اجتماعی

بروز یخبندان در ۴ ایستگاه هواشناسی استان تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمد اصغری معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد که امروز کمینه دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی استان به زیر صفر درجه رسیده و یخبندان رخ داده است.

وی اظهار داشت: سردترین دماهای امروز استان به ترتیب از ایستگاه توچال با مقدار ۷- درجه، فیروزکوه ۶.۳- درجه، ایستگاه آلودگی فیروزکوه ۰.۳- و ایستگاه آبعلی تهران ۰.۲- درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین کمینه دمای هوا در دماوند امروز به صفر درجه سلسیوس رسیده است.

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در بخش دیگری گفت: از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه، بارش برف، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن در مناطق مرتفع استان تهران انتظار می‌رود.

اصغری اضافه کرد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون، لغزندگی زمین به ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف و کاهش دید در پی دارد.

وی تصریح کرد: از دیگر مخاطرات جوی پیش رو می‌توان به احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: توصیه می‌شود در این شرایط از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر خودداری شود و از فعالیت کوه نوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود.

اصغری افزود: همچنین توصیه می‌شود خودروهای مناطق سردسیر مجهز به وسایل زمستانی بوده و از فعالیت‌های عمرانی نیز پرهیز شود. آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب روها از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب برای شرایط پیش رو است.

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا