بین الملل

یک روانپزشک: بایدن برای سخنرانی سالانه دارو مصرف کرده بود

به گزارش دانا نیوز، بایدن، ۸۱ ساله، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی سالانه خود به رغم میکروفن مقابلش گاه همانند یک حراج‌گزار، با صدای بلند فریاد می‌زد.

دکتر کارول لیبرمن، روانپزشک قانونی مستقر در بورلی هیلز کالیفرنیا، می‌گوید: سرعت و حجم گفتار می‌تواند نشانه استفاده از آدرال یا آمفتامین باشد. جو بایدن معمولا کند و تلو تلو خوران است، در مقایسه با وضعیت او در زمان سخنرانی آتشین و عصبانی – اینها نشانه‌ افرادی است که آدرال یا هر نوع آمفتامین مصرف می‌کنند.

به نوشته واشنگتن‌تایمز، کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد. دکتر لیبرمن، که شخصاً رئیس جمهور را معاینه نکرده است، می‌گوید: نشانه‌های استفاده بالقوه دارویی فراتر از نحوه صحبت بایدن در طول سخنرانی تقریباً ۹۰ دقیقه‌ای، از رفتار او نیز مشهود است؛ برای مثال، بایدن معمولاً هنگام سخنرانی دستان خود را روی تریبون قرار می‌دهد. اما در طول سخنرانی سالانه، او مرتباً دست‌هایش را به سرعت حرکت می‌داد.

به گزارش دانا نیوز، در مقاطع مختلف، به نظر می‌رسید که بایدن برخی از سخنان را با لحنی توهین‌آمیز ادا می‌کند، این برای رئیس‌جمهور، که گاهی اوقات هیجان‌زده می‌شود، چیز جدیدی نیست، اما دکتر لیبرمن می‌گوید سرعت صحبت کردن نشان می‌دهد که « داروهای فارماکولوژی به او کمک کرده است.»

عملکرد غیرعادی و پر انرژی بایدن سوالاتی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد. آری فلیشر، سخنگوی سابق کاخ سفید، در ایکس نوشت: همه به یاد خواهند آورد که او چقدر هیجان‌انگیز و چقدر سریع صحبت کرد. فرانک لونتز، مشاور سیاسی جمهوری‌خواه، در رسانه‌های اجتماعی نوشت که سخنرانی بایدن «بلندترین سخنرانی سالانه بود که به یاد دارم.»

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آدرال، که برای درمان اختلال کمبود توجه و بیش فعالی استفاده می‌شود، می‌تواند برای درمان بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل نیز استفاده شود. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ که در مجله مغز و اعصاب و روانپزشکی منتشر شد، نشان داد داروهایی که اختلال کمبود توجه و بیش فعالی را درمان می‌کنند، مانند آدرال، به طور کلی می‌توانند عملکرد شناختی را در بیماران آلزایمری بهبود بخشند.

دکتر لیبرمن در مورد آدرال گفت: اگر آن را به کسی بدهید که تمرکز ندارد و قبل از رویداد بزرگی مانند سخنرانی سالانه به آنها بدهید، تمرکز آنها را بهبود می‌بخشد. اما به جای تقویت مغز، علائم را درمان می‌کند و اعتیادآور است، بنابراین خطرناک است.

بدون در نظر گرفتن این موضوع، دکتر لیبرمن گفت که طی سخنرانی سالانه متوجه نشانه‌هایی از آنچه به عقیده او کاهش شناختی در رئیس‌جمهور است، شده است.

او هم‌چنین گفت که عصبانیت و فریاد زدن هنگام سخنرانی می‌تواند نشانه زوال عقل باشد، زیرا برخی از بیماران ممکن است قبل از رویدادهای مهم واکنش پرخاشگرانه نشان دهند. او فقط با صدای بلند صحبت نمی‌کرد. او در اتاقی فریاد می‌زد که همه صدایش را می‌شنیدند و میکروفون هم داشت.

این اولین بار نیست که کسی می‌گوید بایدن مجبور به مصرف دارو شده است. در سال ۲۰۲۰، ترامپ، بایدن را به استفاده از مواد مخدر برای افزایش عملکرد خود در جریان مناظره‌های اولیه دموکرات‌ها متهم کرد. ترامپ تا آنجا پیش رفت که از بایدن خواست قبل از اولین مناظره آنها آزمایش مواد مخدر بدهد و اضافه کرد که او خودش آزمایش خواهد داد. ترامپ در آن زمان گفت: «من فکر می‌کنم احتمالاً – احتمالاً – مواد مخدر دخیل است.»

پرسش‌هایی درباره توانایی‌های شناختی بایدن، انتخاب مجدد او را تحت تأثیر قرار داده است.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا