استان ها

41 درصد سدهای استان کردستان پرآب هستند

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از سنندج، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه رژیم بارش‌های اخیر عمدتاً برف بوده این موضوع به تغذیه منابع آب زیرزمینی کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به رواناب‌هایی که از ابتدای سال آبی جاری در استان شاهد بودیم، حدود 41 درصد سدهای استان پرآب هستند که این عدد در سال گذشته حدود 34 درصد بود و این نشانگر میزان افزایش حجم ورودی آب به سدها است، که خوشبختانه با این افزایش ان شاءالله نگرانی باید تأمین آب شرب شهرهای تابعه استان، نخواهیم داشت.

آرش آریانژاد به بخشی از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای کردستان از بهمن سال گذشته تا بهمن ماه سالجاری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام داشت و تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی که جزو مطالبات چند ساله و بحق مردم شریف استان بود در دور دوم سفر هیئت دولت به کردستان، محقق شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، اظهار کرد: 12 طرح و پروژه از سوی وزارت نیرو در کردستان به عنوان طرح‌های اولویت‌دار مطرح شدند که با تزریق اعتبارات نقدی مناسب و بموقع و کار جهادی شبانه روزی مجموعه این شرکت، این پروژه‌ها که بعضاً بیش از 20 سال به تعویق افتاده بودند، به بهره‌برداری رسیدند و خوشبختانه امروز در محضر مردم شریف کردستان، سربلند هستیم.

آریانژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت‌های مثال زدنی مجموعه وزارت نیرو و مدیران ارشد استان، بتوانیم در 6 ماهه سال آتی تعدادی دیگر از این پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت را به بهره‌برداری برسانیم.

دکمه بازگشت به بالا