ورزشی

تعلل بانک ها برای صفر رساندن صف وام ازدواج

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانا نیوز، بی شک دو جوان برای آغاز زندگی مشترک خود نیاز به حمایت دارند که امروزه در مبلغ وام ازدواج در اختیار آنان قرار می گیرد.

در گذشته و قبل از ایجاد تسهیلات بانکی، کمک هزینه های ازدواج از طرف بزرگان فامیل و خیرین در اختیار جوانان قرار می گرفته است. امروزه وام ازدواج یکی از حمایت ها و تسهیلات دولتی برای تسهیل ازدواج می باشد که از محل سپرده بانک ها و در قالب تسهیلات پرداخت می شود.

در واقع وام ازدواج کمک هزینه ای برای تامین مایحتاج ضروری و اولیه زوجین برای شروع یک زندگی مشترک ساده است. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، بانک ها موظفند از محل سپرده بانکی و جاری قرض الحسنه سیستم بانکی، وام ازدواج پرداخت نمایند. بنابراین می توانید از بانک های مختلفی این وام را دریافت نماید و تمامی بانک های معرفی شده از طریق بانک مرکزی مجاز به پرداخت این وام می باشند.

قرار بود که بر اساس دستور صریح ریاست جمهوری تا پایان تابستان صف وام ازدواج به پایان برسد اما شنیده ها حاکی از آن است که با گذشت 11 روز از پایان تابستان به گفته مسئولان بانک مرکزی هنوز حدود 300 هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند، در واقع مسئولان  بانک مرکزی معتقدند که صفر شدن این صف تا قبل از پایان سال شدنی نیست.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال 385 هزار نفر تسهیلات ازدواج به مبلغ 78 هزار میلیارد تومان دریافت کنند که تا صفر شدن این صف مقدار زیادی زمان لازم است.

انتهای پیام/

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا