اقتصادی

زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران با بورکینافاسو فراهم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران نگاهی راهبری به توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی دارد و در این میان زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران با بورکینافاسو فراهم است.

به گزارش دانا نیوز، سیدصولت مرتضوی در سفر به بورکینافاسو که به دعوت رسمی وزیر امور خارجه این کشور انجام شد، در دیدار با «سرژ پودا» وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی، صنایع دستی و شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری مردمی بورکینافاسو اظهار کرد: این سفر به دنبال حضور وزیر امورخارجه بورکینافاسو و به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی، عنوان کرد: زمینه اجرای توافقات قبلی در این سفر فراهم می‌شود.

مرتضوی با تشریح ظرفیت‌های علمی کشور و مجموعه‌های دانش‌بنیان، گفت: این تجربیات در حوزه‌های صنعتی، تجارت و هوافضا می‌تواند پتانسیل مثبتی برای همکاری‌ها باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه‌های معدن، سیمان، فولاد، پتروشیمی و صنایع دارویی نیز آمادگی همکاری وجود دارد.

«سرژ پودا» وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی، صنایع‌دستی و شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری مردمی بورکینافاسو نیز در این دیدار، گفت: فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل کمک می‌کند.

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی افزود: تجربیات ارزنده ایران خصوصاً در حوزه‌های مهارت‌آموزی، کودکان و سالمندان می‌تواند به کشور ما کمک کند.

وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی بورکینافاسو تأکید کرد: در حوزه‌های صنایع دفاعی، حمل‌ونقل، ساختمان، فولاد، گردشگری، کشاورزی و پتروشیمی می‌توان بسترهای افزایش سطح تبادلات دو کشور را فراهم کرد.

سیدصولت مرتضوی در رأس هیئتی اقتصادی و سیاسی به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو و دیدار با مقامات این کشور آفریقایی به آواگادوگو سفر کرده است.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا