بین الملل

نتانیاهو درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

روز شنبه، بنیامین نتانیاهو، ایده برگزاری انتخابات زودهنگام همزمان با تجمع هزاران صهیونیست در تل‌آویو و قدس اشغالی در تظاهرات ضد دولتی را رد کرد.

به گزارش دانا نیوز، این اظهارات در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه کاهش یافته‌است.

این در حالی است که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که هزاران صهیونیست در شهرهای تل‌آویو و قدس اشغالی برای آزادی اسیران صهیونیستی نزد حماس و همچنین برای تسریع در برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرع وقت تظاهرات کردند.

تظاهرات پس از آنکه اراضی اشغالی را در بیشتر سال ۲۰۲۳ تکان داد، در طول جنگ تا حد زیادی آرام شده بود، اما تظاهرکنندگان عصر شنبه دوباره به خیابان‌های تل‌آویو و قدس اشغالی رفتند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

رژیم صهیونیستی پیش از سال ۲۰۲۶ شاهد برگزاری انتخابات نخواهد بود.

یک معترض در تظاهرات شب گذشته گفت: «می‌خواهم به دولت بگویم، شما وقت خود را داشتید و هر چیزی را که می‌توانستید نابود کردید. اکنون زمان آن است که مردم همه این چیزها را اصلاح کنند، همه کارهای بدی که انجام دادید.»

نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی در مورد درخواست‌های حزب حاکم لیکود مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام بلافاصله پس از پایان جنگ غزه گفت: «آخرین چیزی که اکنون به آن نیاز داریم، انتخابات و پرداختن به انتخابات است، زیرا آن بلافاصله ما را از هم جدا خواهد کرد. ما اکنون به وحدت نیاز داریم.»

سال گذشته، برنامه‌های دولت نتانیاهو برای اصلاح قوه قضائیه، آن را به بحرانی بی‌سابقه سوق داد و تهدیدات سربازان ذخیره را که ستون فقرات ارتش را بر اساس سربازگیری اجباری تشکیل می‌دهند، برانگیخت. آنها تهدید کردند اگر این طرح پیش برود آنها از خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

این در شرایطی است که نتانیاهو با فشار شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز مواجه است، چراکه به تنهایی و بدون مشورت با شورا در مورد نبرد غزه به تصمیم‌گیری‌هایش در مورد جنگ ادامه می‌دهد.

در پنجم ماه جاری میلادی، رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تلاش‌هایی برای سرنگونی نتانیاهو توسط حزب «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس، وزیر شورای جنگ صورت گرفت.

رادیو در آن زمان گزارش داد که تلاش‌هایی پشت پرده توسط گانتس برای متقاعد کردن وزرا و اعضای حزب لیکود که نتانیاهو رهبری آن را بر عهده دارد، برای برداشتن گام‌هایی وجود داشت که منجر به جایگزینی نتانیاهو در دوره کنست فعلی می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا