عمومی

جزییات یارانه طرح فجرانه/ اعلام فرصت نهایی استفاده از طرح کالابرگ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی دانشی در حاشیه بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز توزیع طرح معیشتی در گفتگو با خبرنگار آنلاین، افزود: مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف دولت از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح مشمول خانوار دهک‌های پایین جامعه «اول تا هفتم» در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

مدیر رفاه و امور اجتماعی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: طرح «فجرانه» یارانه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و به مدت یک ماه اعتبار دارد.

دانشی گفت: در این طرح اعتبار خرید سبد ۱۱ قلم کالابرگی ۲۲۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: با توجه به نگاه شبکه سلامت استفاده از این ۱۱ قلم کالا ضروری است.

دانشی یازده قلم کالای اساسی را شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات اعلام کرد.

مدیر رفاه و امور اجتماعی اداره کار استان گفت: اعتبار تشویقی «۲۲۰ هزار تومانی» علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را در پایان هر ماه دریافت خواهند نمود.

دانشی افزود: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نماید تاکید کرد: امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات «شیر، پنیر و ماست» امکان‌پذیر است.

دانشی همچنین خاطر نشان کرد: یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

دانشی هشدار داد: فروشگاه‌های مرکز توزیع کالا حق استفاده و یا برداشت از مبلغ یارانه تشویقی با نام مالیات و یا هر عنوان دیگری را ندارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح تشویقی هستند و یارانه دولتی آنها بیست و پنجم هر ماه به حسابشان واریز می‌شود.

دانشی متذکر شد: اگر کسی در این ماه از طرح یارانه تشویقی استقبال نکرد، ممکن است در ماه‌های بعدی این طرح برای وی فعال نشود و به عنوان خانوار ثروتمند تلقی شود.

وی خواستار تبلیغات و شفاف سازی این طرح از طریق خانواده، بستگان و فضای مجازی خود در راستای اجرای این طرح شد.

به گزارش خبرنگار آنلاین، وی طی تماس تلفنی با پشتیبان نرم افزار و کارت خوان‌های طرح تشویقی پیگیر مشکلات مراکز توزیع شد.

وی تاکید کرد: نمایندگان و کارشناسان پشتیبان‌ها در هر شهرستانی به مراکز توزیع مراجع و مشکلات سیستم‌های کارت خوان را رفع کنند.

دکمه بازگشت به بالا