اقتصادیبرترین های کسب و کار

ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟

5 روش ساخت استخر ارزان و کم هزینه_نکاتی خفن برای کاهش هزینه ساخت_تکنومتال

ما در این قسمت قصد داریم به اشتباهات رایجی اشاره کنیم که هنگام ساخت و یا شناخت انواع استخرهای بتنی وجود دارد. توجه داشته باشید تنها زمانی که استخر به صورت کامل از بتن ساخته شده باشد، در دسته استخرهای بتنی قرار می‌گیرد. این موضوع را از آن جهت اشاره کردیم که مشاهده شده برخی برای استخرهای فایبرگلاس و یا وینیل نیز نام بتنی را به کار می‌برند که کاملاً اشتباه است. موضوع مورد بحث ما در این مطلب، نحوه ساخت استخر بتنی، نحوه شناخت و نحوه ترکیب سیمان مورد نیاز برای ساخت استخر است. در صورتی که قصد ساخت استخر بتنی را دارید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد، این کار چه هزینه‌هایی دارد و چه مراحلی برای ساخت باید طی شود، در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا باید خاک محل احداث را آزمایش کرد تا ازجنس خاکو میزان مقاومت آن اطلاعات کافی به دست بیاید. سلام خسته نباشید من جوجیتسو و جودو کار میکنم و کار با سلاح د… ممنون از اینکه دیدگاه های باارزش خود را با ما در میان می گذارید. ضمناً آمادگی خود را برای پاسخگویی به سؤالات مرتبط شما در بخش نظرات اعلام می کنیم. در ابتدای مطلب لازم است بدانید کهاستان های مازندران، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس به لحاظ تولید در جایگاه بالاتری قرار دارند.

قیمت ساخت استخر خانگی

اگر به درستی ساخته شود، بتن شات کریت قوی‌ترین و بهترین نوع استخرها را به شما خواهد داد.هزینه اجرای شاتکریت با توجه به شرایط کارگاه و امکانات موجود از جمله برق و پای کار بودن مصالح و ارتفاع کار و …. ساخت استخر خانگی باید حتما با توجه به موقعیت پروژه صورت بگیرد و ابعاد و اندازه استخر و اندازه ی جنس کاسه استخر در نظر گرفته شود.

به طور مثال استخر باغ، استخز بتنی و استخر های پیش ساخته فایبرگلاس از انواع استخرها است که هزینه های آن ها فرق میکند. پاسخ به تک تک سوالات بالا میتواند بسیاری از ابهامات را برآورد هزینه ساخت استخر برطرف نماید و ما را در برآورد ساخت هزینه استخر یاری نماید. در واقع تا موارد ذکر شده بالا مشخص نشود تعیین هزینه ساخت استخر امکان پذیر نیست.

میتوانید برای حفار ی زمین به مدت ۱ الی ۲ ساعت یک دستگاه بیل مکانیکی را اجاره کنید تا پورسه کندن زمین را سریع تر انجام دهید. گچ بر پایه ملات، محصولی است که از پودر سیمان و سنگدانه‌های بسیار ریز تهیه می‌شود. اصطلاحات دیگر برای انواع مختلف گچ استخر عبارتند از مارسیت، ماربلیت، کوارتزیت و بسیاری از نام‌های اختصاصی دیگر که بسیار گسترده هستند. گچ ملات با گچ‌های آهکی متفاوت است، اگرچه عملکردی مشابه دارند.

سپس شلنگ را داخل استخر برده و هوای شلنگ را تخلیه کنید تا آب از قسمت خروجی پمپ خارج بشود. خانگی و طریقه جاروزدن…همان طور که در بالا گفتیم وقتی آب به حالت ساکن بود پمپ را به نزدیکی استخر بیاورید و شلنگ ورودی به پمپ را نصب نمایید.

بسیار حائز اهمیت می‌باشد و شما اگر قرار داد نگهداری نداشته باشید. طی مرور زمان مجبور به پرداخت هزینه بالایی جهت هزینه تعمیر استخر خواهید شد. ابتدا بتن ریزی کف انجام میشود سپس دیوارهای استخر قالب بندی می شوند و بتن دیواره ها نیز ریخته میشود. از این رو اگر قصد دارید در خانه خود استخر بسازید، باید یکسری فاکتورها را مد نظر قرار دهید. مواردی که در ذیل عنوان شده اند بسیار حائز اهمیت هستند و توجه به آن ها ارزش ملک شما را بالا خواهد برد و به شما در داشتن استخری کارآمد، زیبا و با ارزش کمک خواهد نمود.

چگونه یک استخر شنا به خانه شما ارزش می بخشد؟ در اکثر مواقع استخرها به خانه ارزش می بخشند، زیرا یک طراحی ایده آل و منحصر بفرد قیمت خانه را بالا می برد. علاوه بر آن، سرگرمی مناسبی برای صاحب خانه ایجاد می کنند که بسیار مفرح و لذت بخش است.

مراحل ساخت استخر خانگی

در دوره خشک شدن 28 روزه، باید سطح استخر خود را 2 الی 3 بار در روز آب بپاشید. عایقکاری و آب بندی استخر نیز تنها تاثیر موقت برای رفع این مشکل دارد. 3- باید در نظر داشت که طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای انتقال مواد و تجهیزات مورد نیاز به داخل ویلا یا باغ وجود داشته باشد.

همچنین ساخت استخر با بتن از عمر بالایی نیز برخوردار می باشد . از این نوع استخر ها برای آبیاری گیاهان و درختان در فصول مختلف استفاده می نمایند.در بحث طراحی استخر می توان این استخر ها را به صورت های مختلفی از جمله استخر های بتن مسلح، پیش ساخته، استخر های کشاورزی ژئوممبرانی، خاکی و بلوکه چنینی ساخت.

این تمام مواردی است که قبل از شروع کار باید با پیمانکار مطرح کنید. در برخی از مناطق، شهرداری باید مجوز جداگانه‌ای برای برق استخر به شما بدهد، در نتیجه برای این کار نیاز به مجوز دیگری دارید. قبل از شروع ساختن حتماً محله را بررسی کنید چرا که در برخی از مناطق، همسایه‌ها اجازه ساخت را نمی‌دهند. آنچه ما در ادامه بررسی میکنیم هزینه های مربوط به خود استخر است.

مقررات را بررسی کنید و قوانین مربوط به احداث ، پوشش ، سیستم تصفیه و دسترسی به فاضلاب‌ های سطحی را بررسی کنید. ببینید که به یک استخر روباز نیاز دارید یا اینکه می خواهید آن را در طبقه پایین ساختمان و بصورت سرپوشیده اجرا کنید. آجرها در ساخت استخر یا هر سازه دیگری تنها قادر به مقاومت در برابر نیروهای فشاری هستند .

در صورت مشاهده مشکلی در روند ساخت استخر، پروژه متوقف شده و پس از رفع هر گونه مشکل، این روند ادامه می یابد و کاشی و سرامیک های استخر بر روی این اسکلت نصب می شوند. همه این مراحل همزمان با تبادل نظر فوری با مشتری و توسط کارکنان حرفه‌ای و ماهر انجام می شود. در صورت نیاز به ساخت استخر بتنی پس از مرحله تسطیح کف استخر مرحله بعدی ، آرماتور بندی استخر است که باید با توجه به شرایط فنی استخر و محاسبات دقیق وزن سازه انجام شود .

انتخاب نوع آرماتور و نحوه چینش آنها در کیفیت نهایی کار بسیار تاثیرگذار است و حتما باید از اکیپ های متخصص در این امر بهره جست . در طی این مرحله کف و دیواره های محدوده گود برداری شده توسط آرماتور بندی تقویت می شوند و شرایط جهت بتن ریزی آماده میشود . ساختار آرماتور بندی نسبت به نحوه تعادل سازی استخر و برای ایجاد شکل و مقاومت بخشی بالا انجام میشود .

کابل کشی برق در قسمت هایی از استخر که می‌خواهید بعداً چراغ داشته باشند. اتومات ،نردبان،سیستم های هوشمند،هند ریل ها و سایر آپشن های از این دست نام برد. بهترین و صادقانه ترین مشاوره را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بر اساس هزاران پروژه انجام شده در بازار سنجاق، تخمین هزینه خدمات را به شما نشان می دهیم. برای داشتن یک استخر متفاوت و خاص می‌توانید از کلیشه‌ی اشکال زاویه‌دار فراتر روید. یک استخر با گوشه‌های خمیده می‌تواند نمای زیبایی به خانه‌ی شما دهد.

دیوار حائل ساختاری است که از شیب‌های عمودی برای کمک به نگهداری آب و خاک استفاده می‌کند. دیوارهای حائل را می‌توان از سنگ، چوب، بلوک‌های به ‌هم ‌پیوسته، یا غلاف ساخت. برای ساخت استخر نیاز به دو شبکه حداقل با میلگرد نمره 14 هر متر مربع حداقل 20 کیلو میلگرد دارد البته مقدار دقیق پس از محاسبات فنی قابل برآورد میباشد. توجه داشته باشید که هر چه ابعاد بزرگتر باشند، متریال مصرفی افزایش یافته، نیاز به حجم بالاتری از آب است، نیاز به تجهیزات تصفیه و گرمایش پیشرفته تری خواهید بود.

و گارانتی بخش های الکتریکی همچون پمپ ها، المنت ها و نور پردازی می تواند خیال شما را از بابت تعمیر تاسیسات استخر، سونا و جکوزی راحت کند. لوله های UPVC بهترین گزینه برای استفاده در سیستم لوله کشی استخر هستند. هزینه هر متر مربع حدودا معادل 10 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

دمای آب استخر

در صورتی که دمای محیط و آب استخر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله گرمایش استخر را مطالعه کنید. با تلفیق آبنما با استخر می‌توانید صدای لذت‌بخش و آرامش‌بخش آبشارگونه را در فضای خانه‌ی خود تجربه کنید. شما فقط می‌خواهید تصورات خود را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید راحت‌تر آن را برای متخصص یا پیمانکار بیان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از تجهیزات نگهداری و تعمیرات استخر کلیک کنید. از طرفی هزینه های تعمیرات در هر سیستمی باید در نظر گرفته شود.

امروزه از این روش به دلیل هزینه‌ای که دارد، کمتر استفاده می‌شود. بهترین مخلوط برای استخرهای بتنی بستگی به این موضوع دارد که شما چه نوع استخری را بخواهید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم انواع ترکیباتی که برای ساختن بتن استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بررسی کنیم.

1- در نظر گرفتن موانعی مانند حصار بزرگ، دیوار باغ یا بخشی از ساختمان اصلی که همانند یک بادشکن طبیعی عمل می‌کند یک مزیت برای استخرویلا یا استخر باغ به حساب می آید. به‌ نحوی که با کاهش جریان هوا بر روی کاسه استخر باغ نرخ تبخیر آب و اتلاف حرارت آن به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

هنگامی که با یک پیمانکار معروف استخر توافق کنید ، آنها شروع به حفر استخر در یک مکان خاص می کنند. برای این کار ، ممکن است لازم باشد از دستگاه حفار و ماشین آلات سنگین دیگر استفاده کنند. حفاری استخر یکی از مهمترین قسمتهای ساخت استخر است ، زیرا نصب صحیح سایر اجزای استخر به عملکرد مناسب آن بستگی دارد. برای مکان یابی حوضچه ، باید بهترین مکان را برای انجام این کار با در نظر گرفتن همه شرایط انتخاب کنید. باید فکر کنید که ساخت استخر باعث از بین رفتن سایر قسمت های فضای بیرونی شما نمی شود.

برای نورپردازی داخلی و اطراف استخر خانگی باید حتما از برق با ولتاژ پایین استفاده شود. در مرحله آخر سفت کاری کل بدنه استخر را با ملات بتن می پوشانند و مرحله نازک کاری با کاشی یا سرامیک شروع می شود. در صورتی که قصد دارید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد باید عملیات گود برداری را انجام دهید.

بهترین زمان برای ساخت استخر

مناسب‌ترین فصل برای شروع احداث استخر باغ یا ویلایی، پاییز است. چرا که در این فصل برخلاف بهار و تابستان، پیمانکاران استخر پروژه‌های کمتری دارند به همین دلیل قیمت ساخت استخر خانگی به شدت کم می‌شود. هزینه ساخت استخر خانگی سرپوشیده، استخر باغ و یا استخر کشاورزی همانند سایر امور ساختمانی به عوامل متعددی بستگی دارد که با توجه به آن‌ ها قیمت ایجاد استخر نیز متغیر می‌ شود.

در واقع برای برآورد هزینه ساخت استخر شنا و استخر کشاورزی مهندسین و معماران فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و قبل از شروع کار با کارفرما در میان می‌ گذارند و او را از مزنه ی بازار و کلیه عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایجاد استخر مطلع می ‌کنند. تنها عیب این دستگاه این است که قابلیت گرمایش آب استخر را ندارد .برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان شرکت فنی مهندسی برف آب ساز تماس حاصل فرمایید .

بطور میانگین متری چقدر هست با در نظر گرفتن تمام تجهیزات و مسایل مرتبط ساخت. تمامی پروژه ها دارای ضمانت کیفیت می باشند و در حال حاضر نمونه کارهای آکام استخر با اجرا بیش از 200 پروژه موفق در سراسر کشور سندی بر اعتماد و لطف مشتریان عزیز به مجموعه می باشد. بله 2000 متر زمین کافیه البته باید ابتدا طرح معماری اولیه استخر و همچنین امکانات جانبی آن را مشخص کنید و بعد برارود قیمت کنید.

ابعاد استاندارد استخر خانگی از استخر شنا عمومی بسیار کوچک‌تر است. همانطور که گفتیم ابعاد ثابتی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به طرح و شکلی و همچنین فضایی که قصد دارید در آن‌جا استخر را احداث کنید، ابعاد را نعیین کنید. ساخت استخر خانگی سرپوشیده، باعث می شود تا یک فضای لوکس و لاکچری بسیار کاربردی در تمام فصول سال در آپارتمان، برج ها و مجتمع های مسکونی ایجاد شود.

استخر خانگی سرپوشیده، مکان مناسبی برای شنا و تفریحات آبی به صورت انفرادی و یا خانوادگی می باشد که در داخل فضاهای بسته و مسقف اجرا می شود. پس اگر اخیرا نقاط شکستگی، و یا ترک در سطح استخر خود دیده‌اید، به این معنی است که زمان بازسازی استخر شما رسیده است. هنگام ساخت استخر بسیار مهم است که به گارانتی ارائه ‌شده توسط شرکت خود توجه کنید.

برای نگهداری بدنه استخرهای بتنی، حتما باید از میلگرد استفاده شود. اگر می خواهید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد، عملیات گود برداری لازم است. پس از انتخاب زمین و تعیین ابعاد زمین باید شروع به حفاری نماییم.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به اینتکس سایت، نماینده فروش محصولات اینتکس در ایران، می باشد. به دنبال سایزی متناسب با فضای موجود و نیز جنسی انعطاف پذیرتر نسبت به بتون هستید. این سنگ بافتی بی نظیر به نمایش می گذارد و قابل استفاده در اشکال و رنگ های مختلف می باشد.

استخر شیشه ای یکی از سازه های مدرن است که برای ساخت آن نیاز به محاسبات دقیق مهندسی در زمینه محاسبات مکانیک سیالات، مقاومت مصالح، محاسبات بارهای استایتک ناشی از فشار آب و بار دینامیکی ناشی از حرکت آب بواسطه امواج است. برای ساخت چنین استخرهایی باید توسط یک تیم مهندسی، این پروژه اجرا و پیاده سازی شود.

فشار آب یکی از چالش هایی است که اگر درست و منطقی مورد بررسی قرار نگیرد می تواند باعث از بین رفتن شیشه های استخر شود. طراحی و اجرای این نوع استخر به صورتی است که جهت دید نمای داخلی استخر، یک ضلع، کف و یا بخش زیادی از استخر را با استفاده از شیشه می سازند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا