اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

تعرفه حمل‌ونقل میلگرد بر چه اساسی است؟

نکاتی مهم هنگام بارگیری میلگرد

به طور کلی هنگام حمل و نقل میلگرد باید به 4 نکته اساسی توجه کرد:

  • مسافت: پیش از آن که اقدام به بارگیری میلگردهای خود کنید، ابتدا مسافت مورد نظر تا مقصد را برآورد نمایید چرا که در صورت ارسال میلگرد به نقاط دوردست نیاز به انتخاب ماشین های باربری بزرگ و مقاوم است. چون در طول مسیر امکان بارش باران و وزش باد وجود دارد که این مسئله می تواند مشکلاتی را برای محموله به همراه آورد.
  •  حجم: پس از تعیین و بررسی مسافت نوبت به محاسبه وزن میلگردها می رسد. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به کمک آن مقدار کل میلگردها را محاسبه کنید. در صورتی که حجم میلگردها زیاد باشد باید از ماشین های باربری بزرگ استفاده کرد. زمانی که حجم بار زیاد است امکان وقوع حوادث نیز به موازات آن افزایش می باید.
  • نوع وسیله باربری: حال نوبت آن می رسد تا با برآوردهای فوق، ماشین باربری مناسب را انتخاب کنید. معمولا ماشین های باربری از نظر توان حمل بار در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می گیرند که عبارتند از:
    – پیکان وانت: ظرفیت 700 کیلو – حداکثر بار قابل حمل 12 تن
    – نیسان: ظرفیت 2 تن – حداکثر بار قابل حمل 3 تن
    – خاور: ظرفیت 4 تن – حداکثر بار قابل حمل 5 تن
    – کامیون: ظرفیت 4.5 تن – حداکثر بار قابل حمل 5.5 تن
    – 10 چرخ: ظرفیت 15 تن – حداکثر بار قابل حمل 15 تن
    – تریلی 18 چرخ: ظرفیت 22 تن – حداکثر بار قابل حمل 24 تن
  • قیمت یا تعرفه حمل بار: مرحله آخر که پیش از بارگیری میلگرد باید به آن توجه کرد، تعرفه است. به طور کلی تعرفه حمل و نقل میلگرد رابطه مستقیمی با وزن و مسافت دارد. به طوری که هر چه وزن میلگرد بیشتر باشد به تبع، هزینه حمل آن نیز بیشتر می شود. البته برخی از باربری ها تنها به بعد مسافت نگاه می کنند و حتی اگر وزن بار شما کم هم باشد تعرفه ثابت خود را لحاظ می کنند.

انتخاب شرکت باربری مناسب برای بارگیری میلگرد

قیمت میلگرد آناهیتا: بعد از آن که فاکتورهای بالا را در اولویت کار خود قرار دادید نوبت به انتخاب شرکت حمل و نقل می رسد. برای انتخاب شرکت باربری مناسب توجه به فاکتورهای زیر حائز اهمیت است:

  • شرکت مربوطه باید از نوع محصول مورد نظر (میلگرد ساده، آجدار و …)، آگاهی و شناخت کافی داشته باشد.
  • رعایت نکات ایمنی توسط شرکت حمل و نقل
  • ماشین های باری خود را متناسب با تناژ و وزن کالا تعیین نمایند.
  • بیمه کردن کالا تا مدت زمان تحویل
  • بارگیری اصولی بارها و قرار دادن آن ها طبق استانداردهای تعریف شده توسط سازمان حمل و نقل کشور
  • دریافت هزینه معقول و متناسب با عرف

محاسبه  کرایه حمل بار آنلاین

قیمت لوله گازی: برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار آنلاین (محاسبه آنلاین هزینه باربری) و محاسبه آنلاین کرایه حمل می‌توانید از سایت های باربری و خدماتی مختلف استفاده کنید. به طور کلی می‌توانید هزینه باربری و اسباب کشی را از یا مثل اوبار، نوبار، بارکو، خدمت از ما، سنجاق یا آچاره و استادکار، ترابرنت یا جاده دریافت کنید. لیست کامل اپلیکیشن های باربری بین شهری بالغ بر  تهیه شده است که می‌توانید برای محاسبه آنلاین کرایه باربری بین شهری و  استعلام آنلاین قیمت حمل بار استفاده کنید. در ادامه ۵ اپلیکیشن و سایت از این دست برای نمونه توضیح شده است.

محاسبه قیمت باربری

۱- سایت ظریف بار

قیمت تیرآهن: بهترین راه برای محاسبه هزینه اسباب کشی در تهران استفاده از ظریف بار آنلاین است. برای محاسبه آنلاین هزینه اسباب کشی درون شهری در تهران می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن ظریف بار استفاده کنید. برای اینکار ابتدا وارد شده و ثبت نام کنید. سپس مبدا و مقصد و تاریخ اسباب کشی به همراه مشخصات اثاثیه منزل را وارد کنید. در پایان قیمت اسباب کشی به شما نشان داده می‌شود. نحوه کامل استفاده از ظریف بار آنلاین در توضیح داده شده است. برای نمونه قیمت یک اسباب کشی از میدان انقلاب تا میدان امام حسین برای سال ۱۴۰۱ در تصویر زیر نشان داده شده است.

محاسبه قیمت ظریف بار

۲- سایت بارسان

امروزه که هم قیمت باربری افزایش یافته، توان مالی و وسایل مردم هم کمتر شده استقبال از خودروی های کوچکتر باری مثل وانت و نیسان زیاد شده است. سریعترین روش استعلام قیمت وانت بار در تهران استفاده از سایت وانت بار بارسان هست. برای اینکار کافی است وارد شوید و مبداً و مقصد را وارد کنید. (دقت کنید باید حرف به حرف و آهسته وارد کنید و نام مبداً و مقصد را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.) نوع وانت، پیکان، مزدا یا نیسان  را انتخاب کنید. ارزش بار مهم نیست چه وارد کنید. مقدار پیش فرض باشد. تغییر این عدد مقدار بیمه را تغییر می‌دهد. البته این روش فقط برای محدوده استان تهران و البرز جواب می‌دهد و برای باید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

محاسبه آنلاین کرایه وانت بار و نیسان بار (بارسان)

۳- سایت ترابرنت

استعلام کرایه حمل انواع ماشین سنگین مثل خاور، کامیون و تریلی در امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر را مشاهده کنید.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار و استعلام آنلاین قیمت توسط ترابرنت

۴- سایت باروان

برای استعلام نرخ حمل جاده ای برای انواع ماشین باربری بزرگتر از نیسان مثل خاور و تریلی می‌توانید از استفاده کنید. نرخ کرایه حمل در باروان براساس نرخ مصوب دولتی تن بر کیلومتر است.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار و استعلام آنلاین قیمت توسط باروان

۵- سایت اوبار

برای استعلام قیمت اوبار ابتدا وارد سایت اتوبار، شوید و سپس مبدا و مقصد و شماره فرضی ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ را وارد کنید. قیمت باربری محاسبه شده و به شما نشان داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر را مشاهده کنید. فقط توجه داشته باشید مقادیر این سایت ممکن است به روز نباشد.

استعلام قیمت اوبار

۵- سایت جاده

برای دریافت قیمت باربری و استعلام نرخ حمل بار جاده ای می‌توانید از استفاده کنید. برای این کار وارد صفحه شوید و نام ماشین و مبدا و مقصد شهر را وارد کنید. مثلاً ما قصد داریم کرایه خاور از تهران به مشهد را بدانیم اطلاعات زیر را وارد می‌کنیم. سپس باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا کرایه به شماره شما ارسال شود. فقط دقت کنید وارد کردن شماره تلفن کار مناسبی نیست و به همین خاطر توصیه می‌کنیم از این روش استعلام استفاده نکنید

استعلام کرایه بار جاده

محاسبه نرخ کرایه حمل بار

نرخ کرایه حمل بار برای انواع ماشین برای سال ۱۴۰۱ عبارت است از:

جدول محاسبه نرخ کرایه حمل بار

موارد نرخ حمل بار هزینه به تومان
هزینه ماشین در جدول پایین ⬇ آمده
هزینه کارگر بارگیری و تخلیه ۱۷۰ هزارتومان
هزینه کارگر بسته بندی ۲۲۰ هزارتومان
هزینه بارنامه رایگان
هزینه بیمه (برای ۱ میلیون ارزش بار) ۱۰۰۰ تومان
۹۱۰ هزارتومان

استعلام کرایه حمل بار بر اساس نوع خودرو

کامیون های حمل بار ظرفیت جابه جایی بار از 2 تن تا 24 تن را دارند. این تنوع کمک شایانی به امر باربری کرده زیرا هر نوع باری را می توان به راحتی ارسال کرد. نواع کامیون عبارتند از: خاور، تک و جفت، تریلی، مسقف و روباز. خودروی خاور برای حمل بار داخل شهر و خارج شهر بسیار کاربرد دارد و به دلیل مناسب بودن برای حمل و انتقال اسباب منزل، خصوصا خاور مسقف، بسیار مورد اتوبار و باربری ها می باشد
۱- استعلام کرایه حمل کامیون تک: خودروی تک که توانایی حمل بار تا وزن 10 تن را دارد، قادر است هر نوع باری را از مبدا تا مقصد انتقال دهد. ماشین باربری جفت نیز ظرفیت انتقال بار تا 15 تن را دارد.

۲- استعلام تریلی: انواع تریلی ها برای حمل بارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. تریلی کفی می تواند بار و کالاهایی که شکل و اندازه استانداردی ندارند را جابه جا کند. مثلا تریلی بغلدار متناسب برای ارسال بار های دسته بندی شده می باشد. برای حمل بار مهم و حساس ترانزیت چادری گزینه مناسبی است

۳- استعلام کرایه خاور مسقف: خودروی مسقف دارای سقف است و بار های مهم را با این خودرو می توان ارسال کرد. اما روباز فاقد سقف بوده و برای حمل هر باری به کار گرفته می شود. برای استعلام هزینه باربری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جدول هزینه ماشین حمل بار

نحوه استعلام قیمت باربری

لطفا قبل از استعلام قیمت از شرکتهای باربری نکات زیر را مد نظر قرار دهید

۱-برای استعلام قیمت از شرکتهای باربری، یک یا دو روز قبل از بارگیری اقدام کنید. به دلایل مختلف اعم از ترافیک جاده ، وضعیت آب و هوایی و تعطیلات نرخ کرایه باربری در روزهای مختلف سال به خصوص برای ماشین های سنگین متفاوت است. بسیاری از مشتریان یک هفته قبل از اسباب کشی استعلام قیمت می گیرند و در روز اسباب کشی ناگهان با قیمت دیگری مواجه می شوند. بنابراین سعی کنید در همان روز و یا یک روز قبل از بارگیری نسبت به استعلام قیمت اقدام کنید.

۲- قیمت اعلام شده به شما فقط مربوط به کرایه ماشین است و هزینه بارگیری برای وسایل سنگین و خاص مثل یخچال ساید و پیانو و … و دستمزد کارگر جداگانه محاسبه می شود.

۳- در صورتی که اسباب کشی دارید برای برآورد دستمزد کارگر، جزییات مربوط به اثاثیه منزل خود را با کارشناسان درمیان بگذارید. این نکته در اسباب کشی بسیار مهم است. زیرا در مواردی که حجم بار زیاد و تعداد طبقات بالا باشد دستمزد کارگر مبلغ زیادی خواهد شد.  این مبلغ مستقیما به کارگر پرداخت می شود و شرکت باربری در این مورد هیچ سودی دریافت نمی کندبه طور مثال در یک اسباب کشی از طبقه اول به طبقه سوم برای جابه جایی اثاثیه منزل بدون یخچال ساید بای ساید، گاوصندوق، کتابخانه و بوفه خیلی بزرگ، پیانو و هر وسیله ای که وزن و حجم آن بالا باشد دستمزد هر کارگر ۱۷۰ هزار تومان است. هزینه حمل وسایل ذکر شده نیز جداگانه حساب می شود

۴- هر گونه توقف، بارگیری مجدد حین مسیر و محدودیت های ترافیکی باعث افزایش کرایه ماشین خواهد شد. در صورتی که راننده در حین مسیر مجبور به بارگیری مجدد شود و یا به هر دلیلی توقف داشته باشد بسته به زمانی که معطل می شود کرایه آن افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است این موارد را از قبل با شرکت باربری هماهنگ کنید تا در پایان کار با مبلغ بالایی از سمت راننده مواجه نشوید. این چهار عامل در کنار یکدیگر باعث می شود استعلام قیمت اولیه ای که از شرکت باربری گرفته اید با هزینه ای که در پایان کار می پردازید اختلاف داشته باشد. با رعایت این نکات می توانید در هنگام استعلام قیمت از شرکتهای باربری برآورد دقیق تری از نرخ کرایه باربری و دستمزد کارگر داشته باشید

دکمه بازگشت به بالا