برترین های کسب و کارعمومی

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و آپشنال دنا، نخستین بار در سال 1395 معرفی و به بازار عرضه شد. نسخه توربو دنده‌ای این خودرو هم از سال 1397 به بازار آمد که علاوه بر پیشرانه توربو، با تفاوت‌های ظاهری و داخلی مثل استفاده از رینگ 16 اینچی 5 پیچ، لیور دنده جدید، موکت کف با نشان Turbo و فرمان چرمی با دوخت قرمز از برادر تنفس طبیعی خود متمایز می‌شد. بالأخره در سال 1399 هم نوبت به عرضه دنا پلاس توربو اتوماتیک رسید تا خانواده این سدان ملی ایران خودرو کامل‌تر از همیشه شود. دنا پلاس اتوماتیک به‌جز نشان 6AT روی گلگیر جلو سمت راننده، هیچ تفاوت ظاهری با نسخه توربو دنده‌ای ندارد.

بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس که فیس‌لیفت سمند است در سال 96 وارد بازار خرید و فروش خودرو شد و سال 1399 شاهد تغییراتی در مشخصات فیزیکی این خودرو بودیم. به نحوی که با افزوده شدن قابلیت توربو و به کار رفتن گیربکس اتوماتیک در دنا پلاس، شاهد حضور خودروی دیگری در بازار بودیم. کارشناسان فعال در صنعت خودرو با ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک اذعان داشتند که خانواده این سدان ایران خودروT کامل‌تر شده است.

ناگفته نماند که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز نسبت به دنا پلاس متحمل تغییراتی بوده است. اگرچه در ابتدا قیمت دنا اتوماتیک بسیار عجیب بود اما با گذر زمان و اعمال تغییرات، قیمت متعادلی برای آن در نظر گرفته شد.

اگر مقایسه قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک را با قیمت سایر مدل‌های دنا پلاس مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای کنار بگذاریم، باید بگوییم که تفاوت طراحی میان مدل‌های دنا پلاس وجود ندارد. البته نباید دو تفاوت کوچک ظاهری را نادیده گرفت. لوگوی (6AT) که بیانگر 6 سرعت اتوماتیک است، روی گلگیر جلو قرار دارد و حرف (T) به معنای (Turbo) با گرافیکی گیرا روی در صندوق عقب دیده می‌شود.

خریدارانی که دنا پلاس توربو اتوماتیک را انتخاب می‌کنند، ابتدا با نمایی جذاب و چراغ‌هایی با ظاهر چشم‌نواز روبه‌رو می‌شوند. نمای شش ضلعی جلو پنجره با طراحی توصیف شده بسیاری دیدنی و گیرا به نظر می‌رسند. علاوه بر این، سبک جدید رینگ‌ها تحسین‌برانگیز بوده و مواردی مانند قاب آینه و فریم دور شیشه‌ای مورد قبول خریداران قرار می‌گیرند.

البته ریزه‌کاری‌هایی که برای طراحی چراغ‌های عقب به کار رفته، نوار کرم روی در صندوق و برجستگی مشکی موجود روی سپر نیز زیبایی ظاهری دنا پلاس توربو اتوماتیک را چند برابر می‌کنند.

امکانات، طراحی داخلی و کابین دنا پلاس اتوماتیک جوانان

دنا پلاس توربو جوانان دارای امکاناتی مانند دوربین دید عقب سنسور دنده عقب است که این امکانات در نسخه دنا پلاس توربو نیز قرار داشتند اما در نسخه جوانان سنسور اخطار کاهش باد لاستیک‌ها نیز تعبیه شده است.

در خصوص سایر امکانات ایمنی این خودرو نیز باید گفت که ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم قطع خودکار سوخت و ایزوفیکس نیز از دیگر آپشن‌های این ماشین است که تفاوتی با نسخه دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ندارند.

استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌های ایرانی از خودروی دنا پلاس باعث شده که تعداد ثبت نامی‌های ایران خودرو برای فروش اقساطی دنا پلاس توربو این محصول به صورت مستقیم از کارخانه بیشتر از توانایی عرضه کارخانه باشد. به همین دلیل معمولا در زمان ثبت نام اینترنتی محصولات ایران خودرو برای چند هزار ماشین چند میلیون ثبت نامی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که عده زیادی نتوانند به صورت مستقیم ماشین دلخواه خود را از کارخانه خریداری کنند

دکمه بازگشت به بالا