اجتماعی

سامانه احراز هویت دیجیتال، قابلیت مطمئن از اطلاعات هویتی ایجاد کرده است

وزیر کشور گفت: سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان قابلیت قابل اطمینان از اطلاعات هویتی مردم ایجاد کرده است.

به گزارش دانا نیوز، احمد وحیدی در مراسم بهره برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه هوشمند نوزاد و طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه با تاکید بر اینکه یکی از پایه های انتخابات سازمان ثبت احوال کشور است گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان یک سازمان کلیدی و اساسی نقش مهمی در احراز هویت افراد ایفا می کند.

وحیدی با اشاره به اینکه خدمت به مردم توفیقی است که نصیب ما شده است افزود: نیازمندی هایی در کشور وجود دارد که باید نسبت به برطرف نمودن آنها اقدام کرد و در همین راستا باید تولید داده ها در خدمت پیشرفت کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: با پیشرفت فناوری و پیچیدگی در سیستم ها، فرار از احراز هویت های واقعی را می تواند به دنبال داشته باشد و گاهاً باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و به همین دلیل نقش احراز هویت محسوس تر خواهد شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه احراز هویت یک نقطه کلیدی است افزود: هویت حقیقی و تعیین فرد مورد نظر بصورت های مختلفی قابل تایید است و تطبیق افراد بر اساس تصویر، فناوری خاص خود را دارد اما نباید به همین اکتفا نموده و باید بر روی مصادیق دیگیری نظیر صدا و آواشناسی نیز فعالیت نماییم.باید هرمشخصه ای که براساس آن بتوانیم احراز هویت نمائیم را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تامین نیازمندیهای دستگاه ها امر مهمی است افزود: داده ها و اطلاعات به عنوان یکی از بزرگترین ثروت ها قلمداد می شود و مردم باید بدانند از این اطلاعات حفاظت می شود.

وزیر کشور همچنین در ادامه با اشاره به صدور هوشمند شناسنامه نوزاد گفت: در صدور شناسنامه نوزاد کار ارزشمندی صورت گرفته است و به لحاظ اتقان که بلافاصله ولادت به ثبت می رسد و افراد به راحتی می توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی درخصوص متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در مراکز استان ها نیز این امر را موجب افزایش بهره وری دانست و افزود: امیدوارم که سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی پیشرو به سوی دستیابی به فناوری های مورد نیاز حرکت نماید.

وی در ادامه با تاکید بر صدور ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی گفت: باید از ظرفیت ها استفاده شود و با تلاش مضاعف نسبت به تعویض آنها اقدم نمود.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا