱ واحد کاهش در رقم ۷۴۲ هزار و ۹۶۳ واحد ایستاد.

مدیرعامل فرابورس نیز از موافقت با پذیره‌نویسی صندوق‌های جدید املاک و مستغلات خبر داد.

همچنین بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه در خرداد ماه امسال روند کاهشی داشته است.

نقره داغ روز: پرمصرف‌های تهرانی

همزمان با قطع برق ۳۲ مشترک اداری شهر تهران به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیات دولت، نام پنج مشترک اداری پرمصرف پایتخت توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام شد.

همچنین وزیر نیرو گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش خوش مصرفی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این عدد افزایش یابد.

در هفته اول اجرای طرح مدیریت مصرف برق صنایع، برق تامین شده برای مشترکان صنعتی ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا