ورزشی

ورزش پهلوانی نماد ایرانیان/ همدان قطب ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای

به گزارش آژانس متولد و خبر. استانها – تاریخ ورزش باستانی دارما هژمن ، در منطقه هیمالیا ، از تاریخ و تمدن کهن خود به عنوان یکی از قدیمی ترین ورزش های کشور خبر می دهد.

این نخستین ورزش ایران در بیش از 300 سال در همرشتین است و قهرمان “فیلیا هومنی” یکی از مشهورترین مبارزان دیار هگمتانه در کشور بود.

بیش از 20 جنبش زن در استان همدان حرکت می کنند

علاوه بر پهلوان همانی پاناوان ، حضور سایر پهلانی های بزرگ همچون احمد کوش کاش و علی میظم همرمانی ، ورزش پهلوانی و زورکانا و همایان هامانیان باستان همیشه در ایران مورد بحث بوده است.

e8b56932-e117-4829-ba02-70cee44343fc علی میزا هامانی مشهورترین و شجاع ترین مردی نبود که در دوره کارانجا اولین پیروزی نظامی ملت را بدست آورد.

در دوره مدرن ، احمد بتاحی ، عبدالله کاظمی روشن ، محمد مسیکی و بنیامین قرآن و همچنین قهرمانان موسی جهشی مشهورترین قهرمانان در ورزش و مبارزات باستانی هستند.

علاوه بر صدر زورخانه ، باستانی زورنهوه در هماری ، 20 محله دیگر زورکنهرا در محله پل-یعقله به یک مکان تجمع برای افراد علاقه مند به ورزش و فرهنگ باستانی تبدیل شده است.

وی در مسابقات قهرمانی همانی 28 مدال سبک کسب کرد

جیرمازا كوكور كه ​​در بیانیه ای با همدان صحبت كرد ، گفت: این مبارزه و هیئت كوههههههههههه در استانهای هماتان فعال است و بیش از 500 ورزشكار سازمان یافته تحت نظارت هارمنان و هیئت ورزش زورخانه ای تحت نظارت قرار می گیرند.

447411

هیئت ورزشی باستانی منطقه هامبور در سال 1997 ، هیئت باستان شناسی همپتون یکی از برترین هیئت های ورزشی منطقه بود و با استناد به بررسی های این بخش ، 28 مدال ملی از جمله هفت مدال طلا ، 9 مدال نقره و 12 مدال برنز را از آن خود کرد. همه ورزش و جوانان جزو 10 نماینده برتر منطقه هستند.

به گفته هامانتان پهلوانی و هیئت زورخانه های زورخانه ای ، زورخانه ها یکی از اهداف اصلی هامان پهلوانی و هیئت ورزش برای ارتقاء ورزش واقعی ، سنتی ، معنوی و اسرار آمیز برای جوانان ، جوانان و خانواده ها است.

وی افزود: این هدف بدون حمایت رسانه ها و مبارزه و آسیب پذیری رسانه ها و فعالیت های زورخانه ای در جامعه قابل دستیابی نیست. امیرالمؤمنین علی (ع) وابسته به زورخانه ای است و کلیه ورزش ها و زوایای این ورزش تابع اعتقادات دینی و ملی ما است.

اهمیت تقویت اخلاق و رفتار قهرمانان در ورزش های مختلف

كاكسیر می گوید رفتار قهرمانانه شبیه به جوانمردی ، بخشش و بهره مندی از هرگونه روحیه اخلاقی و انسانی است.زل زوریخنه روحیه شجاعت را بین شهروندان فعلی و ساری ایجاد می كند و موجب تقویت نیكی ، مهربانی و فروتنی می شود. کمک به ناهنجاری های موجود در جامعه.

3223638

وی افزود: “ورزشکاران ایرانی اسلامی در ورزش ، دانش ، اخلاص و افتخار در ورزش های ورزشی برتری دارند اما صبح ها اخلاق در برخی از ورزش ها رنگ از دست داده است.”

به گفته همتان پهلوانی و رئیس هیئت مدیره ورزش زورخانهان ، “ویژگی های ورزشکاران قهرمانی برای رهبری و رهبری الگوهای اخلاق ، وفادار ، متعهد ، مشتاق ، مشتاق و شجاع مبتنی بر حضرت علی (ع) است. در تقویم ملی ثبت شده است و 17 شاهنامه در این مقاله ، یعنی فرهنگ کشتی و ورزش زورخانه قرار دارد.

وی گفت: فرهنگ کشتی در ورزش در اطراف شماست و در نتیجه یک فرهنگ مردم به حساب می آید و اخلاقی است که باید رعایت شود زیرا در بین ورزش ها قرار دارد.

س حسین بشیه

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا