اقتصادی

اقتصاد منطقه یورو به چراغ قرمز رسید

بر اساس نظرسنجی، اقتصاد منطقه یورو در رکود است و رکود در فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه دسامبر به طرز شگفت‌آوری عمیق‌تر شد.

به گزارش دانا نیوز، داده‌های رسمی نشان دادند که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه گذشته، ۰.۱ درصد کاهش یافت و شاخص مدیران خرید دسامبر نشان می‌دهد که فعالیت در هر ماه از این سه ماهه کاهش یافته است. این دو فصل متوالی انقباض اقتصادی را نشان می‌دهد که با تعریف فنی رکود مطابقت دارد. بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی رشد خود را برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهش داد.

شاخص مدیران خرید ترکیبی در این ماه از ۴۷.۶ نوامبر به ۴۷ سقوط کرد که انتظارات در نظرسنجی رویترز را برای صعود به ۴۸ مخدوش کرد و هفتمین ماه خود را زیر سطح ۵۰ نشان داد که رشد را از انقباض جدا می‌کند. اندرو کنینگهام در کپیتال اکونومیکس گفت: کاهش شاخص مدیران خرید ترکیبی منطقه یورو در ماه دسامبر شواهد بیشتری را نشان می دهد که اقتصاد در رکود است.

در آلمان رکود بدتر شد و به رکود در بزرگترین اقتصاد اروپا در پایان سال اشاره کرد. در همین حال، فعالیت در فرانسه سریعتر از حد انتظار کاهش یافت زیرا تقاضا برای کالاها و خدمات در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با مشکلات بیشتری مواجه است.

طبق گزارش رویترز، بوندس‌بانک، اعلام کرد، اقتصاد آلمان در سال جاری اندکی کوچک می‌شود و به سختی رشد می‌کند زیرا تقاضا از خارج ضعیف است. با این حال، شرکت‌های بخش خدمات عظیم بریتانیا شاهد افزایش دیگری در رشد در این ماه بودند که نشان می‌دهد اقتصاد به اندازه کافی حرکت دارد تا حداقل در حال حاضر از رکود جلوگیری کند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا