اجتماعیبرترین های کسب و کار

آیا رویه کوبی مبل چستر مقرون به صرفه است؟

مبل نو بخریم یا تعمیر کنیم؟

 انجام دهیم یا مبل نو بخریم؟ این سؤالیست که برخی مشتریان از ما می پرسند و در خرید مبل نو شک دارند اما راهنمایی گروه تعمیرات مبلمان ربکالا به شما چیست؟ اول اینکه باید ببینید مبل شما ارزش تعمیر دارد یا نه؟ مبل خود را بررسی کنید و ببینید چه قسمت هایی نیاز به تعمیر دارد سپس با مراکز تعمیر مبلمان تماس بگیرید تا به شما مشاوره داده شود (توجه کنید که این مراکز تعمیر دارای تجربه و سابقه کار مفید باشند و حتما آدرس مغازه و تلفن ثابت داشته باشند) حالا وقت مقایسه است که تصمیم گیری کنید که کدام راه مقرون به بصرفه است!!

اما مساله به اینجا ختم نمی شود و یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشیم که آیا پس از تعمیر، از مبل راضی هستیم یا نه ! آیا تعمیرات مبل یعنی اینکه مبل شما مثل روز اول بشود یا ممکن است یک سری مشکلات کوچیک پس از تعمیر ایجاد بشود. در آخر اینکه آیا بعد از تعمیر نخواهیم گفت ای کاش یک مبل جدید و به روز خریده بودیم؟ اگر مبل شما انقدر با ارزش هست که در مقابل خرید مبل های جدید وسوسه نمی شوید و از نظر کلاف مبل قوی هست به شما پیشنهاد می کنیم مبل خود را تعمیر کنید اما اگر علاوه بر فوم و اسفنج و پارچه، کلاف هم مشکل دارد خرید مبل جدید روش بهتری است.

تعمیرمبل

امروزه تعمیرات مبل یکی از راهکارهای اصلی برای صرفه جویی در هزینه ها می باشد. کارگاه های زیادی در این بین برای تعمیرات مبل تاسیس شده اند و هر کدام با استفاده از شیوه ی خاصی برای انجام این کار فعالیت می کنند. یکی از مهم ترین خدمات تعمیرات مبل، رویه کوبی مبل می باشد که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی ظاهری آن داشته باشد. در واقع در پروسه تعمیر با تعویض فوم، اسفنج، و رویه کوبی پارچه جدید تلاش بر این است علاوه بر زیبایی بخشیدن دوباره به مبل و افزایش طول عمر مبل، افراد را از خرید مبلمان جدید منصرف نماییم.

 چه مبل هایی ارزش تعمیر دارند؟

یکی از چالش های همیشگی این هست که آیا برای تعمیر هر مبل باید اقدام کرد؟ مهم ترین بحث در اینجا به هزینه های خرید مبلمان و البته تعمیر آن  برمی گردد. زمانی که مبلمان خریداری شده توسط شما ارزش و هزینه ی ریالی بالایی داشته باشد، قطعاً تعمیر آن نیز می تواند از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد تا خرید مبلمان نو. برای بسیاری از افرادی که مبلمان خود را با صرف هزینه ی بالا خریداری نموده اند، رویه کوبی مبل یک گزینه ی عالیست که بتوان از طریق آن هم ظاهر مبل را تغییر و زیبا کرده و هم در هزینه ها صرفه جویی به عمل آورد. زمانی که بحث تعمیر مبل های ارزان قیمت به میان می آید، سوال چه مبل هایی ارزش تعمیر دارند شاید بیشتر اهمیت پیدا کند. در این راه می توانید از مشاوران ما در قسمت تعمیر مبل بهره ببرید تا با بررسی میزان هزینه های تعمیر مبل و قیمت آن راهنمایی لازم در مورد تعمیر و یا تعویض مبلمان را به شما بدهند

رویه کوبی مبل چستر: مبل چستر چیست؟

 تعریف این مبل در به این صورت است : مبلی با دسته و پشتی پهن، دارای ارتفاع کم که به سمت عقب متمایل شده است. از دیگر ویژگی های قابل ذکر در مبل چستر فیلد، همان لمسه کوبی آن است. یعنی تمام پشتی ها و دسته ها نیز با دکمه طراحی شده اند. ژن کلاسیک این مبلمان از جنس چرم بوده است. اما امروزه این سبک مبل را در انواع پارچه های متنوع می توان پیدا کرد. مبل های چستر از دیر باز به عنوان مبلمان سلطنتی و اشرافی استفاده می شده است. اما در حال حاضر و با کاهش قیمت مبل چستر، این مبلمان در رده مبلمان راحتی هم نیز قرار می گیرد.

این استایل در عصر ویکتوریا دارای بیشترین اهمیت بود و به همین دلیل با توجه به استایل و طراحی خاصی که داشت در دربار از آن استفاده می شد. اما امروزه مبل چستر دیگر مختص به قشر خاصی از جامعه نیست. بلکه به صورت گسترده و در انواع استایل ها در بازار عرضه می گردد. با توجه به گران بودن پارچه های چرم و مخمل به کار رفته در این نوع از مبل ها، لمسه کوبی های کار شده روی مبل و ظرافت و دقت بکار برده در ساخت آن، رویه کوبی مبل چستر مقرون به صرفه نیست و هزینه تمام شده آن تقریبا نزدیک به یک دست مبل نو می باشد.

رویه کوبی مبل چستر چیست؟

 مبلمان پس از گذر سال‌ها استفاده، نیازمند تعمیر و نوسازی است. مبلمانی که تحت شرایط ایده‌آل تهیه و در بهترین و مناسب‌ترین نقطه خانه قرار داده می‌شود، زمانی فرسوده خواهد شد یا با توجه به شرایط زندگی ساکنان منزل یا تصمیم‌گیری‌ های جدید، آماده تغییر شکل‌های کامل یا جزئی می‌شود، در این صورت باید به فکر تعمیر مبلمان باشید. حتی شاید بعد از مدت کوتاهی از شکل و سبک مبلمانتان خسته شوید و بخواهید آن را عوض کنید. روش های رویه کوبی مبل چستر با دیگر مبل ها کمی تفاوت دارد به عبارت دیگر رویه کوبی مبل چستر دشوار تر از دیگر مبل ها است. پس بهتر است تا قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی، خوب تمام جوانب را بسنجید.

رویه کوبی مبل چستر: انواع پارچه

 معمولا تنها چیزی که در این گونه مواقع یاد افراد می‌ماند، توجه به رنگ و طرح و جنس پارچه است. در حالی‌که تعویض رویه کوبی مبلمان از جمله کارهایی است که هر چند سال یک بار در خانه‌ها انجام می‌شود. در نتیجه نگهداری از رویه کوبی در طول سال‌های استفاده اهمیت پیدا می‌کند. انتخاب پارچه مبل برای رویه کوبی مبل یکی از مهم‌ترین مراحل تصمیم گیری محسوب می‌شود. علاوه بر زیبایی پارچه باید به کاربرد مبلمان و جنس پارچه نیز دقت کنید. مثلا پارچه‌های ظریف بیشتر برای مبلمان مهمان که در روز کمتر از آن استفاده می‌شود، کاربرد دارند. در کل پارچه‌های با دوام‌تر و ضخیم‌تر برای مبلمان نشیمن خانه‌ و رویه کوبی مبل راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پارچه‌هایی که از نظر ظاهری شاید زیباتر باشند، ولی در کل دوام چندانی ندارند.

رویه کوبی مبل با پارچه کتان

این پارچه برای رویه کوبی مبل های راحتی و ال بسیار مناسب است. زیرا قابلیت شستشو و عدم تغییر رنگ دارند. پارچه مبلی کتان طرح‌های منحصر به فردی دارند. این نوع پارچه‌ها در کشور خودمان با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند. پارچه کتان کیفیت خود را بعد از شستشو از دست نمی‌دهند، ولی نسبت به پارچه‌های دیگر کمی خشک هستند.

رویه کوبی مبل با پارچه مبلی مخمل

 یکی از پراستفاده‌ترین پارچه مبلی برای رویه کوبی مبل، پارچه مخمل است. زیرا هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و رنگ و طرح متنوعی دارد. همچنین تراکم پارچه مخمل بسیار مهم است. هرچه تراکم و فشردگی پارچه بیشتر باشد، کیفیت پارچه مخمل بیشتر است. اما نباید فراموش شود که قیمت پارچه مخمل و چرم از سایر پارچه ها گران تر است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا